![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Altaposten har "tyvtittet" på (og i) den nye terminalen på flyplassen i Alta. Bilder har de også lagt ut;
http://www.altaposten.no/lokalt/bild...?imageIndex=0#
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Fint, men er den ikke VELDIG stor for lille Alta?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
tror dem har lært litt etter terminalen dem bygde i Kirkenes som visstnok var for liten allerede da den ble åpnet, med tanke på charterfly til Tyskland
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Om ikke annet, så har vi da i alle fall en ting til felles med folket i Hammerfest; stormannsgalskap
![]()
![]() |
#5 |
NorFlyer Front Row
|
![]()
Bra Avinor! Godt å se at de bygger stort! Mye billigere å bygge stort nok i første omgang, enn å måtte begynne med utvidelser etter kort tid! Gardermoen har vel f.eks. kostet nesten like mye i utvidelser og forbedringsarbeid etter 1998 som det kostet å bygge hele sulamitten før 1998? Konstant lappearbeid for å tyne smertegrensene for antall passasjerer lengst mulig!
Last edited by 73H; 14-08-2009 at 08:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Så det er her Avinor har brukt alle penegene i det siste, slik at det ikke ble noe igjen til gangbroer på utvidelsene på Sola... ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Pent! Jeg vet om en viss terminal på Vigra som burde vært jevnet med jorden og bygd opp på nytt. Makan til lappverk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Den var stor for lille ALF, men det fortjener de der oppe. Veldig fin da, det skal sies
![]() AES burde virkelig vært flata ut og bygd på nytt, helt håpløst...
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]() Quote:
Skal man nå begynne å kritisere dem for å bygge pene bygg og være litt fremsynt med tanke på størrelse, representerer det noe helt nytt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Terminalen er ikke så stor som bildene skal ha det til. Terminalen blir akkurat passe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Flott flyplass, men hvorfor utenriks del?
Går det charter fra Alta?
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jo jøss! Flott at de bygger for fremtiden. Måtte det bare gjelde for flere prosjekter.....
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Tror den nye terminalen i Alta blir bra jeg. Behovet for den nye terminalen er iallefall tilstede. Synd den ikke kom mens jeg ennå bodde der oppe, men det blir nok anledning til å besøke den etterhvert.
Angående chartere fra Alta, så har det vært noen turer til Kreta i år. Tidligere har det vært charterturer til Bulgaria. Det slenger også en sjelden gang innom et og annet charterfly fra andre steder også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]() Quote:
Men flott terminal de får i Alta. Ser hvor pengene går som Sola tjener for Avinor.
![]() |
![]() |
#17 |
www.lch78.net
|
![]()
makan til sutring fra Sola-folket da.. Og har Vede noe belegg for å hevde at det Avinor tjener på Sola går til nyterminalen og tårnet i Alta?
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Flott terminal! Det er mange norske flyplassterminaler som kunne trenge en facelift - og mer enn det ... Ålesund og Haugesund er hete kandidater fordi de ser helt forferdelige ut - Bergen trenger rett og slett mer kapasitet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Fotografier fra den nye utlandsdelen av terminalen på Årø | Wiggo Hovde | Bilder & foto | 9 | 16-02-2013 17:43 |
I dag åpner den nye Charles de Gaulle-terminalen | CFN_001 | Småprat | 20 | 03-07-2012 00:27 |
Den nye BGO-terminalen | ThePassenger | Flyforum | 22 | 05-07-2009 18:49 |
Den nye terminalen på Kvernberget | flyKSU | Flyforum | 3 | 24-03-2008 23:17 |
Skisse av den nye terminalen på Rygge! | Herlov | Flyforum | 8 | 30-06-2006 10:22 |