Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-10-2009, 00:03   #1
Polaris
Free Luigi

Default Villmarksliv på Island?

Er det noen her som har vært på / kjenner noen som har vært på friluftsopplevelsestur på Island? Jeg har muligens overtalt muttern til å sponse meg en vinterferie til Island i Mars, men jeg er mindre interessert i å sitte i varme kilder med fremmede folk. Finnes det fjell å gå på? Brevandringer som anbefales? Turmarsjer med overnatting i telt som går an i Mars?
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 11-10-2009, 17:29   #2
Farmer
ScanFlyer Crusty

Farmer's Avatar

Default Re: Villmarksliv på Island?

Kan anbefales med en slik tur ja.
Har selv erfaring med dette firmaet : http://www.mountainguides.is/
De er nok ikke billigst, men fikk dem anbefalt av Islandske venner som best!

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2009, 00:07   #3
Polaris
Free Luigi

Å hallo!

Takk for den linken, de har jo tilogmed turer fra Reykjavik til Grønland med 6dagers hiking, de. Hvor vanskelig skal det egentlig være å avgjøre reisemåte til Grønland, jeg kommer aldri til å kunne bestemme meg angående dette med Island/Grønland

Mulig jeg dropper Island til vinterferien da, og heller kjører både Island og Grønland samtidig i sommer, som "originalt" planlagt.... Skottland i vinterferien, perhaps? Polaris=vinglepetter

Var helt greie priser på den siden synes jeg, og at lokale anbefaler dem er vel intet annet enn superb.
Old 12-10-2009, 07:54   #4
Steinsdottir
Newcomer

Hei,
Mars kan være en fin tid på Island, leie bil og kjøre på isbree, ri lange turer i snøen og bade ute i snøvær, DEILIG Blå lagune er supert året rundt!

Hilsen en islending!
Steinsdottir is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2009, 11:50   #5
thnp
ScanFlyer Blue

Heisann!

Island er virkelig et fint sted!

Jeg og dama gikk tur der i 14 dager sommeren 2008.

Vi booket selv fly til Keflavik (Ice, 757 fra Bergen) samt hotellovernatting til dagen derpå.

Island har et temmelig bra utbygget bussnett, og det er bare å møte opp på hovedbusstasjonen i Reykjavik ca. en halvtime før avgang for å kjøpe billett.

Vi tok bussen Østover i ca. 4 timer, for å deretter bruke 5-6 dager på å gå ned til sørkysten for å så ta bussen tilbake til Reykjavik. Vi tok deretter bussen videre til Vestkysten for å gå en ny tur på ca. 5-6 dager.

Vi overnattet i telt på "campingplassene" som ligger i tilknytning til turisthyttene. Man behøver ikke bestille noe på forhånd, og det koster vel ca. en hundrelapp i "teltgebyr" per overnatting.

Anbefales!

/TH
thnp is offline   Reply With Quote
Old 12-10-2009, 21:21   #6
baselutvann
ScanFlyer Gold

baselutvann's Avatar

Vil ikke ødelegge, men Island har et Langt mildere Klima enn Norge. Siden det ligger Midt i Golfstrømmen. Så kan vel ikke regne med snø. Var på Island i August, og vil for all del annbefale deg en tur dit. Å se Gullfos og Geysir og den fine Hallgrimskjirka.
Old 12-10-2009, 22:51   #7
Polaris
Free Luigi

No wai josé, visste du at det finnes både snø og isbreer i Afrika? Skal litt til å ikke vite at Island ligger på samme breddegrad som Trondheim Forøvrig kan det være både snø og barmark i Mars, avhengig lavtrykks-aktiviteten på det gitte tidspunktet og om du er i innlands- eller kystområder.
Old 14-10-2009, 22:37   #8
sukram
ScanFlyer Gold

Haha, jeg vil anbefale å sjekke varmerekorden til Reykjavík før man gjør Island om til noe fremtidig sydendestinasjon

Men et uhyre stabilt klima har store deler av Island, på samme måte de kystnære strøkene av Norge har det.

Reykjavik ligger forøvrig rundt regnet på samme breddegrad som Steinkjer og er verdens nordligste hovedstad.
sukram is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules