![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Heisann!
Bare en liten tripreport denne gang. Rutenr: SK2308 Dato: 20/9-09 Rute: KSU-OSL Kabinfaktor: 60% Maskin: Boeing 737-505, LN-BUC Jaja, fikk innkalling til ett møte i trondheim for helga, og måtte derfor komme meg opp hit på Lørdag for å være her tidsnok. Ingen busser på Lørdag, og hurtigbåten gikk i helt feil tid. Derfor var det bare å booke flybilletter. Men gjør ikke meg noe såklart, med litt fly ![]() Sjekka inn på nett, nøyaktig 22 timer på forhånd, og fikk nødutgang (10A) Maskina var en god, gammel -500, en tidligere BU maskin. Kom meg opp på flyplassen, men ikke med buss som vanlig. Ingen busser opp til flyplassen på Lørdag tydligvis. Så derfor var det bare å ty til taxi ![]() Sjekka inn ett kolli med baggasje, og brukte ventetiden til å jobbe med presentasjonen til møtet. Når jeg skulle boarde, så funka selvfølgelig ikke skranken på gaten, og dermed var det bare å åpne ny gate, gikk ett par minutter ekstra der ![]() Flyet kom inn 15 min forsinket fra OSL, men vi gikk bare 10 min etter rutetid. Ikke klapp på denne turen, men veldig god benplass på 10A. Denne maskina har ABC-DEF på rad 10, og BC-DE på rad 11, så hadde eventyrlig god benplass ![]() Serveringen var en kopp kaffe, samt at jeg kjøpte en pringels. Fin tur over fjellet idag, og etter en det jeg vil kalle "high speed app" kom vi faktisk inn kun 1 min etter oppsatt rute på gate 28 ![]() --------------- Gardermoen var mer stengt enn jeg trodde denne Lørdagskvelden... Ikke noe åpent, bortsett fra en kiosk og en resturant. Jeg hadde håpet å handle no småtterier på innlands duty free, men den var stengt, vi får ta det på tilbaketuren ![]() Stakk innom kiosken, hvor de hadde is til halv pris ![]() --------------- Rutenr: SK380 Dato: 20/9-09 Rute: OSL-TRD Kabinfaktor: 70% Maskin: Boeing 737-700WL LN-RRL(paintet i Star Alliance farger) Etterhvert kom denne flotte maskina inn til gate 24. Min første tur i *A fargene dette ![]() Hadde på forhånd sjekket inn på 15A, men fikk ikke sjekket om jeg traff nødutgang, for her ble det tilslag på klapp! Ikke stort å si om turen. Hyggelig crew, og litt artig med en klapp-tur på kvelden. Vi tok inn litt tid på vei nordover, samtidig som vi diskuterte matematiske utrekninger og masse annet mens vi venta på decent ![]() Fikk faktisk visual 27 på Værnes ikveld. Ikke stort med trafikk, men hva kan man forvente på en Lørdags kveld? ![]() Etter en flott landing taxet vi bort til gammel terminalen(utenlands) og gikk bort til innenlands. Pilotene trodde at det var fordi denne maskina skulle fly charter neste dag. En Spanair airbus sto parkert, samt en SAS og en Widerøe maskin som skulle ut før kvelden var omme. Pilotene stakk hjem, da begge bor i trønderbyen. Jeg plukka opp baggasjen min, stakk på 7/11 og kjøpte meg en Panini(?) og stakk ned på hotellet. Nå sitter jeg på rommet og skal snart begynne med møtevirksomhet. Takk SAS for en flott tur, igjen! Kommenter gjerne! Sindre ***Ser nå at den ikke ble så forbarska kort alikavel, men men*** ![]()
-S. Holberg Last edited by S. Holberg; 20-09-2009 at 11:40. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
AmericanExpress SAS/EB-kort (nytt kort fra 2019) | Henshaw | Reiseforum | 318 | 02-05-2025 05:07 |
En meget kort weekend i Florida.. | SudCaravelle | TripReports | 21 | 29-08-2019 13:49 |
Meget Meget sjelden gjest på Tromsø i dag! | LN-KRF | Bilder & foto | 19 | 28-08-2007 22:38 |
Meget blå | sk931 | Flyforum | 2 | 21-04-2006 19:19 |