![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Sitter i BA loungen paa JFK og har det ypperlig. Men holdt nettopp paa aa miste flyet fra Montreal til JFK pga at det tar sinnsykt lang tid aa sjekke inn hos American Airlines.
Ankom flyplassen 1 time og 20 min foer avgang. Det var 15 pax foran meg i koen. Tre skranker aapne. 40 min senere var det 8 pax foran meg i koen. Da hadde ogsaa 2 av de 3 skrankene stengt. Hun ene satt seg bakenfor og snakket med en veninne, den andre gikk. Til slutt kom det en supervisor og spurte om det var noen som skulle til JFK, for i saafall hadde de daarlig tid. Nesten hele koen skulle til JFK, og ja... De kunne ikke sette igen samtlige pax, saa han sa surt til meg at "du kommer neppe med", foer han leste inn BAEC kortet og sa (enda surere) "at du kommer nok med allikevel". Jeg kom med. Anyway. Dette er ikke foerste gangen med American. Sist tok det MANGE minutter pr pax bare med bag drop. Riktignok kortere tid enn ovenfor, men allikevel fryktelig lang tid. Automat innsjekk var desverre ikke et alternativ her, da man maa ha en supervisor til aa verifisere legitimasjon (og disse loep unna straks noen naermet seg automatene). Vel naa er jeg trygt plassert hos BA og alt er fint. Men raadet er: beregn dere veldig god tid hvis dere skal fly med AA. Selv gjoer jeg det neppe en gang til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Fløy AA BOS-ORD-EWR forleden, så at køene på økonomi-innsjekk og security var enorme. Bruke BAEC-kortet og First-innsjekk og der gikk det greit med smil og service. Forøvrig la jeg merke til at det var stup fullt på alle AA-flightene mellom disse byene, så de har vel redusert tilbudet litt for mye.
Kos deg i BA-loungen på JFK, den er jo ganske fin. Er Fnate med så det blir blogg-oppdatering?
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Fløy med US fra Vegas i sommer og stod vel nesten 1t i innsjekkingkø
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Fnate er selvfoelgelig med, saa vi kan ikke utelukke en liten trip-report i bloggen hans. Kanskje inspirert av jcnorway med "Fnate in-da-club". Det har jo foroevrig nettopp vaert en oppdatering: "en vanlig dag paa jobben - med Fnate"
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Har du sett i gjesteboken? Hvis du blar deg tilbake til 9.august så kanskje du ser en kjent signatur?
![]()
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Ser Fnate har oppdatert bloggen også - toppers!
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Takk for en glimrende blogg, Fnate
![]()
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sjekka inn med American Airlines på ORD kl 0700 for ett par uker siden. Null kø noen steder. På returen fra SJD, tok det 10 minutter med ca. 15 mann foran meg.
Med status i USA hos CO, UA, US, AA, NWA og DL har jeg aldri ventet de tidene du her nevner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
|
![]()
At AA gir god service til de med status, gjør det egentlig ikke mindre relevant å advare de uten status om at de ikke klarer å gi service på et akseptabelt minstenivå for dem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Akseptabelt minstenivå for service er jo flyselskapenes anbefalinger til passasjerene.
Status eller ikke, AA ber deg møte opp på flyplassen minst 2 timer før avreise for internasjonale flighter: https://www.aa.com/aa/i18nForward.do...rivalTimes.jsp Vår venn her møtte opp 1 time 20 minutter før. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Obligatorisk innsjekk hos SAS? | blazius | Småprat | 1 | 23-10-2012 16:29 |
Nektet innsjekk hos Qatar på OSL | henning | Småprat | 134 | 27-01-2012 20:02 |
Om LH innsjekk hos SAS på OSL (splittet) | olems | Småprat | 14 | 03-01-2012 19:09 |
En uke på innsiden hos American Airlines | Gandalf | Flyforum | 1 | 29-08-2009 04:25 |
Alt klart for innsjekk hos Norwegian via automater | ATC-flyradar | Flyforum | 6 | 29-05-2007 19:31 |