![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,475
|
![]() Quote:
Intressant att höra att bolagets priser skall fortsätta neråt. Last edited by Savipix; 02-11-2009 at 09:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Ikke galt dette.
Interessant å se at gjennomsnittsprisen fra i fjor har gått ned fra 47 til 39 Euro, inklusive bagasjeavgift. Jeg tror en del av årsaken til dette er at det har skjedd en vesentlig reduksjon i antall sendte bagasjer. Det er bare å ta av seg hatten & gratulere med godt resultat.
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Alt er relativt , og FR som andre berges vel i stor grad av moderate Fuel priser ?
Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Nei, men flybransjen er jo noe for seg selv, og Ryanair greier jo det de færreste andre greier, nemlig å tjene penger. (Men ikke mine...
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 169
|
![]()
De skal snart (for første gang på seks år) få litt av mine penger. Rygge - Madrid t/r for 387 kr bestilt under tre uker før avreise. Hvor får de alle pengene sine fra???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
39 Euro som snittpris inklusive bag blir vel 330NOK.
Men ingen her på forumet syntes å betale så mye noen gang... , men noen må jo betale mer ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ljungsbro, Sweden
Posts: 644
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Kan man legge til grunn at FR i det hele har 0,- eller close to 0,- i avgifter på flyplassene de benytter ? normalt så er vel avgiftene 75-150 Kroner ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Og nå krangler Ryanair med Boeing og truer med å kansellere flybestillinger
http://asia.news.yahoo.com/rtrs/2009...r-7318940.html Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Mer om forholdet til Boeing (og mye annet)kan man lese i MOL`s kommentar i denne rapporten: http://www.ryanair.com/site/about/in...lts_sep_09.pdf MOL sa en gang at å kjøpe fly foregår på en veldig enkel måte: Fabrikken kommer med en pris som er helt hinsides all fornuft, og så kommer flyselskapet med en pris som er like hinsides, og så møtes man et sted mellom disse. ![]()
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Location: Höllviken/ESMS
Posts: 306
|
![]()
Jag betalar 120-130 sek tor skavsta - rygge inkl avgift för kreditkort (mitt norska visa elektron fungerar inte för att då måste det vara en .no adress) Det är jag väldigt glad för, vi startade 26 på skavsta och landade 37 min senare på bana 30 på rygge.
Ska man åka till stockholm är det kanon, 50 kr för två med buss sen.. hur de får det att gå ihop förstår jag inte men är glad så länge det funkar |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,863
|
![]()
Det gaar nok ihop fordi andre ruter i Ryanair systemet bringer inn vesentlig mere penger, da kan man la enkelte "posisjoneringsfly" gaa i nesten minus....
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,074
|
![]()
Hvordan er dette resultatet i forhold til DY sitt? Hvor er LN-KGL og hans eminente statestikker?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
Og ikke minst, hvordan er disse i forhold til SAS tallene som slippes om 3 dager. De tallene er jeg virkelig spent på. Som det tidligere ble nevnt, så er fuel prisene lavere nå enn på samme tid i fjor, og man skal ikke se bort fra at SAS kan komme med et godt overskudd tror jeg.
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Noen som etterlyste klarsyn ?
![]() Ryanair oppgir ikke RPK i noen av sine rapporter, så sammenligningen er på basis av passasjertall og tallene er slik - først DY for 3dje kvartal: Norwegian Passasjerantall: 3 066 746 Overskudd før skatt: kr 519,481 mill. Overskudd pr. passasjer: kr 169,39 Overskudd pr. fly: kr 11,29 mill. Passasjerer pr. fly: 66 668 Ryanair Passasjerantall: 19 728 390 Overskudd før skatt: € 284,8 mill. = 2 474,6 mill. (kurs NOK-EUR 8,6889) Overskudd pr. passasjer: kr 125,43 (26% dårligere enn Norwegian) Overskudd pr. fly: kr 12,25 mill. (8,5% bedre enn Norwegian) Passasjerer pr. fly: 97 665 (46,5% bedre enn Norwegian) Dette er tall bare for 3dje kvartal vel og merke, og det ser ut som Kjos'ern overgår MOL'ern i overskudd.
__________________
Kurt Vi flyr LOT Last edited by LN-KGL; 02-11-2009 at 20:30. Reason: Litt tillegg litt kursiv siden FR oppgir 202 fly og DY 46 fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,618
|
![]()
Gjør Kjos det bedre enn Mol? I følge regnestykket ditt så er Kjos flinkere til å få passasjerene til å betale, men Mol er bedre på å fylle flyene. Mol tjener tross alt best pr fly, så sånn sett vinner vel han?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Tar tallene med passasjerer pr. fly hensyn til fyllingsgraden, eller bare antallet passasjerer? I så fall blir det jo litt misvisende ettersom DY fly med en god del -300'er.
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Antall passasjerer er litt mer vanskelig å se på så lenge Ryanair ikke oppgir sin RPK. Uten den kan vi ikke se på gjennomsnittlig avstand pr. flight, men med så mange flere passasjerer må FR ha en del mindre gjennomsnittlig sektordistanse - DYs i 3dje kvartal var 1066 km - og så flyr FR mye mer red eye enn DY. Det må også nevnes at FR solgte tre 737-800 (CSX og CSY til Atlant-Soyuz og CSW til Ethiopian) i løpet av 3dje kvartal og så har de siden juli hatt to til klar for salg. Disse salgene slår vel også positivt inn i resultatet.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
FR mener du vel BU662, ikke DY
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Det går ikke så bra for Skywork heller | RJon | Flyforum | 4 | 13-03-2018 22:10 |
Det går till och med bra för Alitalia | Savipix | Flyforum | 5 | 03-11-2010 18:55 |
Ikke rart det går bra... | EB | Flyforum | 10 | 28-09-2007 12:41 |