Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 05-10-2009, 20:53   #1
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Lufthansa Tilstand på business class lounger i Frankfurt

På vei hjem fra Hong Kong/Bangkok kom jeg til FRA og jeg gikk til loungen i B section for å vente på neste flight. Men da jeg kom inn dit var det absolutt stappfult og ikke et eneste sete ledig. Jeg gikk derfor til A loungene og disse var også helt fulle og ikke et sete ledig...folk sto faktisk rundt omkring og spiste og drakk. Er det vanlig med slike tilstander på en torsdag kveld på Frankfurt flyplassen? Jeg har iallefall sendt denne tilbakemeldingen til LH:
To whom it may concern. I had the pleasure of flying Lufthansa First class last week from FRA to HKG and it was a wonderful experience. It also gave me the chance to visit the First Class Terminal and that was amazing. Thank you, thank you.

On the way back I used Thai First class and landed in FRA where I had a couple of hours until my next flight to SVG in Norway. I stopped by the Senator lounge in the B section and it was completely full and not a single seat available. After a bit of walking I came to the lounges in the A section and they were also completely full. As a StarAlliance gold card member I'm not very impressed with the business class lounges that you offer business travlers. I seek the lounges when I travel as I want to get away from the noise and stress from the regular concourse...but in Frankfurt the lounges were just like being outside. I do hope that you will make the lounges bigger in the future in order to accommodate all travelers even during peak hours.
Old 05-10-2009, 23:03   #2
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Default Re: Tilstand på business class lounger i Frankfurt

Tillot meg å videresende denne til bekjente i LH
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2009, 05:55   #3
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Samtidig som det er vanvittig bra at det tydligvis er såpass reisevirksomhet - det er bra for alle!
EB is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2009, 07:06   #4
SpotOn
ScanFlyer Silver

SpotOn's Avatar

Quote:
Originally Posted by gardkarlsen View Post
På vei hjem fra Hong Kong/Bangkok kom jeg til FRA og jeg gikk til loungen i B section for å vente på neste flight. Men da jeg kom inn dit var det absolutt stappfult og ikke et eneste sete ledig. Jeg gikk derfor til A loungene og disse var også helt fulle og ikke et sete ledig...folk sto faktisk rundt omkring og spiste og drakk. Er det vanlig med slike tilstander på en torsdag kveld på Frankfurt flyplassen?
Mitt inntrykk er at dette ikke bare er vanlig på torsdagskvelder, men også på andre tidspunkt (inklusive lørdags og søndagsformiddag). Både senator og business-loungene har stort sett vært fulle med få eller ingen ledige seter. Dusj har det vært veldig vanskelig å få til med ventelister lange som et ondt år. Mulig jeg bare har vært uheldig.
SpotOn is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2009, 08:32   #5
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Din opplevelse deler jeg - slik er det så å si alltid i Frankfurt, uansett om man er i loungene i A eller B. Da jeg var i Frankfurt sist gadd jeg ikke engang å sjekke ut loungene ... Hadde da vært der en uke tidligere, og med fire timer connection tenke vi at vi skulle slappe av i den nye og store Tower Lounge (ved USA-flyene i A), men det var ingen avslappende opplevelse. Den var overfylt - til tross for at den er rimelig stor. Vi bestemte oss for å gå ned i Senator-loungen like under etter en stund - men her var det enda verre. Dermed endte vi på kafé. På vei tilbake besøkte vi Senator-loungen i B, men det var samme leksa. Skal to turer innom Frankfurt i november ... gleder meg ikke!

Ellers er vel Lufthansa i gang med å bygge nye/ominnrede lounger i Frankfurt?
Old 06-10-2009, 08:44   #6
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Det finnes vel flere lounger i FRA til Star A partnere som du kunne bruke?
UA har vel en RC lounge, og SQ har vel også en?

BF

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-10-2009, 08:45   #7
view
ScanFlyer Gold

Jeg var i Senator loungen ved C gates i går morges, der var det lite folk og bra standard, så ganske ny ut. De andre jeg har vært innom i FRA har dessverre vært fulle pg kjipe.. og jeg kan ikke fordra de stygge grå skinnstolene med gult som er i de gamle Senator loungene. Mye mer sansen for Swiss sine elegante Senator lounger i så måte.
view is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2009, 21:51   #8
Extra230
ScanFlyer Blue

Ja, det er nokså stusslig, begynner å nærme seg RCC..... Tower loungen er imidlertid fin (om den ikke er full), og en positiv overraskelse tidligere i år var da jeg fløy FRA-EWR med LH fra C-gates og bordet direkte fra loungen. De fleste LH går jo imidlertid fra A eller B.
Extra230 is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2009, 21:52   #9
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Quote:
Originally Posted by Bizflyer View Post
Det finnes vel flere lounger i FRA til Star A partnere som du kunne bruke?
UA har vel en RC lounge, og SQ har vel også en?

BF
Men disse loungene er jo ikke spesielt tilgjengelige, med mindre du har et reisemønster der disse flyselskapene inngår?
Old 07-10-2009, 22:34   #10
The Viking
Gastronaut

Location: Snart Asker, eller nærmeste sted med kortreist god mat og drikke.

Hadde to runder i transit sist uke; OSL-MUC-JFK 27/9 og DFW-FRA-OSL 6/10.
Begge ganger og steder overfylte Business og Senator lounger, i FRA både på A og B.. Kø ut døren, elendig luft, ingen dussjanse..
MEN: Positiv overraskelse var Arrivals loungen landside ved B-terminalen. Kun 4 andre passasjerer, nydelige fasciliteter/dusjer, full frokostoppdekning ++.
Dog: Kun åpen til klokken 12.30 hver dag..
The Viking is offline   Reply With Quote
Old 07-10-2009, 23:43   #11
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Svar fra loungesjefen til LH

Quote:
We are aware that our Frankfurt lounges can be quite full during peak time and therefore continue with our renovation / expansion program..... Bus B West (non Schengen) was just completed, Bus B East and B SEN will follow. The Tower Lounge gets excellent reviews as Non Schengen Lounge in A. And, last but not least, A-Plus will take us a huge step forward in 2012.
Old 08-10-2009, 07:03   #12
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Hvor ligger denne tower loungen? Kan den nås både fra Schengen og non-schengen område?
Old 08-10-2009, 09:15   #13
Extra230
ScanFlyer Blue

Den er non-Schengen og ligger borte ved A-65. Du kan vel komme dit fra Schengen ved å gå gjennom passkontrollen selv om du ikke skal føy derfra.
Extra230 is offline   Reply With Quote
Old 08-10-2009, 13:06   #14
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Tower loungen er reservert til et spesielt arrangement 4. November og blir derfor dessverre stengt for publikum kl 2130 ;-)
Old 08-10-2009, 13:11   #15
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Lufthansa Re: Tilstand på business class lounger i Frankfurt

Quote:
Originally Posted by Tommy777 View Post
Tower loungen er reservert til et spesielt arrangement 4. November og blir derfor dessverre stengt for publikum kl 2130 ;-)
Trodde det var First class terminalen som var stengt til dette formålet?

BF

Old 08-10-2009, 13:13   #16
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

Det er neste dag
Old 06-11-2009, 07:20   #17
gardkarlsen
ScanFlyer Silver

gardkarlsen's Avatar

Jeg fikk da svar fra Lufthansa etter en måned...men de sier vel egentlig ikke så mye i denne mailen
Thank you for your website entry dated 5 October.

We very much appreciate you taking the time to share your experiences on board your flights from Stavanger to Hong Kong via Frankfurt on 26 September and from Bangkok to Stavanger via Frankfurt on 1 October.

We are glad that we could meet your expectations regarding our First Class terminal services. Your praise is an additional motivation for us all and we have, of course, forwarded your comments on to our First Class Management department in Frankfurt.

We are however sorry to learn that you were disappointed with the seating capacity in the Business Class lounges in Frankfurt and that they were overcrowded during your stopover after your flight from Bangkok on 26 September. We can certainly understand your annoyance in this situation, especially since you would have liked to relax after a long flight. Please accept our sincere apologies for the inconvenience this caused you.

It is important to us that as a frequent traveller we make the time you spend at an airport as pleasant as possible by providing extensive lounge facilities. We are aware of the current capacity problems and are constantly working on solutions, especially during peak hours or when several long-haul flights arrive at the same time. Your feedback is very important to us as it helps us to find the areas that we need to concentrate on more and implement ways to improve any shortcomings. We have therefore documented your remarks for our ongoing internal review.

Despite the recent events, we very much hope that you will give us the opportunity to regain your trust on a future Lufthansa flight. We assure you that we will do our utmost to make sure that your travel experiences are pleasant in every respect.

Yours sincerely,
Old 06-11-2009, 09:53   #18
Bizflyer
FinalCall.travel/no

Bizflyer's Avatar

Quote:
our First Class Management department in Frankfurt.
Her snakker vi drømmejobben!!!

BF

Old 06-11-2009, 19:56   #19
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Jeg var i Frankfurt i går og de har åpenbart åpnet noen nye lounger, besøkte en stor og fin Business-lounge!
Old 09-11-2009, 20:38   #20
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club

Tommy777's Avatar

I Munchen hadde jeg gleden av å finne Senator Cafe som ligger vis a vis Business loungen (Senator loungen er flyttet). Kanonservering og kjempeservice. Besøk anbefales.

I svaret jeg postet lenger opp, ser man at Lufthansa virkelig tar steg for å gjøre noe med dette. Tower loungen er helt ny og er fantastisk flott. Kjempestor er den også. I A Plus som kommer i 2012 legger man til 3 nye lounger også.

Arrivals Lounge etter tollen i underetasjen har også akkurat åpnet. Den tar en del av ankomstpassasjerene som ikke skal videre.
Reply

Posting Rules