![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]()
Skal reise med Emirates A380 SYD-DXB og ser at i den nedre kabinen (kun økonomi) starter seteradene med rad 43 i følge setevelgeren på EK sine sider. På neste leg, DXB-LHR, også denne med EK A380, starter økonomi med rad 41. Tyder på at EK har minst to ulike konfigurasjoner for sine 380'ere. Noen som kjenner mer til dette?
Er det pga begrensninger med tanke på vekt og range, vi snakker ca 14 timers flytur mot ca 8, eller er det rett og slett prioritert mindre på komfort og færre "mingleområder" på en mellomdistanse- kontra langdistanseversjon? Seatguru har kun kart over langdistanseversjonen. Der er pitch 32". Er pitch den samme på mellomdistanseversjonen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,710
|
![]()
Sjekket et par tilfeldige dager på http://www.emirates.com/uk/english/f...ce_finder.aspx og kunne ikke se forskjell. Økonomietasjen starter på rad 43 på SYD og LHR. Høres rart ut om de har to forskjellige konfigurasjoner.
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]()
Forsøkte å legge ved to printscreens fra setevelgeren til EK, men fikk problemer med å laste opp. Uansett så viser den at økonomi starter på rad 41 til LHR. Det er imidlertid bare A-C og H-K som har de to ekstra radene, med andre ord 12 ekstra seter. Siste rad er 88 som på DXB-SYD.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
avsluttet
Join Date: Jan 2008
Location: avsluttet
Posts: 800
|
![]()
Noen systemer viser ikke opptatte rader (der alle seter på èn rad er opptatt/forhåndsreservert). Kanskje èn grunn?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Aug 2008
Posts: 890
|
![]()
Etter en rask titt på seatguru er det eneste jeg kan komme på at de kanskje har fjernet 2 lavatorys og satt inn 6 ekstra seter. Dog som de andre sier, det virker litt rart...
http://www.seatguru.com/airlines/Emi...irbus_A380.php |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,491
|
![]()
Tipper at kanskje et par rader er blokkert til crewrest siden DXB-SYD er nesten 14 timer ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]() Quote:
Fant noe her ang oppstart med EK A380 til FCO i desember: "The configuration of the aircraft is unknown at present. Emirates has ordered 58 aircraft in three configurations: 489 seats / 3 classes 517 seats / 3 classes 625* seats / 2 classes (some sources reported 644, others 604). So far, the EK201/202 on the very long range flight DXB-JFK-DXB is in the 489 seats configuration. Same for the EK001/002 of the DXB-LHR-DXB route. Since flight to Rome is shorter it is possible that aircraft in the 517 seats configuration (a long range one) will be used. The two class high-density layout should be used in short range flights." http://cencio4.wordpress.com/2009/01...ay-rome-dubay/ Skal først fly EK001 i januar så godt mulig de har fått på plass versjonen med 517 seter innen da. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2008
Posts: 646
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar Airways' A380 vil få 517 seter (statustråd QR A380) | OEH | Flyforum | 33 | 01-12-2014 18:35 |
TG A380 F | LNv22 | TripReports | 8 | 09-01-2013 18:33 |
Nye A380 operatører 2011 (splittet fra A380 inn på Paris-Montreal) | mach.86 | Flyforum | 18 | 15-10-2010 11:05 |
NASA sponser Boeing-studie av rotor-konfigurasjoner | Blubird | Flyforum | 0 | 04-11-2009 23:12 |
AF A380 | SQ 777 | Flyforum | 7 | 21-07-2008 11:00 |