![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Hvorfor er det egentlig at fotografering på CDG er forbudt ????
Det har jeg da tit undret mig over....Det er vel en ganske almindelig civil plads som alle andre...Der er jo ikke forbud på Orly eller TLS f .ex --- Ved at du kan "søge" om tilladelse, men det er jo ikke helt det samme Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Franskmennene er rare. Er vel en snikinnføring av ekstra avgifter, som det gjøres i Norge.
Du kan søke om tillatelse via http://kerozen.org/ Jeg har gjort det, og betalt, men aldri fått noe svar tilbake |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Eller man kan sende en mail til denne adressen, xavier.huby@seine-saint-denis.pref.gouv.fr , samt legge ved en kopi av passet sitt og adressen. Så kommer det en tillatelse i posten plutselig, gratis er det også
![]()
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Men vi ble ikke spurt en gang om å vise tillatelsen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
TurbopropFlyer
|
![]()
Jeg var i Paris for 2 uker siden og da tok jeg turen innom CDG for å ta noen bilder. Jeg fikk besøk av vakter i et militært kjøretøy som spurte hva jeg drev på med. Da jeg sa at jeg kikket på flyene og tok litt bilder sa de det var helt greit, og ønsket meg en fin dag videre.
Det er med andre ord ikke ulovlig å ta bilder overalt på CDG. Jeg sto forøvrig på en plass med godt innsyn til hele flyplassen helt opptil gjerde rundt flyplassen.
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Flyplassbytte i Paris: CDG-ORY T/R | K3nn7 | Reiseforum | 10 | 12-02-2012 20:18 |
Drivstoffmangel i Paris CDG | jameson82 | Flyforum | 5 | 18-10-2010 17:47 |
Fotografering på CDG? | VC-10 | Flyforum | 4 | 14-10-2008 18:50 |
Slutt på fotografering rundt Paris' flyplasser! | LN-KGL | Flyforum | 7 | 20-01-2006 19:41 |
airBaltic til Paris (CDG) | CK | Flyforum | 0 | 02-03-2005 13:48 |