![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Før vår reise til USA i april lovte jeg en liten trip-report. Den kommer her, kanskje litt sent men... den som venter på noe godt osv osv.
Husk, dette er min første trip-report. Lover at neste skal bli bedre ![]() Etter tre minutter i bilen kom vi frem til Værnes, hvor vi skulle reise i en liten fokker frem til AMS. Desverre viste det seg at avgang var forsinken ca 45 min pga tåke i AMS. Dette førte til at blodtrykket mitt steg betraktelig av den grunn at vi da ikke kom til å rekke flyet videre fra AMS til ATL. Men til alt hell ble vi "bare" ca 20 minutter forsinket fra Værnes. Selve flyturen var helt grei, ingenting å utsette på den. Endelig fremme i AMS var vi spente på om vi kom til å rekke transfer til ATL. Med vår datter på 3 år i armene og min samboer løpende etter kom vi frem til gate i det folk hadde startet å borde flyet. Flyturen for mitt vedkommende ble fryktelig lang da jeg ikke greide å få blund på øynene i det hele tatt. Det i tillegg til ikke å ha sovet nattet før avgang gjorde sitt til at jeg sov godt første natten i USA. Ble overrasket over hvor grei maten var, og vi fikk selvsagt fri tilgang til drikke og småsnacks på hele turen. Men, neste gang skal jeg bestille barnemåltid. Min datters mat var faktisk hakket bedre enn min ![]() ![]() Personen foran meg slo selvsagt tilbake sitt sete samme sekund som setebeltet-lyset slo seg av, og han satt slik hele turen. Det betydde at jeg (192cm) satt fryktelig ukomfortabelt hele turen. Å spise med brettet i magen bød på problemer. Men alt i alt en flott tur. God service, god mat, og ingen turbulens. Etter en natt i Atlanta, gikk turen videre nordover med en Nissan Pathfinder, såvidt innom Cherokee, NC (hvor vi forresten fikk holde en baby-bjørn) og videre over the Smokies og vil Gatlinburg\Pigeon-Forge hvor vi tilbragte tre netter. Videre gikk turen til vår hoveddestinasjon, Nashville. Her hadde jeg bestilt billetter til tre forestillinger på the Grand Ole Opry. Her fikk vi oppleve masse god Country med alt fra de gode gamle artistene (mine favoritter), til nyere artister som f.eks Taylor Swift. Totalt 7 netter i Nashville. Siste natt før avgang hjem befant vi oss igjen i Atlanta hvor vi slappet av i bassenget på Country-Inn like ved flyplassen. Hjemreisen. Vi kom alt for tidlig til flyplassen hvor ventetiden ble lang og da flyet endelig tok av, var vi alle tre utslitte. Fikk faktisk sovet en times tid på hjemturen, noe som gjorde godt. Heldigvis fikk jeg tilbringe hjemturen uten at jeg trengte å ha personen foran i fanget. Totalt er jeg veldig fornøyd med KLM. Eneste jeg har å utsette må være at entertainment-systemet ikke virket på vår rad før 3-4 timer inn i reisen til ATL. Men det er ting som kan skjer. En ting som overrasket meg var at på turen hjem hadde en av passasjerene med seg en full-size koffert inn i flyet som han plasserte i midt-gangen. Denne fikk stå lenge før den ble satt ett annet sted. Hvordan han greide å lure seg unna innsjekk av denne lurer jeg på. 4april09 TRD-AMS Flight number KL1172 Fokker50 AMS-ATL Flight number KL0621 A330-200 16april09 ATL-AMS Flight number KL0622 A330-200 AMS-TRD Flight number KL1173 Fokker50
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Dette skjer stadig vekk. Det eneste som hjelper, er å be flyvertinnene restarte computeren din. Da pleier det å virke igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja, de måtte restarte på hele flyet. Litt irriterede for de som allerede var halveis inn i en film kan jeg tenke meg
![]()
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hos noen selskaper pleier de å be om at den foran tar opp stolen når det er servering. Ser ikke ut som det er standard hos KLM
![]() |
#5 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Pleier uansett å be cc å få personen foran til å rette opp seteryggen dersom han/hun ikke allerede har gjort dette ved servering av mat uansett hvilken policy selskapet har på dette. Funker bra og man slipper å irritere seg over å spise med gaffelen i armhulen og panna i seteryggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Browncoat
|
![]()
Takk for fin rapport, og ser frem til flere
![]() Kanskje med bilder? Men Fokker 50 til TRD? Det er da ytterst uvanlig... Trodde de kun ble brukt på kortere strekk nede i Europa?
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Tenker vi sier Fokker 70/100, jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Fokker 100 stemmer nok bedre ja
![]()
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Opplevde selv på en BA-flight, at mannen foran la ned setet så fort vi var oppe.. Forsøkte meg på et par "excuse me.." over skulderen hans, men det funket ikke - han sov (Forståelig nok. klokken var ca. 08:00). Flyvertinnen, stod mest og så på, mens jeg prøvde å plassere meg i en posisjon sånn at jeg kunne få brettet mellom setet og (den litt store) magen min..
På Lufthansa derimot, opplevde jeg at besetningen ba passasjeren foran sidemannen om å ta opp setet.. Last edited by Martin; 07-07-2009 at 02:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Gjelder bare å riste litt på setet da
![]()
![]() |
#12 |
A330
![]() Join Date: Mar 2007
|
![]()
Er enig i at KLM er et svært bra selskap, hadde en knallreise med de til USA, skal skrive en TR når jeg kommer hjem igjen
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flott rapport...har også et ønske om å komme til Nashville.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har så smått begynt å planlegge ny tur til USA neste år. Har fått abstinenser. Har opprettet en liten reise\planleggingsblogg; http://americandreaming.info/
Der ligger det også noen få bilder fra turen i april. Kommer flere etterhvert. Nashville anbefales EB ![]()
20mar TRD-AMS-ATL-MCO 01apr MCO-BOS-AMS-TRD 29apr TRD-CPH-EWR 02mai EWR-BNA 07mai BNA-EWR 08mai EWR-OSL-TRD Last edited by hellbilly; 09-07-2009 at 12:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Traffic Figures April 2009 | sail4fun | Flyforum | 19 | 17-06-2009 23:24 |
Traffic Figures April 2009 | apron | Flyforum | 10 | 08-05-2009 19:45 |
VIE-OSL Austrian Airlines 17. april 2009 | Gemo | TripReports | 12 | 21-04-2009 17:06 |
Værnes 8. April 2009. Yak mm... | enva | Bilder & foto | 11 | 10-04-2009 08:15 |
Ny IL-18 tur, april 2009 | Eirik | Flyforum | 0 | 07-12-2008 23:33 |