![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Sitter å prøver å hjelpe min bror med å sjekke inn på AF2375, AF256 og AF8094(QF codeshare) (OSL-CDG-SIN-PER) imorgen. Av en eller annen grunn får jeg at internet innsjekk ikke er mulig på AF sine hjemmesider. Noen som vet en eventuell årsak til det? Billettene er bestilt gjennom Kilroy som endel av en round-the-world billett, men burde jo gå inn å sjekke inn på nettet for det?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Burde det absolutt, og tror ihvertfall AF2375 i morgen var open når jeg gikk fra jobb klokken 14... Skal jo åpnes 30 timer før.
Prøvd å sjekke inn med fullt e-ticketnummer på afs hjemmeside? Du kan eventuelt forsøke å "lure" webcheckin, og se om du får til ckin via KLMs hjemmeside... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Kan det være code-share-saken som ødelegger? Har du forsøkt KLM sine sider? Opplevde en gang at online-checkin kun virket hos den "motsatte" part i KL-AF-forholdet.
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Har forsøkt både AF og KLM sine sider, både med e-ticket nummer og referansenummer (Amadeus).
Men er det noen som har tilgang til å se om det begynner å fylles opp på AF256 imorgen (CDG-SIN). Gutten er 194 høy og derfor på jakt etter nødutgangsete der, og er villig til å betale for det hvis det er ledig |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
I følge Expertflyer, så er nødutgangssetene "blocked". om det betyr at de også er ledige er jeg dog usikker på.. (eller om Expertflyer i det hele tatt tar hensyn til hva folk har valgt etter at OLCI har åpnet).
Du sier du har prøvd ref. nummer fra Amadeus: Har du forsøkt å gå inn på checkmytrip.com, taste inn nummeret det, og se om du evt. får opp en egen AF-referanse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Shot in the dark, tlf og ta det som det kommer på flyplassen ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Är du säker på att det är en Amadeus ref?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
He he ikke helt. Men den funker på checkmytrip ihvertfall
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
avsluttet
|
![]()
Prøv igjen. Noen ganger skjer en glipp; flighten OSL-CDG er ikke gjort klart (i dcs system, evt satt som "Flight Open").
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Finner du den på Checkmytrip, så er det en Amadeus-ref. No doubt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
årsaken er faktisk veldig enkel...
siste stopp er Australia...eneste sted selfservicekiosker og internettinnsjekk ikke virker på KL/AF... av erfaring er man sjekket inn, men man får ikke printet boardingkort før man kommer på bagdrop på flyplassen. Dette er pga elektronisk visum til australia |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nja, jeg tror jeg har sett boardingpass fra kiosk til Australia med første-leg på AF/KL. Men mulig det e-visa-checken ikke fungerer så flott på nett/kiosk - og den skal være gjennomført for at boardingpasses kan printes.
Nå vet jeg ikke hva som var problemet for Someones bror - men jeg tror vi fikk fikset ham likevel... |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Tingene gikk visst i orden til slutt og nødutgang ble sikret (itllegg til bulkhead på QF maskinen videre).
Benplassen var svært god på 18L på AF sine 777-300, men han sa han aldri hadde sittet i et trangere sete.....10 i bredden på en 777 burde faktisk ikke vært lov |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
Thomas Cook har bl.a. et sæde mere i bredden end SAS på deres A330, men de reklamerer flot med at de har øget benpladsen, men sjovt nok ikke med at bredden er grænsende til det smertefulde på lange flyvinger. 787 er ved også ved at få et sæde mere klemt ind end oprindeligt planlagt - på "opfordring" fra nogle flyselskaber. Det er det selvsamme der netop er sket med AF 777, hvor de har 10 i bredden. Helt enig med Someone - det burde ikke være lovligt.... Flyselskaberne burde tvinges til at opgive både sædebredde og afstand - så man som forbruger havde et rimeligt grundlag at sammenligne på. Specielt på langruterne, så ville jeg aldrig vælge AF B777 eller Thomas Cook's A330 (hvis jeg ved en fejl skulle forvilde mig på charterferie). Men det kan jo være svært at gennemskue hvordan de enkelte flyselskaber configurerer typerne. Er der nogle der kender andre eksempler på flyselskaber, der flyver me "et ekstra sæde" i bredden a la AF A777? Der er vel en del charterselskaber der gør det. Så også at TUI har 2-4-2 på B767. Selv fløj jeg tidligere på året med Condor, som har 2-3-2 - og det var såmænd tæt nok - jeg har ingen lyst til at prøve TUI's config.
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nå varierer litt innen hvert flyselskap men KLM og Air France har 10 i bredden på sine 777-300ER, og Emirates har det på på både 777-200 og -300 samt China Southern på sine -200
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Sk internett innsjekk med infant? | Chriscross | Småprat | 5 | 03-01-2014 17:44 |
Problemer med innsjekk på sas.no | Dash | Småprat | 24 | 28-04-2012 22:02 |
SAS med Fast Track og internett innsjekk i London/UK | Someone | Flyforum | 30 | 15-01-2008 22:20 |
Internett innsjekk med Thai | OEH | Flyforum | 1 | 24-11-2006 16:42 |
Internett innsjekk med Start Alliance ? | LN-BUD | Flyforum | 0 | 05-06-2006 17:49 |