![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Qatar liker seg på Arlanda
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Så flott - min tante har reist en del med Qatar fra Stockholm og er godt fornøyd. Hva flyr de med nå, A319 - 330?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Qatar kliner til med daglige avganger fra 28 mars. Samtidig økes kapasiteten betraktelig med A330 på samtlige avganger. Det betyr en ledig 319 til Osl
![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Ikke overraskende og artig at de gjør det bra fra ARN. Jeg tror OSL og 319 hadde passet meget godt. Norsk Hydro har blant annet mye aktivitet der nede ved siden at de har gode forbindelser videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Dec 2007
|
![]()
Hadde gjort seg med Etihad eller Emirates til OSL for min del. Kommer meg kjapt videre til CGK. Håper flere får øynene opp for disse eminente selskapene. Er det noe Ola Dunk trenger er det refreshment i flytilbud fra Norge. Enn så lenge må vi i transitt eller bruke DY.
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hehehe, ja du har jo egentlig rett i det. Jeg tror, for å referere Soland Gundersen, at laken gubbene lar det går mye prestisje i nye ruter.
Å åpne en ny rute til en av de store og etablerte flyplassene i europa med en A-319, tror jeg de aldri vil gjøre. Her er det om å gjøre å være stor og synlig. Derimot tror jeg faktisk at Osl og andre mellomstore flyplasser passer perfekt for Qatar sine to 319LR maskiner. Dessuten begynner de fleste større europeiske flyplasser å bli teppe bombet med ruter til den arabiske halvøy. Arlanda er et bevis på at det går å starte pent med lite fly for så bygge seg opp til høyere frekvens og større fly. Med suksessen til Arlanda, ligger garantert blikket nå rettet mot lignende flyplasser med samme potensial. SAS flyr fra CPH til Dubai. Emirates kommer innen utgangen av neste år, så det ville overraske meg om Qatar lander her. Gøteborg har jo hatt Emirates rute over en tid, men det ser jo ikke ut til at denne skal utvikle seg til annet enn paller. Vi skal ikke glemme Norwegian heller, men jeg tror de betjener to ulike segmenter som i liten grad kommer i konflikt med hverandre. Da er det Osl og Helsinki igjen på samme breddegrad ![]() Bare noen tanker før lyset slukkes....
Lufta er for alle! Last edited by MartinL; 18-11-2009 at 23:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Logikken er klar, og det kan godt skje. Spørsmålet er hvor mange alternativer de vurderer og hvor OSL ligger på den lista ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Qwerty
|
![]()
Gott att höra att någon är villig att satsa på ARN.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Med daglige Qatar og oppgradering til T7 med Air China, er jo mye av kapasitets tapet til østen hentet inn igjen.
![]() |
#12 |
Qwerty
|
![]()
Ja, om man ser Asien som en enda marknad så kan man väl säga att det stämmer. Men det är väl ändå lite för enkelt. För att ersätta förlusten av MH behövs en annan aktör som flyger direkt till Sydostasien med omnejd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Gode nyheter for ARN! Håper også at vi får se noen nye selskaper på OSL snart, og Qatar med A319 hadde vært glimrende. Kanskje JetBlue har hørt/vet noe?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg vet ikke mer enn det som er kommet frem i denne tråden når det gjelder Qatar, men vi søker hele tiden å være så oppdatert som mulig. Så dere kan være trygge på at kildene pleies så skånsomt som mulig
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ute på tur
|
![]()
A330 med QR fra ARN... og SAS flyr BGO-ARN? Me like.
QR er skitbillig i biz fra Afrika og Asia, så her lukter det noe billett-akrobatikk. ![]() -A |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Du gir vel lyd hvis du finner noen godbiter og nye turnøvelser?
![]() |
![]() |
#17 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Qatar starter Oslo - Doha | Øivind | Flyforum | 277 | 20-08-2024 16:27 |
Ethiopian øker på Arlanda | MartinL | Flyforum | 22 | 24-07-2013 15:24 |
Qatar Airways øker til daglig på OSL fra 01JAN13 | The Ticketor | Flyforum | 18 | 24-07-2012 21:06 |
Air China øker på Arlanda - Beijing | MartinL | Flyforum | 11 | 20-08-2009 01:00 |
Qatar til Arlanda | Hurum | Flyforum | 10 | 01-03-2007 16:17 |