![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Air Asia kommer antagelig til å starte opp med flygninger på ARN eller CPH fra høsten 2010.
http://www.g-kraft.com/forum/viewtopic.php?f=19&t=19552 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Kjos får sette opp farten.
Jeg tror det IKKE er tilfeldig at Norwegian og Air Asia fremhever sine planer om IC trafikk med oppstart i 2010/2011. Her er det garantert noe på gang! Air Asia til Kuala burde kunne bli en vinner både fra Kastrup og Arlanda.
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Feel kan f.eks feede pax til Air Asia, så personlig tror jeg ikke vi ser AirAsia annet enn som event codeshare her i Scandinavia foreløpig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]()
Codeshare er vel ikke så utbredt blant LCC?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]()
Det er ikke long-haul heller..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,299
|
![]()
Ja, hver sin lyst!
LCC i 12 timer? Nei takk! BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Hva er det som gjør det fullstendig uinnteresant for AirAsia å fly på Oslo ( eller HEL for den del) ?
Se på hva som skjer med Thai, i et marked som Sas aldri hadde planer om å trafikkere. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
Når det gjelder tankene dine om Osl, så er jeg helt enig. At SAS ikke har funnet markedsgrunnlag for IC ruter fra Osl har nok dessverre sent feil signaler til markedet i mange år. Når nasjonens eget selskap ikke har direkte trafikk og er komplett fraværende i sin markedsføring av IC produkter, blir det i større grad opp til Osl selv og bevise det motsatte. Jeg innbiller meg at Osl inntil nylig, ikke har vært så ivrige på denne fronten som for eksempel Arlanda. Derimot ser det virkelig ut til at vinden har snudd for Osl. Det er et fokus på nye IC ruter som det høstes stort av. Dessuten er det visst mye i kulissene med diverse selskap for tiden. Jeg tviler på at Air Asia er en av disse, men en ting er sikkert. Markedet har fått øynene opp for Osl og jeg er ganske så sikker på at det innen kort tid kommer mer ![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,619
|
![]()
Men hva er LCC på long-haul da. Jeg fløy nettopp Continental til New York. En helt grei flytur. Hva er det Continental tilbø på den turen som en LCC ikke vil tilby? Eneste forskjellen jeg kan se er at de "kan" ta betalt for mat, drikke og avod. Er det krise?
Tror mye av forskjellen mellom en LCC og en klassisk long-haul operatør er kostnadsstrukturen. En LCC har lavere kostnader, men tilbyr nesten det samme produktet. De har bare pakket det opp og priset det litt anderledes. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]()
Icelandair er også et "ønsker-å-være" LCC-selskap. Betal for det du vil ha av mat og tepper.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Lillestrøm
Posts: 8,295
|
![]()
Air Asia X har noen "halvt" buisness setas. Men må betale for mat etc der også :
http://www.seatplans.com/airlines/Ai...s/XL-(business) |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2006
Posts: 187
|
![]()
Om man hoppas på ARN så kan man ta uttalandet om Air Asia som att ARN är det ställe man vill flyga från ,men vill sätta press på ARN för att pressa till ett bättre avtal. Det finns ju en upparbetad marknad på ARN som MH hade och ARN ligger dock centralt i norden, för man lär väl inte ha någon matning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Bedre enn å sitte hjemme!
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2004
Location: Copenhagen / Malmö
Posts: 3,975
|
![]()
Ja hver sig smag. Tror faktisk jeg i mange tilfælde vil foretrække at sidde hjemme end at flyve 12 timer med LCC :-) Men nu holder jeg jo også mindst lige så meget af mit hjem, som at rejse :-)
__________________
Founder /Editor: FinalCall travel |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Air India med ruter til ARN og CPH | EvakCPH | Flyforum | 168 | 26-10-2024 18:41 |
KLM/AF eller BA til Asia? | Espirit | Reiseforum | 9 | 25-03-2014 06:31 |
Spottertur 23 okt CPH eller ARN | baselutvann | Bilder & foto | 23 | 05-10-2010 09:49 |
Til Asia.....fra HEL eller | LN-FHU | Flyforum | 13 | 02-10-2006 14:08 |