![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Ebeltoft, Denmark
Posts: 5,510
|
![]()
På A.net er der en lille diskussion om denne 747, som går på om billedet er
godt nok til at komme på A.net, når man nu ved hvor svære de er at danse med. Men jeg synes nu det er utroligt hvor lidt der holder flyet oppe...Udstyret ser meget spinkelt ud, men holde en tom B747 på vel omkring 150 tons( kan ikke huske ZFW(tomvægten) på en B747, det kan det. Og egentlig synes jeg billedet er en god dokumentation . Se her... http://www.airliners.net/photo/KLM--...06M/1592128/L/ Hilen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
Når jeg ser størrelsen på jekkene som tar størsteparten av vekta, sammenliknet med annet jeg har sett som holder oppe andre fly så er jeg egentlig ikke så overrasket, men absolutt et uvanlig syn å se en fire-sju uten hjul...
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Det var et ganske utrolig syn egentlig, iallefall for en legmann!
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2009
Location: ENGM
Posts: 101
|
![]()
Er ikke dette egentlig en vekt? De gjør vel en kontroll av "Basic weight" med jevne mellomrom, gjerne i.f.m. D-check. Mener å ha hørt at en B734 veier 20kg mindre når luftrensefiltrene er byttet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Location: Groenholt
Posts: 168
|
![]()
...check out this video from KLM Open House 3-10-09
http://www.youtube.com/watch?v=M1V53V_-qto
<object width="560" height="340"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/M1V53V_-qto&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/M1V53V_-qto&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="560" height="340"></embed></object> |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 196
|
![]()
jeg synes det er rart at fuselage holder.. så vanvittig liten flate de jekkene dekker/bærer på flyet, vekten/trykk pr cm2 må jo være enorm. det blir ikke en bulk engang..? sært...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]()
hvis man står på en colaboks, så vil man oppleve noe av det samme. Boksen vil bære en vekt som er meget høy iforold til hva man tenker bæreevnen er.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lidt OT: Flyselskabs logoer | FlyHi | Flyforum | 8 | 26-01-2010 21:15 |
lidt om en EK incident i MEL | sk931 | Flyforum | 1 | 13-09-2009 22:56 |
Lidt i tvivl | sk931 | Flyforum | 10 | 11-04-2008 09:30 |
Lidt kønnere.... | sk931 | Flyforum | 9 | 24-03-2006 09:06 |
Lidt o/t | sk931 | Flyforum | 3 | 15-10-2004 13:31 |