![]() |
|
![]() |
#1 | |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() Quote:
Last edited by LN-RRA; 28-07-2009 at 12:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Jan 2005
Posts: 4,745
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Lufta er for alle! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Men vil de da opprette et lavprisselskap og åpne for å ansette billigere arbeidskraft, eller nok en lekegrind for dyr arbeidskraft?
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
De ender vel opp som et lavpris/høykost selskap i en kort peride til kassen er tom.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Mar 2008
Location: RDU
Posts: 5,746
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,695
|
![]() Quote:
![]()
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2007
Posts: 918
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming flights; mange! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,963
|
![]()
En dårlig ide blir ikke noe bedre av å gjenta den....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,410
|
![]()
Watch out where those huskies go .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,325
|
![]()
Kan tenke meg at medlemmene i LFF er villig til å jobbe for et selskap med LCC kontrakter...not!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,325
|
![]()
Staten er i denne sammenheng aksjonær...og aksjonærer har også måtte komme med penger til slunken Norwegian kasse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,325
|
![]()
SAS viser vel nettopp at samarbeid fungerer...de har tross alt over 60 års historie å vise tilbake på. I disse 60 årene har konkurrenter kommet og gått - mange skulle ta rotta på SAS og de fleste forsvant. Hva som skjer nå er spennende - men at SAS som merkenavn fortsatt vil være en del av luftfarten i Skandinavia er vel ganske sikkert...mer spennende å se hvem som eier SAS og hva de vil gjøre for å forsvare markedet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2007
Location: Stokke
Posts: 101
|
![]()
Men at SAS skal kunne konkurere med Ryanair på ren billettpris er noe som aldri kan gå økonomisk. De må heller skille seg ut på service og tilgjenglighet, noe de som legger mest penger igjen i kassa setter mest pris på tror jeg. Men samtidig ser man at Ryanair og andre LCC lever på knivseggen da mye av overskuddetfort kan bli slukt av oppgang i fuelpris eller at man hedger for mye fuel til for høy pris. Nesten hele økningen i Ryanairs overskudd ser ut til å komme fra lavere fuelpris heldig fuel hedging.
__________________
MVH Christian |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,325
|
![]()
Hva skjer hvis LH kjøper SAS da?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,325
|
![]()
...men merkevaren SAS står nok fortsatt meget sterkt. Til tross for vanskelige tider leverer jo selskapet en punktilighet som andre bare kan drømme om...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
N/A
Join Date: Nov 2005
Posts: 2,099
|
![]() Quote:
At merkevaren står sterkt kan jo også diskuteres, som f.eks. i forhold til hva og hvem? Ikke blir den vel sterkere heller når alle linjestasjonene droppes og servicenivået på bakken går samme veien... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Kan ikke du Besservisser raskt liste opp hvordan det går med andre nettverksselskaper i Europa ? oppgang , nedgang, taper tjener penger ? Så det er greit at man ikke har punktlighet ? , problemstillingene dine kommer jo helt ræva ut ? , om man skal rekke noe i andre endren så må man da forvente at flyet går på rute tide ? ,skulle da f. bare mangle ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Nytt selskap ønsker gjenopplive Tromsø-Murmansk-Arkhangelsk | Someone | Flyforum | 0 | 13-04-2019 06:52 |
Dine ønsker for et nytt kontinent å reise til? | robertaas | Småprat | 10 | 13-05-2014 00:26 |
Krohn Airline AS ønsker å starte igjen (nytt navn) | Tjab | Småprat | 9 | 03-04-2014 23:14 |
LFF | spitfire | Flyforum | 35 | 07-07-2006 10:28 |
SAS Danmark tar all inntjening på Norge - Danmark rutene | MartinL | Flyforum | 22 | 15-06-2006 13:50 |