![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei!
Ett kjapt spørsmål: Hvorfor er ungdomsbillet dyrere enn happy i en del tilfeller?(SAS) Sindre
![]() |
#2 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Den er mye mer fleksibel, og er (var i alle fall) mer tilgjengelig, ofte helt frem til avgang. Bookes typisk i V-klasse. Synes litt av poenget falt bort da de innførte endringsgebyr på den, riktignok.
*Mimre om gamle dager med BU-klippekort på ungdomsbilletter, billig og fleksibelt* |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Fordi den blandt annet er delvis fleksibel - og prisen er fast inntil avgang.
Nettopp det faktum rtor jeg er årsaken til at ungdomsbilletter er lite i bruk - ettersom det ikke er noe problem å få en billigere happy-fare om du bestiller tidlig nok... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
avsluttet
|
![]()
Da jeg var ung ...
husker SK hadde en fin ungdomsbillett-automat med bankaxept kortleser. Noen her som husker'n? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Free Luigi
|
![]()
Ungdomsbilletten er (alltid) billigere fra Tromsø - Longyearbyen, med mindre du bestemmer deg for hvilken dag du skal reise 2 år i forveien...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Se alle fordele og bestill på www.sas.no/ungdom
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eurobonus Diamond
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Browncoat
|
![]()
Sjekket en helgetur SVG-CPH, i september, nå nettopp på sas.no og den hadde blitt booket i V-klasse.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Ungdomsbilletter på intraskandinavisk bookes i V-klasse, innenlandsbillettene bookes derimot i U-klasse. Merk dermed at ungdomsbilletten gir 100 prosent opptjening i EuroBonus. Er imidlertid redd for at SAS vil forandre på dette om ikke så lenge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er ikke riktig at Ungdomsbilletten er lite i bruk. Volumet er betydelig, og hovedårsaken er nok en kombinasjon av OK pris og relativt god mulighet til å endre disse mot gebyr, som er fast på 300 kr , samt at tilgjengeligheten som mange har nevnt allerede er større enn på HAPPY billetter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg flyr som oftest med ungdomsbillett på strekningen Trondheim - Tromsø, det passer perfekt for meg. Dessverre er jeg straks 25 år
![]() Det ser forøvrig ut som at SAS har justert ned prisene på enkelte av ungdomsbillettene, men dette er bare min oppfatning. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den gjelder vel til og med fylte 25? Altså til dagen før du fyller 26?
Testet dette selv, med å prøve et par dummybookinger. For moro skyld la jeg inn en booking tur\retur OSL-TRD med utreise 23/9, og retur 25/9 (Jeg er født 24/9 1983, og fyller altså 26 i år). Fikk da ikke booket. Endret fødselsdatoen til 26/9, og kunne da fortsette bookingprosessen Så du har fortsatt et år med ungdomsbilletter foran deg, SAJblue ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når jeg tenker meg litt om er jeg straks 26, ikke 25 som tidligere nevnt. Det gikk nok litt fort i svingen ja
![]() Men det blir trist å ikke kunne booke billige billetter på relativt kort varsel på strekningen TRD - TOS. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eurobonus Diamond
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Husker godt "Adam" - den spiste 100 lapper ogsaa....noen ganger litt for sulten ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Men standby-ungdomsbillettene er det vel slutt på for lengst? Mener de var 100-lappen billigere, og alltid tilgjengelig så lenge det var plass. Husker en gang jeg møtte opp 30 minutter før avgang på BGO med et lass av bagasje, og ikke hadde noe problem med å få kjøpt billett, sjekke inn, og bli med flyet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Stand-by ungdomsbilletter forsvant i Norge for sikkert 10 år siden, men de hadde dem i Sverige i noen år etter at man droppet dem i Norge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Takk takk folkens! Men en ting til i samme slengen.
Hvorfor er det ikke lenger mulig å slenge seg med i siste minutt før avgang til en meget billig penge? Hadde vært kult hvis det gikk ann. Bare sette seg på flyet en tur til Bergen feks ![]()
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Konseptet heter prisdifferensiering, og innebærer at hvis du komemr en time før avgang og MÅ til Bergen - så er du også villig til å betale det det koster... En slik billett solgt veier opp for mange "billige"...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Ungdomsbillett SAS (spørsmål/tips etc) | Marius_S | Reiseforum | 5 | 28-01-2019 02:43 |
Jukset seg til ungdomsbillett | AirbusTrond | Flyforum | 118 | 19-10-2018 14:47 |
Oppgradere fra Ungdomsbillett til Plus? | martino | Reiseforum | 4 | 29-07-2014 02:00 |