![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Flakk, Birkenes
Posts: 1,820
|
![]()
"Avinor har besluttet at det ikke skal være nattevakt på Kjevik fra 14. april."
"Han mener Avinor heller ikke kan opprettholde bemanningen for å passe på flyene om natten. Det er SGS sitt ansvar, i følge lufthavnsjefen." http://www.fedrelandsvennen.no/nyheter/article274282.ece
__________________
Gunnar Kjeviksiden: http://kjevik.dk ...mange gode minner |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jan 2005
Posts: 301
|
![]()
interessant sak.
Er det SGS sitt ansvar å passe flyene om natta, ligger det i noen kontrakter? Husker at vi både plomberte BU's fly og satt nattevakt ombord i dem og i tilkobla pushback traktorer om natten når det var ekstremvær i vente. Husker jeg ikke helt feil tror jeg faktisk at det hente et par ganger at stuerne flyttet flyet om natten fra Gate 18 i Bodø til gate 13 for å komme i ly for sørvest vind, og motsatt fra gate 14 til 18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 652
|
![]()
Lurer på hvordan dette skal ende...
Kommer snart ikke til å være noe mer flyplass igjen her! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 233
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Airplanes - R/C airplanes - Aircraft photography - Love it! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
KAn ikke tenke meg at det skal være Avinor sitt ansvar å passe på de ulike flyselskaps fly. I den tiden jeg var stasjonssjef i Mosjøen, og før vi hadde låsbar hangar for overnatting av fly brukte WF et lokalt vaktselskap som ble innleid for denne oppgaven. Dette i tillegg til at flyet selvsagt ble plombert på foreskrevet måte
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 528
|
![]()
SGS kan sikkert tenke seg å ha en nattevakt eller to på jobb for å passe på flya. Akkuratt som SGS selger handling, så kan sikkert vakthold på apron være et salgsfelt..... om bare noen vill betale for det så
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 652
|
![]()
Jeg kan godt passe på de.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,490
|
![]()
Avinor har ansvar for aa passe paa at ingen kommer inn paa gjerdet omraade - antar at de mener at gjerde er tilstrekkelig ... Operatoeren selv (SAS, ikke SGS) er imidlertid ansvarlig for flysikring.
Her borte plomberes maskinene om natten, hvis plomben er brutt maa vi gjennomfoere en omfattende sikkerhetssjekk. Flyplassvaktholdet er imidlertid en smule strengere .... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Vadsø
Posts: 3,844
|
![]() Quote:
__________________
===================== Mine Bilder på Airpics.com Mine Bilder på Jetphotos.net Mine Bilder på Airliners.net ===================== Upcoming: |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Passe på eiendeler i lounge | teamseacow | Småprat | 14 | 09-01-2016 21:49 |
SAS mener CPH bør passe seg | MartinL | Flyforum | 6 | 21-04-2009 19:10 |
En jobb med ansvar! | Information Alfa | Flyforum | 0 | 23-09-2008 22:00 |
Noen må ta ansvar for ting | Utflyttet | Reiseforum | 58 | 22-01-2008 19:21 |
Dette så vel passe sprøtt ut | Concorde | Flyforum | 1 | 01-01-2007 13:07 |