![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
US tilpasser etterspørselen og legger ned en rekke ruter deriblant ARN dessverre. ZHR og BRU blir derimot helårsruter mot slutten av 2010. I pressemeldingen er også OSL nevnt som en av destinasjonene som har åpnet i 2009 og som beholdes pga god etterspørsel. Da blir OSL eneste destinasjon for US i Nord-Europa. Ikke verst.
Mer info her: http://www.usairways.com/awa/content...sreleases.aspx Last edited by Martin; 28-10-2009 at 19:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
LGA? Du mente LGW?
Endrer tittelen på tråden, jeg ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
God observert Martin! Bare testet dine skills som moderator
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]()
To STAR selskaper som flyr direkte OSL-Østkysten;............Bra!
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Makan til mye juling ARN får for tiden. Massivt SAS IC kutt, exit MH, exit Delta til Atlanta, vinter reduksjon med CO, exit US. Får håpe at det stopper nå.
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Nov 2006
|
![]() Quote:
Ingen fare. Svenskene kan jo fly via OSL (Til Østkysten er jo det samme veien) så kan SAS "mate" til STAR kollegane US og CO.
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Qwerty
|
![]() Quote:
Förlusten av MH var sur (marknaden finns), likaså att DL lade ner ATL (hade tro på den). Philly-linjen känns mer som nåt udda som kunnat läggas ned när som helst. CO reducerar väl inte mer nu än tidigare vintrar? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
At de kutter ARN hadde jeg egentlig trodd ville skje allerede i fjor, så det var ikke noe sjokk. Oslo-Philly er nok fortsatt nokså attraktiv based på å være halve direktemarkedet til statene, og antar det hjelper både etterspørsel og prising. Om jeg skal reise OSL-PHX neste sommer, hvilket i og for seg ikke er usannsynlig, vil US based on en mellomlanding antagelig velges.Ser derimot for meg Philly-demanden vil synke ved inntog av eventuelle andre ruter(Feel etc) OSL-østkysten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Nå tror jeg jo ikke verden helt funker slik, men strengt tatt gir det jo en viss mening å ha USA hub i Oslo fremfor Stockholm da. Slik at hvis man ikke kan mate til begge, så bør det mates USA i OSL og østen i ARN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Og i sommer var det ikke noe problem å finne billige sammenhengende billetter fra f.eks BGO, TRD og SVG med SAS til OSL også US videre. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Noen som vet hva slags opplegg US har på ARN mht til tkt office og egne ansatte? På OSL ble det jo ansatt et par stykker i US direkte på helårsbasis som vel i utgangspunktet gjør phone bookings a la WIAS Atlanta/Thailand om vinteren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Jeg fløy US til SEA fra Oslo, med tilslutning fra Bergen med SAS. Billetten fant jeg på travelocity.com som var billigere og hadde bedre tider enn wideroe.no. SAS' hjemmesider var håpløse, og mye, mye dyrere. Men det er vel ikke noe nytt
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Triste nyheter for ARN. Jeg har alltid trodd at det ville være rom for flere destinasjoner fra Arlanda til USA, men der tok jeg visst feil. Fra våren sitter ARN igjen med tre non-stop ruter til NYC, og en til ORD. Hvem må gi seg først på NYC-ruten?
Last edited by LN-AØR; 29-10-2009 at 03:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Trist for oss utvandrede nordmenn som liker å fly til USA... Exit Atlanta og Philadelphia i löpet av en dröy uke. Håper Feel revurderer ARN-NYC, etter endringene vi har sett på ARN de siste to ukene. Det siste ARN trenger nå er nok en rute til NYC. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Men andre öker;
Ny trafik på Stockholm-Arlanda Airport [2009-10-22 10:50]Den ekonomiska krisen till trots satsar flera flygbolag på Stockholm-Arlanda Airport. Under hösten tillkommer fler avgångar och nya linjer till och från Stockholm-Arlanda. I den nya vintertabellen som börjar gälla den 25 oktober för trafiken till och från Arlanda finns flera nyheter. Bland annat att Norwegian i vinter startar nya linjer till Salzburg, Teneriffa och Barcelona och Turkish Airlines startar en linje till Antalya i Turkiet. Researrangören Ving kommer att flyga till Aruba i Västindien varannan vecka med start den 6 november. Air China ökar under hösten frekvensen på flygningar mellan Stockholm och Peking från tre till fyra turer i veckan. Flygbolaget Qatar Airways som tidigare flög fyra turer till Doha i veckan ökar till fem turer per vecka. Ethiopian Airlines ökar från fyra avgångar till fem i veckan på sin linje till Addis Abeba.
![]() |
#18 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Molded
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Disse kuttene er en del av en større kutt-pakke hos US, som itillegg til nedleggelsen av disse rutene og innebærer at LAS, LGA og BOS basene lukkes, Beijing konsesjonen leveres tilbake og at 99% av all trafikk vil gå til eller fra hubene PHL, CLT, DCA eller PHX, mot 93% idag, og at antall ansatte skal reduseres med 1000
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
IB legger ned MAD-AMS, TXL og ARN | Øivind | Flyforum | 9 | 10-12-2012 12:36 |
Skyways legger ned ARN-BGO | Glenn | Flyforum | 7 | 30-12-2011 18:09 |
Malaysian legger ned ARN? | Someone | Flyforum | 15 | 09-07-2009 12:27 |
Sterling legger også ned ARN-LGW | MD90 | Flyforum | 11 | 24-09-2008 21:48 |
Alitalia legger ned ARN-MXP fra 1. februar - men starter daglig ARN-FCO fra 30. mars | MD90 | Flyforum | 4 | 08-01-2008 17:33 |