![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2008
Location: Smøla
Posts: 1,812
|
![]()
Jøss jøss!
Synes det skjer mye positivt for SAS fortiden jeg, og det er flott! ![]()
__________________
-S. Holberg |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,529
|
![]()
Sikkert et dumt spørsmål, men var det for hele SAS, eller bare i Sverige?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
SAS viderefører for øvrig kampanjeprisene, f.eks. innen Sør-Norge fra kr. 345 én vei, innen Skandinavia fra kr. 445 én vei og innen Europa fra kr. 545 én vei.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2009
Posts: 218
|
![]()
Da gjenstår det bare for SAS å faktisk skjønne at det er billige billetter som selger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
Last edited by FlightDeck; 02-09-2009 at 17:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]() Quote:
Kampanjene er bare en del av en totalpakke som har som mål å få totale inntekter høyere enn totale kostnader. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]() Quote:
IMM (til Paris 29.august/01oktober for 102 kroner inkludert alle avgifter)
__________________
Life is Brutale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Posts: 94
|
![]()
Det blir jo helt feil når folk synes det er ok med 200kr EN VEI fra asker til gardemoen med flytog.. og dyrt å fly til en europeisk by når de må over tusenlappen... Verden er gal
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Det jeg mente var at disse billettene isolert sett ikke gir gevinst - de er en del av en større sammenheng hvor den totale mixen av fares på en flight (forhåpentligvis) gir fortjeneste. Du fyller ikke fly med disse prisene, du fyller opp til det som du beregner at du kan selge til høyere pris.
Som du sier selv: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
lurer på om det er social dumping airlines fra "Oslo" til "Paris"...... ![]()
__________________
Upcoming flights; mange! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Posts: 3,891
|
![]()
Hehe ja det er det i manges øyne. Men bevares, hadde jeg reist med samme selskap et par dager senere (helga) måtte jeg vi ha betalt over 1500 kroner pr. person, og da gidder vi ikke dra.
Som sagt, lave priser er vanedannende. Og jeg er ikke en av de som synes 200 kroner for en halvtime på tog er iorden. Prisene på tog her i landet er hinsides all fornuft. Hadde politikerne vært reelt interessert i miljø (slik de hevder de er) burde de vedtatt at det skulle være tilnærmet gratis å reise kollektivt. Men det blir en annen diskusjon. Flott at SAS har solgt mange seter til en billig penge. Det gir $ i kassa. Det trengs. IMM
__________________
Life is Brutale |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
Lave priser fyller stolene, og det hjelper også på folks oppfatning om prisnivået hos SAS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]()
Men SAS skal også passe seg! Dette kan fort bli en backfire av en annen verden.
Jeg kjørte 107 mil i Sverige i forrige uke. reklamen var synlig over alt med gule papirfly. Når de først skal bruke så mye penger på en kampanje, hvorfor rettes ikke dette mot det som skiller SAS fra sine konkurrenter? SAS vil aldri kunne konkurrere med andre LCC selskaper på pris. Det er en grunn til etablerte og eksklusive merkevarer ikke ønskes solgt til lav pris gjennom egne kanaler. Det utføres da ofte gjenom "outlets" eller lagersalg. Dersom SAS promoterer store reklame kampanjer med lav pris, risikerer de også at kunder blir mer pris sensitive i et allerede presset marked. Dette burde håndteres av reisebyråer og kampanjer på internet som ikke direkte linkes til SAS. Det skapes forventninger til kunden om at SAS er billigst. Finner ikke kunden dette hos SAS etter en slik kampanje, er veien kort til Ryanair.com eller Norwegian.se. Jeg tror ikke de oppnår annet med denne kampanjen enn at de reisende blir enda mer bevisst på at de kan finne billige billetter. Da vinner desverre ikke SAS. Skal SAS overlever må det være fordi kundene faktisk foretrekker SAS og ikke fordi billetten er billigst!
__________________
Lufta er for alle! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]()
Unnskyld meg - men dette er vås! Hvorfor skal LCC'ene ha monopol på billige flybiletter?? Alle bransjer operer med 'lokkepriser' - bare se på din lokale matvarehandel. Dette for å få kunden inn i butikken. Mange kjøper lokkevaren og er fornøyd med det, men det man er ute etter er mersalget, det at du forlater butikken med mer enn lokkevaren. I dette tilfellet er det mange som 'kjøper seg opp' hvis ikke ønskede flighter er tilgjengelige til avertert pris. Noen kjøper kanskje også flere billetter.
Kampanjepriser har eksistert siden store fly kom på markedet og er et nødvendig verktøy for å få romper i seter og cash i kassa. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,566
|
![]() Quote:
![]() SAS er dessuten flinke til å informere om produktet og forskjellene hvis man leser aviser som er rettet mot forretningssegmentet. De bryr seg nok mer om produktforskjellene enn de vanlige "idiotene" som kun ser på pris ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,627
|
![]() Quote:
Du kan ikke sammenligne SAS med luksusprodukter. Det er et transportselskap som frakter deg fra A til B og vil du ha komfort og fleksibilitet betaler du ekstra. Det er fortsatt mange som vil det, og slik vil det alltid være. Du vil alltid finne både Tommy777'er og Reidar'er som fokuserer på forskjellige prioriteringer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Arve Tellefsen solgte violin for 80 millioner | Scooter01 | Flyhistorisk forum | 4 | 28-11-2018 11:00 |
Innkreving av nye avgifter på allerede solgte billetter | robertaas | Småprat | 6 | 03-07-2012 23:00 |
1,7 millioner kroner i erstatning for T-skjortebråk | sirpjalle | Flyforum | 24 | 07-01-2009 14:02 |
- Norwegian trenger 800 millioner kroner | LN-RKF | Flyforum | 5 | 19-06-2008 23:53 |
Norwegian solgte ca. 10.000 billetter på 1 time | DY | Flyforum | 4 | 03-09-2005 22:59 |