![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
|
![]()
Aug 4.
Reiste med Norwegian til OSL DY613 som var en behagelig B737-800W. Fint lite annet å ta seg til enn å lese avisen over kjølen. Landing på tid og gikk forbi forummedlem "Mountaindew" på vei ut til vårt fly som akkurat hadde ankommet. Skulle til å si hei, men føltes litt søkt da jeg kun kjenner til han via de fascinerende Speedbird/Mountaindew tripreports. Kjapp gange via transit til utenlandsavd. og ihjelslåing av tid på Kon-Tiki. Ble en ok burger og Pepsi Max på meg og en øl på faderen (som sjåfør så måtte jeg holde meg til alkoholfritt). Vi hadde en artig observasjon i behandling av bagasje fra SGS side. Rett foran oss lå gate 34 og min far nevnte at det lå en koffert på bakken. Vi fulgte med om noen plukket den opp. Er vel det som kalles å gjøre jobben sin, få den fra fly til kunde, men også FOD (Foreign Object Damage) er jo ett tema. Vi satt 1 time på restauranten, flere ganger både gikk og kjørte folk rett forbi kofferten, i begynnelsen mens vi satt der gikk noen av en av stuerne bort og sparket til kofferten til stor fornøyelse blant kompisene, men ingen klarte å flytte kofferten fra plassen den lå (omtrent midt foran stopplinjen til flyene, men nesten helt inne ved kjøreveien inntil terminalen) og opp i en av trallene som frakter kofferter. Det var plass i flere og det var ikke snakk om mange skritt. Mens vi satt der begynte det også å regne kraftig og dette var en softshell koffert. Til slutt var det en som flyttet kofferten, men bare for å få komme forbi med en stor pushbacktruck. Da vi gikk, lå kofferten der enda, men i midten av en samling med tomme koffertvogner, slik at den var vanskelig å se fra bakken. Er det rart kofferter kommer på avveie sa vi bare til hverandre. Etter en del mer venting gikk vi til vår bussgate og tok bussen ut til BA8276 som var en BAe Jetstream 31. Makan til trang kjerre. Jeg innrømmer at jeg er i størrelse 2XL når det kommer til klær, min far er derimot ikke så stor av seg, men to av oss på en toseter var rimelig klaustrofobisk. Heldigvis var Sun Air kjapp med å komme avgårde og etter å ha kommet ut av skylaget kom FA rundt med juicebokser, sandwhich og poser med minigulrøtter. Enkelt og veldig godt. To runder med kaffe klarte hun også å få til. Landing på tid i AAL og snodig nok måtte vi i kabinen vente på at stuerne tok ut bagasjen. Dette ble gjort via en dør bak i kabinen og ut kabindøren. Det ble trykkende varmt mens vi ventet de 5min det tok, slik at det var herlig å komme ut av saunaen etter stuerne hadde gjort sitt. En kjapp tur innom Avis og vi hadde fått nøklene til en Passat 2.0TDI, som var en meget god bil, og hyggelig oppgradering i og med at vi hadde bestilt en Polo. Aalborg Lufthavn er ellers en meget liten og intim lufthavn men også veldig effektiv. Aug 5 Dagen etter var vi tilbake for å fly hjem. Checkin åpnet 30 min før flighten gikk, og man hadde ikke tid til mer enn å komme gjennom sikkerhetskontrollen før flyet ble ropt opp. Det var en A321 og en B738 fra henholdsvis Thomas Cook og Primera Air som skulle til Rhodos og Tyrkia, slik at det var rimelig trangt om plassen i avgangshallen. Det var derfor deilig å kunne gå ut av terminalen og ut til vårt ventende Dornier 328 fly. Takknemlig for at Tyskerne kan konstruere ett komfortabelt fly. Dette var helt andre saker, knyttnevetest bestått med glans. Kort tid etter take-off kom vår FA rundt med kalde drikker og en liten pose pretzels. Det ble spurt om jeg ville ha noe avec til kaffen. Igjen dessverre var jeg sjåfør ![]() ![]() ![]() Imponerende, både god mat og god service. Kan på det varmeste anbefale Sun Air og håper ikke BA's rapporter om dårlig økonomi og nedskjæring på servering ombord, treffer Sun Air også. Hjem igjen etter ett kjapt stormløp gjennom tax-free, toll, sikkerhetskontroll og venting på DY4628 på O'Learys. Fikk akkurat med meg begynnelsen på Lyn-Liverpool før vi måtte gå ombord i en av DY's aldrende B737-300. Ingen lufteventiler, stinn brakke, skrikerunger og en seatpitch som ikke engang ga meg 2 fingre mellom kneet og setet, gjorde det til en lidelse å vente på å få komme opp i luften. Gikk på tid og landet på tid, puh. Fremme i BGO. Deilig å se at Liverpool vant! "You'll never walk alone" I morgen går turen til Torp med WF, og søndag til Seattle via OSL og PHL med US. Travle tider gitt.
Upcoming Flights: Last edited by LN-AFG; 05-08-2009 at 23:34. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
British Airways med "no checked bags fare" | Discus | Småprat | 34 | 15-03-2016 23:37 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |
US Airways A330-300 med "computer issues" over Atlanteren | Blubird | Flyforum | 0 | 22-11-2009 01:17 |