![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
I dag er det "jomfrutur" med Ryanair fra Torp til Paris (BVA).
Håper at Ryanair får det bedre til enn Goodjet fikk i sin tid. Avgang fra Torp er klokka 1200, det blir ca 120 pax ombord, og IMM er "in charge" ![]()
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Lykke til ! Og takk for påminnelsen. Paris er en by jeg ikke har fått med meg ennå. Tittelen indikerer at Arne Treholt er blant passasjerene, men det kan du vel verken bekrefte eller avkrefte.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Hehe ja akkurat som Arne Treholt, holder jeg enkelte ting for meg selv.
Men jeg hadde han i tankene da jeg ga tittel til tråden ja. De unge i dag skjønner nok ikke hvor viktig den saken var den gangen.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Paris burde kunne bli en slager fra Torp.
Eneste er at flyplassen ligger plagsomt langt unna Paris. Jeg brukte over 3 timer dit da sterling og Norwegian benyttet flyplassen.
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Men det er jo i kjent FR stil!
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Personlig ville jeg heller reist med DY og landet på ORY som er en genial flyplass, en billig taxitur fra sentrum.
Å lande på en flyplass 10-12 mil fra sentrum er ikke gøy. Man mister jo en halv dag bare på reisen til/fra flyplassen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Enkelte ser tydeligvis på det som endel av sjarmen
![]() ....andre foretrekker å betale litt mer og da få utnyttet tiden bedre |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
En busstur i landskapet utenfor Paris er da ikke helt bortkastet? I hvert fall greit på innreise. På utreise synes jeg derimot det er om å gjøre å komme fort hjem. Torp fra Oslo på utreise synes jeg er OK, Torp når man skal hjem - slitsomt !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det man opplever på denne reisen inn til Paris er en sterkt trafikkert motorvei og uendelige kornåkere.
Ikke veldig spennende. Jeg ville heller brukt denne tiden på å utforske Paris, som er en av verdens aller mest spennende og vakreste byer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
FlyKirurg
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Ja, folk får velge selv, og så får vi ha respekt for de valgene den enkelte gjør, og regne med at de selv kan bedømme hva som passer en selv best.
Ryanair første fly fra Torp til Paris har tatt av. Det var bare drøye 90 passasjerer ombord, og jeg håper det vil ta seg opp. Det tror jeg det bør være grunnalg for. Flyet og crew hadde følgende rute: Preswick, Paris, Torp, Paris, Prestwick. Hyggelig crew ombord. Flyet landet her 3 minutter før rutetid, og gikk på rute tilbake. Registreringen var EIEBE, som er en av de nyere flyene til Ryanair. IMM
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
En reise fra Torp til Beauvais vil for mange representere både et økonomisk og tidsmessig tap i forhold til å fly med andre selskaper. I tillegg gir jo Ryanair, Torp og Beauvais - og da særlig i kombinasjon - en reisetretthet som jeg ikke ville påført meg. Det er meget gode grunner til at Norwegian sluttet å fly fra Beauvais - og heller flyttet all trafikk til Orly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Tror mange her glemmer at om man bor i Vestfold/Telemark (og Buskerud) blir det fort 10, 15 og 20 mil for å komme seg fra hjemstedet og til OSL istedenfor noen få mil til Torp. At man da får en litt lengre reise inn til sentrum av Paris jevner det jo ut, men jeg er litt lei av påstander som nærmest antyder at man har dårlig råd om man reiser med FR. For noen er kanskje FR det beste valget også tidsmessig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg er så heldig at jeg har flydd charter med Saga Solreiser fra OSL til BVA. Buss fra BVA til hotellet var selvsagt inkludert. BU fløy med B737-700. Slå den dere
![]()
![]() |
#15 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Beauvais är ännu mindre Paris än vad Skavsta är Stockholm...
Men tidsskillnaden mot CDG är inte så stor. Från det att flyget har landat tills du är inne i centrala Paris tar det mellan 90-120 minuter inklusive bagageutlämning, biljettköp och bussresa. Det går inte så mycket fortare från CDG... Har själv flugit till Beauvais flera gånger och det har fungerat utmärkt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Her er flyet, og de to første passasjerene ombord: Artikkel fra Sandefjords Blad
http://www.sb.no/apps/pbcs.dll/artic...886366402/1158
![]() |
#17 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ja, det har de.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Ja egentlig. Det var de to første som kjøpte billett på den nye ruten. IMM
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Amsterdam/Paris/Sint Maarten tur/retur - rutepraksis? | ENTO | Småprat | 23 | 30-01-2019 00:11 |
God tur til din ju! Happy holidays! | Pilot1 | Småprat | 2 | 20-11-2018 12:01 |
God tur til Paris | imm | TripReports | 5 | 02-10-2009 22:02 |
Velykket tur til Paris air show | urqell | Flyforum | 1 | 18-06-2005 05:31 |
DAT med "pakketur" til DAT arrangerer tur til "Paris Air Show | sail4fun | Flyforum | 5 | 04-05-2005 21:39 |