![]() |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
"Hundre mennesker må vente mens du må slite den altfor store og tunge bagen."
Dette stod å lese i papir utgaven av BA for 13.4 - Av journalist Bjørn Thomas Olsen. Ikke les denne med hensikt i å korrigere bruk av betegnelser - Dette er en menigmann IKKE flyfreak ![]() ![]() ** Hvordan er det mulig å bruke lengre tid på å fylle en liten boeing enn en gigantisk jumbojet? Svar: Brorparten av de som skulle inn i Bergensflyet fra Amsterdam var Nordmenn. ** Jeg påstår at nordmenn er Europas mest trege, dumme , egoistiske og upraktiske flypassasjerer. Hvor vanskelig er det å finne setet sitt, kaste jakke og håndbaggasje opp i baggasjehyllen, rydde sikkerhetsbeltet unna og sette seg ? ** Se på de enorme køene foran sikkerhetskontrollen på Flesland og Gardermoen. Vi klarer rett og slett ikke å få inn i de blonde hodene våre at mobiltelefoner piper i metaldetektorene. ** At beltespennen din kommer til å pipe vet du, men allikevel tar du ikke beltet av. Verst av alt er at du ser overrasket ut når du må ta en runde til ** På flyplassen stiller gamle menn i dress seg først opp i køen en halvtime før portene åpner. Alle som har flydd mer enn en gang vet at barnefamilier skal ombord først ** Når man da nærmer seg flydørene er det vel ikke så forbasket vanskelig å ta av seg jakken og brette den rundt håndbaggasjen slik at du bare kan kippe dem opp i hyllen og sette deg. Sist, men ikke minst, kommer du inn først sett deg for pokker bakerst i flyet ** Hundre mennesker må vente mens du må slite den altfor store og tunge bagen i hyllen over rad to. Og siden du har all tid i verden, kan du også finne på å hente noe ut av bagen etter den er lagt på plass. ** Å gå ut av flyet er like vanskelig. Andre nasjoner og folkeslag gjrø det enkelt. De som sitter ved midtgangen reiser seg, åpner hattehyllen, tar ned sine ting før de går ut av flyet i en jevn strøm. All nedtagning av baggasje foregår ved ytterste sete. ** Når det er ledig kommer neste mann til. Jakkene sine tar vanlige folk på seg på vei inn mot terminalen. ** Norske nek går rett ut i midtgangen, roter etter tingene sine, stresser med å få den store bagen ned, tar opp den kjemestore frakken, tar den på og skrur på mobiltelefonen. ** GI NORSKE FLYVERTINNER RIDEPISKER OG MEGAFONER SNAREST ! ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg skal ikke prøve å motstå særlig mange av påstandene her nei!
Men om det er så mye bedre i andre nasjoner er jeg ikke så sikker på... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hera -hear. Kunne ikke vært mer enig. Nordmenn er ganske trege ja.... Spesielt artig er det å se at personer som har sittet 45 min og ventet i terminalen for å gå ombord...tar PÅ seg jakken før de går til gatenm...og beholder den på til man er kommet ombord (selv om det er passasjerbroer...og ingen skal ut i friluft)...for deretter bruke 5 min på å ta den av seg igjen når man endelig har klart å bestemme seg for hvor en skal sitte.
Men ikke bare gi flyvertinnene pisk.....flyvertene også! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Nei se på Tyskere og Japser ...
Hvor fort fyller de ikke innenriks 747 maskiner i Japan ... xxx pax på 10 minutter |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Mange bra poeng her ja
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
VELDIG bra!!
Det er også merkelig hvor dårlig en del er i sitt morsmål (eller er det tall-dysleksi?) når gatepersonalet en gang i balnt (ved veldig fulle fly) forsøker seg med å si at "passasjerer på seterad 20-32 bes gå ombord først". Du kan BANNE på at 15-20 pax ikks skjønner tall, og blir stående på rad tre og styre med (den altfor tunge) bagasjen sin. På vei ut er det ikke bedre - du VET du er på et norsk fly når du i det sekundet FASTEN SEAT-BELT skiltet går av hører 150 ganger klikk i setebeltene, og halve flyet reiser seg. Folkens - dere kommer ikke av flyet før døren er åpnet!! Det værste jeg vet er når jeg av uheldige årsaker ikke får vindussete, og blir sittende på midtgangen. Da er jeg nesten garantert at det sitter en stressmus ved siden av meg på vindusrekken og MÅ av med en gang. Det er lite annet du kan gjøre da enn å reisde deg opp selv og stå i den samme idiotkøen i medtgangen sammen med det andre kveget! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer ettellerannet..
|
![]()
Hvorfor forhaste seg ??
man møter da opp i god tid ![]()
![]() |
#8 |
ÜberScanFlyer
|
![]()
Og hva er det med de helsikes roll-onboardkoffertene - som egentlig er for store til å ta med ombord i utgangspunktet? Der tror jeg forresten ikke nordmenn er spesielt ille i forhold til andre europeere.
De mest ekstreme til å poppe beltet og reise seg for å fomle i hatrackene som jeg vet om må være thaiene. De første begynner før flyet er på bakken. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Nei takk.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
ÜberScanFlyer
|
![]() Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |||
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Fy,Falcon,fy! ![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Alt dette var det jo enkelt å være enig i.
![]()
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En norsk kvinnlig flygvärdinna hade gärna fått ge mig lite pisk hehe :smokin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde det ikke vært en ide at de med setenummer bakerst i flyet gikk om bord først da?
Da hadde det vel gått mer knirkefritt og effektivt for seg? Og Norwegian bør snaret innføre seating på alle sine flyvninger, slik at man slipper å bli løpt ned av desperate mennesker som skal sikre seg plass langt fremme, noe som fører til at alt bare tar mye lenger tid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Synes å ha lest at det er selskap som har forsøkt seg med bedre seteavstand bak i flyet for å få folk til å velge disse setene først, for å på det viset få en effektiv boarding .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
NAX flyr via Sverige, SAS flyr Norge | ENBO | Register- og ATC-Forum | 16 | 29-12-2011 01:33 |
Hjelp vi flyr II | EB | Flyforum | 16 | 21-07-2008 12:48 |
Flyr i blinde | sirpjalle | Flyforum | 3 | 01-06-2007 03:36 |
Hjelp, vi flyr | Trety | Flyforum | 0 | 09-06-2006 09:07 |