![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Kjos var på Nyhetskanalen med sitt bredeste glis. Fortalte bl.a. om de nye setene, som skal gi bedre benplass. "Recaro-seter, slik som er i racerbiler".. Hehe. Han gledet seg spesielt over at de kunne starte opp nye ruter til Haugesund og Molde.
Selskapet som satser, tjener. Selskapet som kutter, taper (enda mer). Når man presterer å kutte sommertilbudet OSL-AES på lørdager til en (!) avgang om kvelden, skjønner man at det må være noe fundamentalt og skremmende galt. (Sorry for at jeg gjentar denne, forstår det bare ikke) Last edited by Martin; 14-07-2009 at 18:48. Reason: Endret ikon |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Norwegian har ikke mer enn en avgang selv - verken om sommeren eller resten av året - på OSL-AES på lørdager. Er det noe "fundamentalt og skremmende galt" med dem også? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hadde jeg hatt behov for å komme meg til Ålesund på en lørdag hadde jeg ikke valgt fly dersom det eneste alternativet var en kveldsavgang.
Mange som reiser til Ålesund skal videre med ferger, og da er det håpløst å ankomme på kvelden. Virker jo litt rart av SAS dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Dette blir uansett OT - gratulerer til Norwegian med veldig bra Q2-resultat! Jeg regner med et godt Q3-resultat også, potensialet er enda større der, og totalt sett kan disse kvartalene gi et pent Norwegian-overskudd når året er omme. Som Norwegian-aksjonær gleder jeg meg over den stigende aksjekursen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Det er vel ikke en tilfeldighet at SAS kutter antall avganger til AES samtidig med at WF har økt til Ørsta/Volda?
For de som skal til de sørlige delene av Møre og Romsdal må det da være mye bedre å lande på Hovden enn på Vigra. Slippe å være avhengig av ferger nå når Eiksund-tunnelen er ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
For og si det slik, rutetilbudet mellom OSL-CPH-ARN-trianglet er skremmende dårlig hos "business' mans airline" denne måneden.... Skremmende...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Rart at folk "skriker" opp Sas kutter, er det et krav at Sas skal fly x-antall ganger pr. dag på strekningene de flyr?
Hvorfor skriker ikke folk opp om manglende frekvenser hos Dy, er de fornøyd med 1 billig avgang pr. dag og så kan SK fly resten av dagen? Virker litt provoserende dette kanskje, MEN, når er fantes noe som het monopol i sin tid kunne jeg forstå at der ble ramaskrik når selskapet, enten BU eller SK, reduserte i hytt og vær, jfr. BU sin SVG-KRS-SVG rute i de dager. Nå er nå engang monopolet over, konkuransen er fri og det medfører da at ingen selskap igrunnen vel er forpliktet til noe som helst, utover selvfølgelig, tjene de plassene de flyr, og tjene penger der de flyr. Hvorfor flyr DY kun 1 t/r AES på lørdag, for mye penger å tjene, eller... |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er SAS som har hatt hegemoniet på AES-ruten i mange år, etter å ha konkurrert ut bl.a Color Air i sin tid. Inkluderer man BU-tiden har SAS en stolt og ærerik historie på AES. OG det er SAS som KUTTER. DY har imidlertid tilført AES nye ruter, og ikke minst gjort det billigere å fly på strekningen. Da er det vel ikke så rart at man reagerer negativt på SAS sine kutt, men er fornøyd med at DY kan fly til halve prisen og til en gunstigere tid (0820 vs 1930) for mange.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg har inntrykk av at SAS nå bare "overlater" markedet til Norwegian.
En tilfeldig Onsdag i sommermåneden viser følgende avganger fra OSL mellom kl 0600-0800.: SAS 6 avganger til CPH/FCO/SVG/KSU( mellom 0615-0745 ingen avganger !) DY 15 avganger til "hele" Europa og litt Norge Andre selskaper 7 avganger ( OS/LH/KL/AF osv). Jeg har ikke tatt med charteravganger. Det blir liksom å legge markedet åpent for DY ved å kanselere/ikke sette opp ruter i denne perioden. På Søndager er det enda verre"" |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vi må huske på at SAS er i krise. Det er et være eller ikke være for SAS. Dersom selskapet skal klare å overleve, må kapasitet og kostnader resduseres. Derfor er flyene fullere enn tidligere og avgangene færre - og dermed er det også mer sammenheng mellom tilbud og etterspørsel. Husk at kabinfaktoren var nede på 50 prosent i januar - nå vil jeg tro den er på høyde med Norwegian (ca. 80 prosent), om ikke bedre. Prisstrukturen er mer differensiert og flere lavprisbilletter er tilgjengelig, men det er en stor utfordring for både SAS og Norwegian å få opp prisnivået på rutene de har potensiale til å tjene best på. Det beste for kundene er om SAS og Norwegian kan leve sammen som to jevnstore selskaper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
På en typisk lørdag i sommersesosongen har SAS 11 flygninger for Apollo fra OSL, 4 fra BGO, 4, fra TRD, 3 fra SVG, osv, osv. Det er ikke rart at et selskap i en krisetid velger å satse på sikre (men ikke veldig lønnsomme) charterflygninger foran ulønnsomme ruteflygninger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cimber reduserer sitt engasjement hos SAS | Dash | Flyforum | 12 | 17-09-2014 08:18 |
Reduserte priser på SWISS Business Upgrade | FlightDeck | Reiseforum | 9 | 11-08-2014 22:06 |
Reduserte flyplassavgifter, restriksjoner? | RJon | Småprat | 2 | 05-05-2014 20:45 |
SAS sitt resultat for Q2 presenteres 8. august | C-klasse | Flyforum | 66 | 10-08-2012 00:02 |
SAS sitt eget område på CPH | OSL-MRU | Flyforum | 1 | 13-01-2010 20:39 |