![]() |
|
![]() |
#1 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Her her vi en genial ide, mindre vekt å fly rundt med:
http://www.worldwide-aviation.net/in...lnes&Itemid=61 Quote:
![]() -A Last edited by Utflyttet; 04-10-2009 at 22:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jul 2006
Location: Stavanger
Posts: 9,961
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Mine bilder på Airliners |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2008
Location: TRF
Posts: 568
|
![]()
I Japan kan man vel oppleve de merkeligste ting..
Det skal jo også sies at de flyr tettpakka, korte legs med 777 og 747, flere ganger i timen mellom de største byene innenlands. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,324
|
![]()
Om man sparer noe særlig på dette aner jeg ikke, men det er jo alltid noen som bare MÅ på toalettet så fort man kommer opp i lufta. Hadde vært greit å få redusert det unødvendige "rennet" uansett.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]() Quote:
![]() Om man ser på en fullastet 340-600 fra Munchen i oktober er jo tallene godt mulig å nærme seg 0,5-0,8kg pr pax. Fordelt på 350 pax er man jo da nærmere et halvt tonn i mindre vekt. ![]() -A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2007
Location: Oslo
Posts: 430
|
![]()
Ja, dette sparer de nok masse penger på.
Trøste og bære, fantasien kjenner tydeligvis ingen grenser når det gjelder å spare en krone her og en krone der.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Kansje man kan reservere exit-rader og bulkheads for folk som kan dokumentere en bommelom? I Singapore har de lover for å bøtelegge folk som ikke trekker i snoren, så det må jo være en måte å dokumentere sånt på?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
hahahah! Dette foreslo jeg (på spøk) for CFO'en i SAS International i fjor høst etter at hun hadde fortalt hva de hadde regnet ut de kunne spare i fuel på å fjerne Scanorama fra setelommene. Alle som har barn (eller husker tilbake til de selv var barn) vet at alle må tisse før vi seter oss i bilen for å kjøre til hytta - hvorfor ikke tømme tanken før man flyr? Det vil både spare vekt og bruk av doene ombord.
Dessverre funker det nok ikke på OSL - der finnes det jo knapt doer... Last edited by CK; 06-10-2009 at 07:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Strengt tatt kan man vel si at OSL har tilpasset do-mengden med antall SAS IC-fløygninger?
![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ryanair blir ikke først med ståplasser | Discus | Småprat | 6 | 29-09-2017 12:51 |
Remotorisere, spare drivstoff og miljø | Radiv | Flyteknisk forum | 2 | 17-09-2017 23:41 |
Ryanair flyr saktere for å spare drivstoff | C130 | Småprat | 2 | 31-07-2013 22:43 |
Norwegians og SAS sine medtoder for å spare drivstoff | svgspotter | Flyforum | 2 | 10-11-2009 16:20 |
Kan spare 10 prosent drivstoff | sirpjalle | Flyforum | 4 | 08-07-2007 22:58 |