![]() |
|
![]() |
#1 |
Free Luigi
|
![]()
Er det noen her som har vært på / kjenner noen som har vært på friluftsopplevelsestur på Island? Jeg har muligens overtalt muttern til å sponse meg en vinterferie til Island i Mars, men jeg er mindre interessert i å sitte i varme kilder med fremmede folk. Finnes det fjell å gå på? Brevandringer som anbefales? Turmarsjer med overnatting i telt som går an i Mars?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Kan anbefales med en slik tur ja.
Har selv erfaring med dette firmaet : http://www.mountainguides.is/ De er nok ikke billigst, men fikk dem anbefalt av Islandske venner som best! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Free Luigi
|
![]()
Å hallo!
Takk for den linken, de har jo tilogmed turer fra Reykjavik til Grønland med 6dagers hiking, de. Hvor vanskelig skal det egentlig være å avgjøre reisemåte til Grønland, jeg kommer aldri til å kunne bestemme meg angående dette med Island/Grønland ![]() Mulig jeg dropper Island til vinterferien da, og heller kjører både Island og Grønland samtidig i sommer, som "originalt" planlagt.... Skottland i vinterferien, perhaps? Polaris=vinglepetter ![]() Var helt greie priser på den siden synes jeg, og at lokale anbefaler dem er vel intet annet enn superb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
|
![]()
Hei,
Mars kan være en fin tid på Island, leie bil og kjøre på isbree, ri lange turer i snøen og bade ute i snøvær, DEILIG ![]() Hilsen en islending! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Heisann!
Island er virkelig et fint sted! Jeg og dama gikk tur der i 14 dager sommeren 2008. Vi booket selv fly til Keflavik (Ice, 757 fra Bergen) samt hotellovernatting til dagen derpå. Island har et temmelig bra utbygget bussnett, og det er bare å møte opp på hovedbusstasjonen i Reykjavik ca. en halvtime før avgang for å kjøpe billett. Vi tok bussen Østover i ca. 4 timer, for å deretter bruke 5-6 dager på å gå ned til sørkysten for å så ta bussen tilbake til Reykjavik. Vi tok deretter bussen videre til Vestkysten for å gå en ny tur på ca. 5-6 dager. Vi overnattet i telt på "campingplassene" som ligger i tilknytning til turisthyttene. Man behøver ikke bestille noe på forhånd, og det koster vel ca. en hundrelapp i "teltgebyr" per overnatting. Anbefales! /TH |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vil ikke ødelegge, men Island har et Langt mildere Klima enn Norge. Siden det ligger Midt i Golfstrømmen. Så kan vel ikke regne med snø. Var på Island i August, og vil for all del annbefale deg en tur dit. Å se Gullfos og Geysir og den fine Hallgrimskjirka.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Free Luigi
|
![]()
No wai josé, visste du at det finnes både snø og isbreer i Afrika? Skal litt til å ikke vite at Island ligger på samme breddegrad som Trondheim
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Haha, jeg vil anbefale å sjekke varmerekorden til Reykjavík før man gjør Island om til noe fremtidig sydendestinasjon
![]() Men et uhyre stabilt klima har store deler av Island, på samme måte de kystnære strøkene av Norge har det. Reykjavik ligger forøvrig rundt regnet på samme breddegrad som Steinkjer og er verdens nordligste hovedstad. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Landskapsbilder Island | Paulo | Bilder & foto | 4 | 02-09-2014 00:23 |
Leiebil på Island? | tripple-seven | Reiseforum | 8 | 01-08-2013 02:53 |
Valuta på Island | Andrev | Reiseforum | 11 | 27-06-2010 17:42 |
Island Airlines | sail4fun | Flyforum | 4 | 08-02-2008 09:45 |