![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Virker som Lindegård har bestemt seg:
Driften av SAS Technical Services er ikke ulønnsom. Sola-ordfører Håkon Rege er forundret over SAS-sjef Jørgen Lindegaard. SOLA: - Det er frekt av SAS-sjefen å hevde at verksteddriften i SAS Technical Services går dårlig. I et brev Jørgen Lindegaard i SAS sendte ordføreren i Sola 5.april i år hevder konsernsjefen at svake inntekter fører til ulønnsom drift for konsernets flyvedlikeholdet, sier Sola-ordfører Håkon Rege i Sola, til Aftenbladet. Rege stiller seg undrende til påstanden. Ifølge årsregnskapet for SAS Technical Services, kalt STS, presenterte den tekniske virksomheten i konsernet et driftsregnskap før avskrivninger for 2004 på pluss 599 millioner svenske kroner. Tallet tilsvarer en forbedring i forhold til året før på 183 millioner kroner eller 44 prosent. Etter avskrivninger sluttet driftsregnskapet på 300 millioner kroner. Det er nesten en fordobling i forhold til 2003 da resultatet endte på 153 millioner svenske kroner. Mer her: http://web3.aftenbladet.no/lokalt/article192824.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2004
Posts: 217
|
![]()
Det er på høy tid med konsolidering innen STS, selv om prosessen naturlig nok er smertefull for de ansatte med flytting som konsekvens vil jeg tro. Konsolideringen er imidlertid en naturlig følge av sammenslåing av to selskaper. Vi har sett det samme skje i USA en rekke ganger, hvor man noe tid etter sammenslåing av selskaper konsoliderer vedlikeholdet til færre steder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Hva med å foreta vedlikeholdet av SAS fly på de verkstedene en har, og ikke sende fly til Irland for å få vedlikehold der. Mener SAS benytter FLS eller SR Technics som de nå heter, ganske mye.
![]() Ellers er det jo ingen bombe at SAS klarer seg med færre verksteder, Stavanger, Oslo, Stockholm og København, blir vel mye når flåten hele tiden kuttes.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
For resten av SAS kan det jo være billigere å bruke verksteder i Irland enn å gå eksternt til SAS Braathens i SVG?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Det er vel først og fremst MD80 som drar til Irland...og det er jo en flytype som SAS Braathens ikke har...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
De store bussene hadde vel også "service" der i vinter.
Men de har jo heller ikke SAS Braathens |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 60
|
![]()
Vedlikehold av SAS MD80 flåte ble flyttet tilbake til GEN for snart 2 år siden. Det utføres pr dags dato ikke vedlikehold av SAS maskiner på Shannon (Irland)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
..kanskje ikke så merkelig at SAS vil se på hva som gjøres hvor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 60
|
![]()
Det er snakk om tungt vedlikehold. Dette utføres iløpet av ca 21 dager. Helt uproblematisk å ha det i Oslo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ja jeg regnet med det ikke var vanskelig...siden Irland også har vært brukt.
Siden Stockholm har hovedkontoret og København har hub'n til SAS så kunne jo alt vedlikehold blitt lagt til Norge ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 60
|
![]()
Det er vel det man håper på......at Base/heavy vedlikeholdet legges til Norge!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 60
|
![]()
Da er innstillingen som skal legges frem for styret 9.mai klar. Base/Heavy legges til Teknisk Base på GEN. STO vil fremover kun drive line virksomhet. Allerede rett over sommeren vil Base arbeide på MD80/MD90/737 og A321 bli å finne i OSL....forutsatt at styret går inn for innstillingen. Det blir ikke de store forandringene hos BTS i SVG, men de vil bli berørt.
15.mai kommer første check på en Spanair MD80 til STS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]()
Tror nok at OSL og SVG basen vil få til et fint samarbeid her.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,363
|
![]()
Dagens nyhet om 29 nye årsverk på Sola setter vel punktum for denne tråden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Tja - vi får vente og se. Mye rart som har skjedd tidligere så....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banned
Join Date: Feb 2005
Posts: 381
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
Banned
Join Date: Sep 2004
Posts: 676
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spør SAS-sjefen på Facebook | Someone | Småprat | 0 | 17-06-2011 22:03 |
Intervju med nye SAS-sjefen i VG | TCAS | Flyforum | 17 | 19-02-2011 01:48 |
Ryanair tilbyr SAS-sjefen gratisbilletter | runethomas | Flyforum | 14 | 15-07-2009 22:25 |
SAS sjefen ned i lønn | EB | Flyforum | 12 | 02-02-2009 10:28 |
OT:Spenstig forslag fra SAS-sjefen | sail4fun | Flyforum | 6 | 02-03-2005 12:56 |