Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 14-04-2005, 17:16   #1
Alf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
Default Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Ledaren i Dagens Nyheter den 13: April 2005

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=959&a=402099&previousRender Type=2



/alf

Edit: stavfel
Alf is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 17:30   #2
FBU 4EVER
ScanFlyer Dusty
 
FBU 4EVER's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Nærsnes, Norge
Posts: 4,450
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Dette er "gammelt" nytt for oss SAS-ansatte. Et lite pluss for SAS-Braathens,et lite minus for SAS SE,et lite minus for Intercont betyr at det desidert største tapet blir påført SAS Group av SAS DK.Som jeg skrev i en annen topic her forleden,så har belegget rast på rutene ut av CPH.Det er bare et tidsspørsmål før noe drastisk blir gjort.SAS overlever ikke med de danske resultatene.Så enkelt er det! Men forstår danskene dette selv? Njet!
__________________
Stjernemotorer lekker ikke olje. De markerer territorium!

Den skjønneste forbindelse mellom to punkter: Alfa Romeo!

Dagens Alfista: Hvadda fottur?

"Jag är Stabækfan, hva fan är ni?"
FBU 4EVER is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 17:33   #3
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by FBU 4EVER
Dette er "gammelt" nytt for oss SAS-ansatte. Et lite pluss for SAS-Braathens,et lite minus for SAS SE,et lite minus for Intercont betyr at det desidert største tapet blir påført SAS Group av SAS DK.Som jeg skrev i en annen topic her forleden,så har belegget rast på rutene ut av CPH.Det er bare et tidsspørsmål før noe drastisk blir gjort.SAS overlever ikke med de danske resultatene.Så enkelt er det! Men forstår danskene dette selv? Njet!
Så egentlig kan en si at mye av SAS sin filosofi med å skysse alle nordmenn og svensker via CPH har bidratt til at SAS generelt har gjort selskapet godt. Nå som det blir fler og fler nonstopruter fra Norge og Sverige begynner en å se at rutene fra Danmark ikke lenger har sin rett. Tror nok en vil se en endring for SAS Danmark framover. Hva utfallet blir kan bli spennende. Vil SAS Danmark få nye oppgaver kanskje.....
DY is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 20:17   #4
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Frågan är om de röda är beredda att offra sig själva för att rädda SAS eller drar ner bolaget med i fallet.
Det er vel bare et tids spørrsmål før noe drastisk må gjøres, men hvordan skal da Danskene forstå alvoret ?

De enkelte land + intercont resultatene blir nå veldig synlige , og umulig å bortforklare.

/G

sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 21:39   #5
MartinL
ScanFlyer Dusty
 
MartinL's Avatar
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Er det ren ønsketenkning om SASBRAATHENS står for egene interkontinentale ruter fra Oslo om noen år, eller kan dette faktisk skje?

Slår det direkte negativt ut på SASBRAATHENS at danske SAS går i dundrende underskudd, eller er det bare en indirekte virkning nå som de alle er skilt ut?
__________________
Lufta er for alle!
MartinL is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 22:42   #6
LN-AFG
ScanFlyer Gold
 
LN-AFG's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

En splittelse av SAS virker mer sannsynlig nå, enn noensinne tidligere.

En mulig løsning for SAS DK kan være å gå til innkjøp av Embraer 170-195 og fly disse ut av CPH med bedre inntjening. I tillegg tror jeg SAS hadde vært tjent med å satse mer på direkteruter fra Billund og Aalborg, kanskje også Esbjerg.

Det optimale med å få desentralisert de nasjonale delene av SAS er jo at de tjener sitt hjemmemarked bedre enn tidligere.
__________________
Upcoming Flights:
LN-AFG is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:27   #7
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

No comments!!!
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:33   #8
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by MartinLangaas
Er det ren ønsketenkning om SASBRAATHENS står for egene interkontinentale ruter fra Oslo om noen år, eller kan dette faktisk skje?
Det må siges at være ønske tænkning. Ikke at der evt. kommer oversøiske ruter igen fra Oslo fx Oslo-Newark, men at det bliver SAS Braathens der skal flyve disse.

Ingen af de nuværende oversøiske ruter både fra Stockholm og København flyves af hverken SAS Sverige eller SAS Danmark. Alle oversøiske flyvninger flyves af en egen enhed SAS International som styres direkte af "moderselskabet" i Stockholm. Så kommer Oslo-Newark eller en anden oversøisk destination fra Oslo på rutekortet igen så vil den blive fløjet af SAS International.
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:37   #9
Guest
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by LN-AFG
I tillegg tror jeg SAS hadde vært tjent med å satse mer på direkteruter fra Billund og Aalborg, kanskje også Esbjerg.
Direkte fly fra BLL og EBJ!!!!! har du set på et kort for nylig????? der er 45 km de to lufthavne.
SAS har før fløjet udenrigs med eget metal ud af BLL - en DC9sport der fløj BLL-FRA-BLL-OSL-BLL-FRA-BLL, den rute blev oprettet alene for at drille DM der øgså fløj BLL-FRA flyene fløj indenfor10 min af hinanden. Det galimatias er stoppet nu, Men SAS har for nylig startet med codeshare på QI's BLL-BRU, BLL-OSL og BLL-ARN - men ikke på BLL-AAL og BLL-MUC der har LH codeshare!
Udenrigsruter fra AAL tror jeg ikke på i SAS regi, men BA/EZ flyver jo AAL-OSL - jeg ved ikke hvordan den går. SAS fløj for snart mange år siden CPH-AAL-KRS, men der er historie nu.
HVIS og det er kun HVIS SAS kommer mere til BLL tror jeg det vil være med codeshare på QI metal - i går var fløj QI deres BLL-MUC med OY-MBI i pseudo SAS bemaling, men det var nok mere tilfælde end noget man skal tillægge nogen signalværdi.
Guest is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:39   #10
Nick Figaretto
ScanFlyer Silver
 
Nick Figaretto's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 640
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Nok en gang er man tilbake til det spørsmålet som var den utløsende årsaken til at SAS ble opprettet i sin tid: Er Norge, Sverige og Danmark isolert og hver for seg store nok markeder til å opprettholde et godt rutetilbud fra Skandinavia, både til Europa og på Intercont?

Eller sagt på en annen måte: Vil man med en total oppsplitting måtte gi slipp på intercontrutene, og forære dem på et sølvfat til KL, AF, LH, BA, etc, siden man ikke klarer å feede nok passasjerer til egne IC-ruter? Med fler og fler direkteruter til og fra NO og SE, vil nødvendigvis direkterutene til og fra CPH måtte lide. Og direkterutene til og fra CPH er de viktigste feederrutene til IC-produksjonen til SAS.

Som et eksempel har SAS relativt mye feedertrafikk til sine IC-ruter fra nordtyskland og Polen. Om man satser på STO som hub for nordøstgående IC-flygninger, OSL for nordvestgående IC-ruter (som mange mener er det beste), vil man nødvendigvis måtte klare å feede passasjerer Polen og Nordtyskland til både CPH, STO og OSL, i stedet for bare til CPH.

Og vil de nortyske og polske passasjerene være interessert i dette?
__________________
.
Jeg har hørt om tennisalbue altså, men tennisballer har jeg ADRI hørt om...



-o-O-o-
Nick Figaretto is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:44   #11
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by Nick Figaretto
Nok en gang er man tilbake til det spørsmålet som var den utløsende årsaken til at SAS ble opprettet i sin tid: Er Norge, Sverige og Danmark isolert og hver for seg store nok markeder til å opprettholde et godt rutetilbud fra Skandinavia, både til Europa og på Intercont?



Og vil de nortyske og polske passasjerene være interessert i dette?
Tja...hvorfor skulle ikke en polakk like godt fly fra Warszawa til Oslo før SAS flyet letter for EWR...som fra Warszawa til København før flyet letter for EWR? Ny tenkemåte - ser det, men hvorfor ikke....

SAS kan kanskje velge å ha flere direkteruter fra OSL og ARN til Europa, men fortsatt bruke CPH som "oppsamling" for nordmenn, svensker og de danskene som ønsker å fly til de "tynne" rutene.
Men tiden da alle nordmenn måtte fly via CPH ser heldigvis ut til å være over. Og det tror jeg ikke en kan takke SAS for, men lavprisselskapene som er agressive i markedet med mange ruter, og alle nonstop.
DY is offline   Reply With Quote
Old 14-04-2005, 23:52   #12
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Hvis SAS kommer til Billund med eget metal på udenrigsruter er LHR eller FRA vel gode bud.

LH's dansk chef har udtalt (var i enten Take-Off eller Standby) at de ikke er tilfredse med at DM fjernede den ene af 3 daglige afgange på ruten for nogen tid siden (DM skulle bruge flyet og deres FRA slot til en CPH afgang). Så nu flyves Billund-Frankfurt "kun" 2 gange dagligt med B737. Iflg. LH chefens udtalelse så mente LH at denne rute mindst burde have 3 daglige afgange. Så hvis SAS gik ind på ruten ville LH uden tvivel skifte deres code-shere over på SAS afgangene. Iøvrigt var LH tilfredse med samarbejdet med Cimber Air på Munchen ruten som flyves 3 gange dagligt med en CRJ maskine. Dog havde man nogle gange lidt problemer med den begrænsede bagage plads i CRJ maskinerne.

LHR er jo et stort Star Alliance HUB. Der var tidligere forbindelse fra Aarhus til LHR med SAS men den blev nedlagt for nogle år tilbage. DM flyver jo Billund-LGW 3 gange dagligt med B737, men det er ikke helt optimalt for videreforbindelser ud af LHR. Derudover har de fleste Star Alliance selskaber jo ej heller specialpris aftale med Maersk Air via LGW. Så derfor kunne en LHR afgang eller to om dagen måske være noget for SAS.

Men ellers tror jeg også på hvad Jens skriver omkring et udvidet samarbejde med Cimber Air ud fra Billund. Evt a'la det som SAS og Cimber i dag har på flere ruter fra København. Med CRJ maskiner i specielle SAS farver og crew blandet af SAS og Cimber Air personale.
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2005, 00:16   #13
TheDane
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 377
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by Nick Figaretto
Nok en gang er man tilbake til det spørsmålet som var den utløsende årsaken til at SAS ble opprettet i sin tid: Er Norge, Sverige og Danmark isolert og hver for seg store nok markeder til å opprettholde et godt rutetilbud fra Skandinavia, både til Europa og på Intercont?

Eller sagt på en annen måte: Vil man med en total oppsplitting måtte gi slipp på intercontrutene, og forære dem på et sølvfat til KL, AF, LH, BA, etc, siden man ikke klarer å feede nok passasjerer til egne IC-ruter? Med fler og fler direkteruter til og fra NO og SE, vil nødvendigvis direkterutene til og fra CPH måtte lide. Og direkterutene til og fra CPH er de viktigste feederrutene til IC-produksjonen til SAS.

Som et eksempel har SAS relativt mye feedertrafikk til sine IC-ruter fra nordtyskland og Polen. Om man satser på STO som hub for nordøstgående IC-flygninger, OSL for nordvestgående IC-ruter (som mange mener er det beste), vil man nødvendigvis måtte klare å feede passasjerer Polen og Nordtyskland til både CPH, STO og OSL, i stedet for bare til CPH.

Og vil de nortyske og polske passasjerene være interessert i dette?
Du har helt ret. SAS må og skal have et stort og stærkt HUB. Så kan vi diskuterer om det skal værer CPH, OSL eller ARN. Men hvis man tager og kigger på hvordan destinationerne fordeler sig geografisk både for lang-, mellem og kortruter så ligger CPH nu engang bedst for. Det er sikkert også årsagen til at CPH gennem mange år har været SAS' HUB. Men jeg synes bestemt at det er fint at visse destinationer hvor trafikken kan bærer får egne direkte ruter fra Oslo og Stockholm. En udvikling som jo er igang, og en af årsagerne til at tallene for SAS Danmark pt ikke er så gode. Men ud fra hvad jeg hører så arbejder man allerede på at tilpasse sig denne situation. Men uanset tilpasning så vil der forsat være mange destinationer hvor grundlaget er så lille at trafikken må samles et sted netop for at få optimale feeder muligheder. Her snakker vi både om oversøiske og mindre europæiske destinationer.

Men denne diskution har jo været oppe så mange gange at ingen mere har tal på det og hver gang kommer de nationale følelser i både Norge, Sverige og Danmark frem og fornuften forsvinder lidt ud i baggrunden. Specielt svenskerne synes jeg har svært ved at accepterer situationen og det blev ikke bedre da SAS fik en dansk chef. Manden var knap begyndt på sit job før han blev angrebet fra alle mulige sider i Sverige, specielt erhvervspressen. Så det er vel heller ikke nogen overraskelse at den artikel som denne tråd starter med er skrevet af en svensk journalist. Jeg har ingenting imod svenskere, bor selv sammen med en!
TheDane is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2005, 01:01   #14
jikswoboB
Qwerty
 
jikswoboB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Stockholm
Posts: 1,486
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by TheDane
Specielt svenskerne synes jeg har svært ved at accepterer situationen og det blev ikke bedre da SAS fik en dansk chef. Manden var knap begyndt på sit job før han blev angrebet fra alle mulige sider i Sverige, specielt erhvervspressen. Så det er vel heller ikke nogen overraskelse at den artikel som denne tråd starter med er skrevet af en svensk journalist.
Möjligtvis att vi svenskar stör oss på att vd:n är dansk, men ärligt talat vet jag inte om Lindegaard har försummat svenska intressen mer än vad hans företrädare gjort som var av svenskt kött och blod. Fokuseringen på Danmark känns inte större nu än vad den varit förut så att säga. Jag tror mycket av missnöjet från svensk media med Lindegaard ligger i SAS kräftgång under de senaste åren samt omständigheterna som fick Marie Ehrling att avgå. När hon tvingades bort från ledningen utmålades Lindegaard i svensk press som den som låg bakom det.

Man får för guds skull heller inte glömma bort att SAS vd bor i Stockholm (har för mig att jag läst att han har en våning i Gamla stan) och torde därför "försvenskats" till en sådan grad att han går Sveriges önskemål tillmötes! Hahaha...
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2005, 09:24   #15
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Angående direktør og nasjonalitet. Har, eller er det noen kriterier for hvilket land direktørene skal komme fra?
Ser en på hvor lenge de ulike direktørene har sittet ved roret i SAS så har vel Sverige hatt størstedelen vil jeg tro, ikke uventet siden mesteparten av SAS er svensk, og danskene er vel også representert godt. Nordmenn har det derimot vært få av i den senere tid, bortsett fra et kort verv i ett år av en nordmann som kom fra Trøndelag og som få utenfor Noreg forstod hva sa (etter det jeg hørte fra pressekonfernasen). Han gikk så til Norske Skog etterpå.

Kanskje hovedkontoret bør ligge i Stockholm, HUB'n i CPH og ha norsk direktør?

Når det gjelder hub'n til SAS så gjentar også jeg dte jeg skrev i mitt tidligere innlegg om at CPH kan være hub/oppsamlingsplass for "tynne" ruter som ikke har sin leverett med direkteruter fra Sverige/Norge alene.
DY is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2005, 13:57   #16
Alf
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 360
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by Nick Figaretto
Nok en gang er man tilbake til det spørsmålet som var den utløsende årsaken til at SAS ble opprettet i sin tid: Er Norge, Sverige og Danmark isolert og hver for seg store nok markeder til å opprettholde et godt rutetilbud fra Skandinavia, både til Europa og på Intercont?

Eller sagt på en annen måte: Vil man med en total oppsplitting måtte gi slipp på intercontrutene, og forære dem på et sølvfat til KL, AF, LH, BA, etc, siden man ikke klarer å feede nok passasjerer til egne IC-ruter? Med fler og fler direkteruter til og fra NO og SE, vil nødvendigvis direkterutene til og fra CPH måtte lide. Og direkterutene til og fra CPH er de viktigste feederrutene til IC-produksjonen til SAS.

Som et eksempel har SAS relativt mye feedertrafikk til sine IC-ruter fra nordtyskland og Polen. Om man satser på STO som hub for nordøstgående IC-flygninger, OSL for nordvestgående IC-ruter (som mange mener er det beste), vil man nødvendigvis måtte klare å feede passasjerer Polen og Nordtyskland til både CPH, STO og OSL, i stedet for bare til CPH.

Og vil de nortyske og polske passasjerene være interessert i dette?
Hur går det egentligen för feeder linjerna till CPH från nordtyskland, tex Berlin, Hamburg osv..? även dom städerna har väl fått mer och mer direktlinjer?
Alf is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2005, 18:13   #17
PP
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,310
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by TheDane
Quote:
Originally posted by Nick Figaretto
Nok en gang er man tilbake til det spørsmålet som var den utløsende årsaken til at SAS ble opprettet i sin tid: Er Norge, Sverige og Danmark isolert og hver for seg store nok markeder til å opprettholde et godt rutetilbud fra Skandinavia, både til Europa og på Intercont?

Eller sagt på en annen måte: Vil man med en total oppsplitting måtte gi slipp på intercontrutene, og forære dem på et sølvfat til KL, AF, LH, BA, etc, siden man ikke klarer å feede nok passasjerer til egne IC-ruter? Med fler og fler direkteruter til og fra NO og SE, vil nødvendigvis direkterutene til og fra CPH måtte lide. Og direkterutene til og fra CPH er de viktigste feederrutene til IC-produksjonen til SAS.

Som et eksempel har SAS relativt mye feedertrafikk til sine IC-ruter fra nordtyskland og Polen. Om man satser på STO som hub for nordøstgående IC-flygninger, OSL for nordvestgående IC-ruter (som mange mener er det beste), vil man nødvendigvis måtte klare å feede passasjerer Polen og Nordtyskland til både CPH, STO og OSL, i stedet for bare til CPH.

Og vil de nortyske og polske passasjerene være interessert i dette?
Du har helt ret. SAS må og skal have et stort og stærkt HUB. Så kan vi diskuterer om det skal værer CPH, OSL eller ARN. Men hvis man tager og kigger på hvordan destinationerne fordeler sig geografisk både for lang-, mellem og kortruter så ligger CPH nu engang bedst for. Det er sikkert også årsagen til at CPH gennem mange år har været SAS' HUB. Men jeg synes bestemt at det er fint at visse destinationer hvor trafikken kan bærer får egne direkte ruter fra Oslo og Stockholm. En udvikling som jo er igang, og en af årsagerne til at tallene for SAS Danmark pt ikke er så gode. Men ud fra hvad jeg hører så arbejder man allerede på at tilpasse sig denne situation. Men uanset tilpasning så vil der forsat være mange destinationer hvor grundlaget er så lille at trafikken må samles et sted netop for at få optimale feeder muligheder. Her snakker vi både om oversøiske og mindre europæiske destinationer.

Men denne diskution har jo været oppe så mange gange at ingen mere har tal på det og hver gang kommer de nationale følelser i både Norge, Sverige og Danmark frem og fornuften forsvinder lidt ud i baggrunden. Specielt svenskerne synes jeg har svært ved at accepterer situationen og det blev ikke bedre da SAS fik en dansk chef. Manden var knap begyndt på sit job før han blev angrebet fra alle mulige sider i Sverige, specielt erhvervspressen. Så det er vel heller ikke nogen overraskelse at den artikel som denne tråd starter med er skrevet af en svensk journalist. Jeg har ingenting imod svenskere, bor selv sammen med en!
Rigtig godt indlæg "TheDane" - no further comments...
__________________
Kommende flyvninger:
--------------------

PP is offline   Reply With Quote
Old 15-04-2005, 18:26   #18
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: Ledaren i Dagens Nyheter ang. SAS

Quote:
Originally posted by PP
Quote:
Originally posted by TheDane
Quote:
Originally posted by Nick Figaretto
Nok en gang er man tilbake til det spørsmålet som var den utløsende årsaken til at SAS ble opprettet i sin tid: Er Norge, Sverige og Danmark isolert og hver for seg store nok markeder til å opprettholde et godt rutetilbud fra Skandinavia, både til Europa og på Intercont?

Eller sagt på en annen måte: Vil man med en total oppsplitting måtte gi slipp på intercontrutene, og forære dem på et sølvfat til KL, AF, LH, BA, etc, siden man ikke klarer å feede nok passasjerer til egne IC-ruter? Med fler og fler direkteruter til og fra NO og SE, vil nødvendigvis direkterutene til og fra CPH måtte lide. Og direkterutene til og fra CPH er de viktigste feederrutene til IC-produksjonen til SAS.

Som et eksempel har SAS relativt mye feedertrafikk til sine IC-ruter fra nordtyskland og Polen. Om man satser på STO som hub for nordøstgående IC-flygninger, OSL for nordvestgående IC-ruter (som mange mener er det beste), vil man nødvendigvis måtte klare å feede passasjerer Polen og Nordtyskland til både CPH, STO og OSL, i stedet for bare til CPH.

Og vil de nortyske og polske passasjerene være interessert i dette?
Du har helt ret. SAS må og skal have et stort og stærkt HUB. Så kan vi diskuterer om det skal værer CPH, OSL eller ARN. Men hvis man tager og kigger på hvordan destinationerne fordeler sig geografisk både for lang-, mellem og kortruter så ligger CPH nu engang bedst for. Det er sikkert også årsagen til at CPH gennem mange år har været SAS' HUB. Men jeg synes bestemt at det er fint at visse destinationer hvor trafikken kan bærer får egne direkte ruter fra Oslo og Stockholm. En udvikling som jo er igang, og en af årsagerne til at tallene for SAS Danmark pt ikke er så gode. Men ud fra hvad jeg hører så arbejder man allerede på at tilpasse sig denne situation. Men uanset tilpasning så vil der forsat være mange destinationer hvor grundlaget er så lille at trafikken må samles et sted netop for at få optimale feeder muligheder. Her snakker vi både om oversøiske og mindre europæiske destinationer.

Men denne diskution har jo været oppe så mange gange at ingen mere har tal på det og hver gang kommer de nationale følelser i både Norge, Sverige og Danmark frem og fornuften forsvinder lidt ud i baggrunden. Specielt svenskerne synes jeg har svært ved at accepterer situationen og det blev ikke bedre da SAS fik en dansk chef. Manden var knap begyndt på sit job før han blev angrebet fra alle mulige sider i Sverige, specielt erhvervspressen. Så det er vel heller ikke nogen overraskelse at den artikel som denne tråd starter med er skrevet af en svensk journalist. Jeg har ingenting imod svenskere, bor selv sammen med en!
Rigtig godt indlæg "TheDane" - no further comments...
Selvsagt ikke....
DY is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS leaser 3 A321LR - Status/Nyheter Someone Flyforum 195 28-10-2023 22:23
2 SAS nyheter safir Samlerhjørnet 6 01-07-2014 14:38
Spørsmål ang. SAS PointBooster Robin882 Reiseforum 35 12-01-2012 11:56
Förfrågan ang en SAS charter Savipix Flyforum 7 16-01-2005 20:36


All times are GMT +2. The time now is 22:36.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.