Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 07-04-2005, 08:47   #1
GF1
ScanFlyer Gold
 
GF1's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
Default SGS-ansvar å passe fly om natten?

"Avinor har besluttet at det ikke skal være nattevakt på Kjevik fra 14. april."

"Han mener Avinor heller ikke kan opprettholde bemanningen for å passe på flyene om natten. Det er SGS sitt ansvar, i følge lufthavnsjefen."

http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/article274282.ece
__________________
Gunnar
Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner
GF1 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2005, 12:34   #2
spitfire
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
Default Re: SGS-ansvar å passe fly om natten?

interessant sak.
Er det SGS sitt ansvar å passe flyene om natta, ligger det i noen kontrakter?
Husker at vi både plomberte BU's fly og satt nattevakt ombord i dem og i tilkobla pushback traktorer om natten når det var ekstremvær i vente.
Husker jeg ikke helt feil tror jeg faktisk at det hente et par ganger at stuerne flyttet flyet om natten fra Gate 18 i Bodø til gate 13 for å komme i ly for sørvest vind, og motsatt fra gate 14 til 18.
spitfire is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2005, 14:39   #3
Exiz
ScanFlyer Silver
 
Exiz's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 652
Default Re: SGS-ansvar å passe fly om natten?

Lurer på hvordan dette skal ende...
Kommer snart ikke til å være noe mer flyplass igjen her!
Exiz is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2005, 14:52   #4
Jan H
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 233
Default Re: SGS-ansvar å passe fly om natten?

Quote:
Originally posted by spitfire
interessant sak.
Er det SGS sitt ansvar å passe flyene om natta, ligger det i noen kontrakter?
Husker at vi både plomberte BU's fly og satt nattevakt ombord i dem og i tilkobla pushback traktorer om natten når det var ekstremvær i vente.
Husker jeg ikke helt feil tror jeg faktisk at det hente et par ganger at stuerne flyttet flyet om natten fra Gate 18 i Bodø til gate 13 for å komme i ly for sørvest vind, og motsatt fra gate 14 til 18.
Dette har ikke skjedd siden jeg begynte å jobbe ved bodø lufthavn...og ekstremvær har det vært ja..flere ganger...men kan ikke si at det ikke har skjedd før da...
__________________
Airplanes - R/C airplanes - Aircraft photography - Love it!
Jan H is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2005, 15:19   #5
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: SGS-ansvar å passe fly om natten?

KAn ikke tenke meg at det skal være Avinor sitt ansvar å passe på de ulike flyselskaps fly. I den tiden jeg var stasjonssjef i Mosjøen, og før vi hadde låsbar hangar for overnatting av fly brukte WF et lokalt vaktselskap som ble innleid for denne oppgaven. Dette i tillegg til at flyet selvsagt ble plombert på foreskrevet måte
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2005, 15:34   #6
SK1399
ScanFlyer Silver
 
SK1399's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
Default Re: SGS-ansvar å passe fly om natten?

SGS kan sikkert tenke seg å ha en nattevakt eller to på jobb for å passe på flya. Akkuratt som SGS selger handling, så kan sikkert vakthold på apron være et salgsfelt..... om bare noen vill betale for det så
SK1399 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2005, 16:36   #7
Exiz
ScanFlyer Silver
 
Exiz's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 652
Default Re: SGS-ansvar å passe fly om natten?

Jeg kan godt passe på de.
Exiz is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2005, 18:22   #8
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
Default Re: SGS-ansvar å passe fly om natten?

Avinor har ansvar for aa passe paa at ingen kommer inn paa gjerdet omraade - antar at de mener at gjerde er tilstrekkelig ... Operatoeren selv (SAS, ikke SGS) er imidlertid ansvarlig for flysikring.
Her borte plomberes maskinene om natten, hvis plomben er brutt maa vi gjennomfoere en omfattende sikkerhetssjekk. Flyplassvaktholdet er imidlertid en smule strengere ....

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2005, 18:28   #9
LCH78
www.lch78.net
 
LCH78's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
Default Re: SGS-ansvar å passe fly om natten?

Quote:
Originally posted by Farmer
KAn ikke tenke meg at det skal være Avinor sitt ansvar å passe på de ulike flyselskaps fly. I den tiden jeg var stasjonssjef i Mosjøen, og før vi hadde låsbar hangar for overnatting av fly brukte WF et lokalt vaktselskap som ble innleid for denne oppgaven. Dette i tillegg til at flyet selvsagt ble plombert på foreskrevet måte
her i nord så står flyene ute om summaren, gjorde iallfall det ifjor, og da ble dem bare plombert.. men intet vakthold rundt disse da.. på Vinteren så står flyene i hangar.
__________________
=====================
Mine Bilder på Airpics.com
Mine Bilder på Jetphotos.net
Mine Bilder på Airliners.net
=====================
Upcoming:
LCH78 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Passe på eiendeler i lounge teamseacow Småprat 14 09-01-2016 21:49
SAS mener CPH bør passe seg MartinL Flyforum 6 21-04-2009 19:10
En jobb med ansvar! Information Alfa Flyforum 0 23-09-2008 22:00
Noen må ta ansvar for ting Utflyttet Reiseforum 58 22-01-2008 19:21
Dette så vel passe sprøtt ut Concorde Flyforum 1 01-01-2007 13:07


All times are GMT +2. The time now is 02:56.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.