![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Hva er årsaken til at Lufthansa dropper sitt eget navn foran CityLine nå?
http://www.planepictures.net/netshow.php?id=882042 |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
Wauw den ser lang ud
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Utrolig kjedelig design. Ser at Augsburg Airways også maler flyene sine slik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
LH har en tariff-avtale som sier at alle fly med LH branding over 70 seter automatisk impliserer at de Crews omboard ma betales som LH Mainline Piloter/Kabin-ansatte. Siden begge de nye Embraer til Augsburg Airways og de CRJ900 til Eurowings har mere enn 70 seter, sa baerer de begge ikke noen Lufthansa titler eller noen form av LH logo. Man kan bruke disse gule punkter fra Lufthansa Regional design likevel. Man unngar elegant, men fra jurisdisk sikt legal, scope clause som finnes. Ser du pa de CRJ900 til Eurowings som alrede flyr noen dager, sa ser du at de ogsa har ingen Lufthansa eller LH logo pa kroppen... Haper dette forklarer dette du spörte om.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,283
|
![]()
Sure does! Antok at det kunne være noe i den retning.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2008
Posts: 441
|
![]()
Lyder som en glimrende ide.
Men kan de også holde LH logo ude af cateringvogne og servietter etc., eller gælder forbuddet kun udvendigt?
__________________
Upcoming flights: BLL-FRA-MAN-LHR-FRA-BLL-FRA-DEN-YVR-PEK-MUC-FRA-BLL-FRA-MAD-MXP-BRI-MUC-FRA-BLL-FRA-LCA-FRA-BLL-FRA-DRS-FRA-BLL All before september 2010 |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Forbudet gjelder som dette er skrevet i tariffavtale, dvs LH branded aircraft. Det spiller ingen rolle hva star pa cateringvogn eller servietter.
Bare som side-notis. Eksakt over dette klausula kom LH og fagforeniger sitt ar da LH Italia ble started. Egentlig skulle de har eget AOC, selvsagt med italiensk lönner. Men det ble stopped pga av denne klausula. Likevel bygger dette klausula pa fakta som er litt outdated. Det skulle egentlig skille LH Cityline (na Regional) fra Mainline. Men dersom man ser pa Regional / Cityline, sa forsvinner alle CRJ200 na, en del CRJ700 og dette forblir CRJ700/900, noen Avro plus de nye CRJ900 hos EW og ERJ hos Augsburg Airways. Pa sikt vil man vaere i nöd a finne frem en ny lösning. Ellers vil Regional / Cityline dör en langsiktig död.
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Location: Vienna
Posts: 3,645
|
![]()
Nå er det vel endel som spår akkurat det. At Cityline forsvinner etterhvert og det de har fløyet overtaes av de andre operatørene som flyr regionalt for LH til en billigere penge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CityLine skal fly A343 for Lufthansa | Trdfly | Flyforum | 15 | 30-01-2016 11:46 |
Augsburg Airways/Lufthansa Cityline | TOS | Reiseforum | 0 | 19-08-2009 12:17 |
Ny SAS Cityline på Flesland | erlingjo | Bilder & foto | 5 | 01-06-2009 22:21 |
Lufthansa Cityline reduserer | Blubird | Flyforum | 4 | 24-11-2008 17:05 |
Cityline i streik - reddet av SU og SK | DCHalvorsen | TripReports | 7 | 26-07-2008 02:18 |