![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
På vei hjem fra Hong Kong/Bangkok kom jeg til FRA og jeg gikk til loungen i B section for å vente på neste flight. Men da jeg kom inn dit var det absolutt stappfult og ikke et eneste sete ledig. Jeg gikk derfor til A loungene og disse var også helt fulle og ikke et sete ledig...folk sto faktisk rundt omkring og spiste og drakk. Er det vanlig med slike tilstander på en torsdag kveld på Frankfurt flyplassen?
![]() ******** To whom it may concern. I had the pleasure of flying Lufthansa First class last week from FRA to HKG and it was a wonderful experience. It also gave me the chance to visit the First Class Terminal and that was amazing. Thank you, thank you. On the way back I used Thai First class and landed in FRA where I had a couple of hours until my next flight to SVG in Norway. I stopped by the Senator lounge in the B section and it was completely full and not a single seat available. After a bit of walking I came to the lounges in the A section and they were also completely full. As a StarAlliance gold card member I'm not very impressed with the business class lounges that you offer business travlers. I seek the lounges when I travel as I want to get away from the noise and stress from the regular concourse...but in Frankfurt the lounges were just like being outside. I do hope that you will make the lounges bigger in the future in order to accommodate all travelers even during peak hours.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tillot meg å videresende denne til bekjente i LH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Samtidig som det er vanvittig bra at det tydligvis er såpass reisevirksomhet - det er bra for alle!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Din opplevelse deler jeg - slik er det så å si alltid i Frankfurt, uansett om man er i loungene i A eller B. Da jeg var i Frankfurt sist gadd jeg ikke engang å sjekke ut loungene ... Hadde da vært der en uke tidligere, og med fire timer connection tenke vi at vi skulle slappe av i den nye og store Tower Lounge (ved USA-flyene i A), men det var ingen avslappende opplevelse. Den var overfylt - til tross for at den er rimelig stor. Vi bestemte oss for å gå ned i Senator-loungen like under etter en stund - men her var det enda verre. Dermed endte vi på kafé. På vei tilbake besøkte vi Senator-loungen i B, men det var samme leksa. Skal to turer innom Frankfurt i november ... gleder meg ikke!
Ellers er vel Lufthansa i gang med å bygge nye/ominnrede lounger i Frankfurt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
FinalCall.travel/no
|
![]()
Det finnes vel flere lounger i FRA til Star A partnere som du kunne bruke?
UA har vel en RC lounge, og SQ har vel også en? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Jeg var i Senator loungen ved C gates i går morges, der var det lite folk og bra standard, så ganske ny ut. De andre jeg har vært innom i FRA har dessverre vært fulle pg kjipe.. og jeg kan ikke fordra de stygge grå skinnstolene med gult som er i de gamle Senator loungene. Mye mer sansen for Swiss sine elegante Senator lounger i så måte.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, det er nokså stusslig, begynner å nærme seg RCC..... Tower loungen er imidlertid fin (om den ikke er full), og en positiv overraskelse tidligere i år var da jeg fløy FRA-EWR med LH fra C-gates og bordet direkte fra loungen. De fleste LH går jo imidlertid fra A eller B.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Men disse loungene er jo ikke spesielt tilgjengelige, med mindre du har et reisemønster der disse flyselskapene inngår?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Gastronaut
Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.
|
![]()
Hadde to runder i transit sist uke; OSL-MUC-JFK 27/9 og DFW-FRA-OSL 6/10.
Begge ganger og steder overfylte Business og Senator lounger, i FRA både på A og B.. Kø ut døren, elendig luft, ingen dussjanse.. MEN: Positiv overraskelse var Arrivals loungen landside ved B-terminalen. Kun 4 andre passasjerer, nydelige fasciliteter/dusjer, full frokostoppdekning ++. Dog: Kun åpen til klokken 12.30 hver dag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Svar fra loungesjefen til LH
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hvor ligger denne tower loungen? Kan den nås både fra Schengen og non-schengen område?
![]() |
#13 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Den er non-Schengen og ligger borte ved A-65. Du kan vel komme dit fra Schengen ved å gå gjennom passkontrollen selv om du ikke skal føy derfra.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Tower loungen er reservert til et spesielt arrangement 4. November og blir derfor dessverre stengt for publikum kl 2130 ;-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er neste dag
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg fikk da svar fra Lufthansa etter en måned...men de sier vel egentlig ikke så mye i denne mailen
![]() ******************** Thank you for your website entry dated 5 October. We very much appreciate you taking the time to share your experiences on board your flights from Stavanger to Hong Kong via Frankfurt on 26 September and from Bangkok to Stavanger via Frankfurt on 1 October. We are glad that we could meet your expectations regarding our First Class terminal services. Your praise is an additional motivation for us all and we have, of course, forwarded your comments on to our First Class Management department in Frankfurt. We are however sorry to learn that you were disappointed with the seating capacity in the Business Class lounges in Frankfurt and that they were overcrowded during your stopover after your flight from Bangkok on 26 September. We can certainly understand your annoyance in this situation, especially since you would have liked to relax after a long flight. Please accept our sincere apologies for the inconvenience this caused you. It is important to us that as a frequent traveller we make the time you spend at an airport as pleasant as possible by providing extensive lounge facilities. We are aware of the current capacity problems and are constantly working on solutions, especially during peak hours or when several long-haul flights arrive at the same time. Your feedback is very important to us as it helps us to find the areas that we need to concentrate on more and implement ways to improve any shortcomings. We have therefore documented your remarks for our ongoing internal review. Despite the recent events, we very much hope that you will give us the opportunity to regain your trust on a future Lufthansa flight. We assure you that we will do our utmost to make sure that your travel experiences are pleasant in every respect. Yours sincerely,
![]() |
#18 | |
FinalCall.travel/no
|
![]() Quote:
![]() BF ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg var i Frankfurt i går og de har åpenbart åpnet noen nye lounger, besøkte en stor og fin Business-lounge!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
I Munchen hadde jeg gleden av å finne Senator Cafe som ligger vis a vis Business loungen (Senator loungen er flyttet). Kanonservering og kjempeservice. Besøk anbefales.
I svaret jeg postet lenger opp, ser man at Lufthansa virkelig tar steg for å gjøre noe med dette. Tower loungen er helt ny og er fantastisk flott. Kjempestor er den også. I A Plus som kommer i 2012 legger man til 3 nye lounger også. Arrivals Lounge etter tollen i underetasjen har også akkurat åpnet. Den tar en del av ankomstpassasjerene som ikke skal videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa Business Class Oslo - Frankfurt - Barcelona | allby998 | TripReports | 1 | 17-11-2017 10:26 |
Langtur: First Class (LX), Business Class (LH/LX), Economy Extra (SK) og 1-Class (WN) | ILS2 | TripReports | 20 | 27-05-2013 23:02 |
Spørsmål om lounger i Frankfurt og Newark | joamykle | Reiseforum | 9 | 11-08-2011 19:56 |
Bruk av Lufthansa first class lounger i Frankfurt | gardkarlsen | Reiseforum | 4 | 16-07-2011 17:28 |
Star Alliance-lounger i Frankfurt | FlightDeck | Reiseforum | 8 | 25-02-2009 21:35 |