Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-07-2009, 11:15   #1
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Default Airbus med PR-problemer

Ikke bare trygler svigermor meg om ikke å sende kona og guttungen med en Airbus i helgen, men nå har også Hollywood begynt å blande seg inn ...

Quote:
Actor Ashton Kutcher cautioned his fans on Wednesday that a pilot recommended to him not to fly on Airbus until the manufacturer's composite tail is declared safe.

Kutcher shared this message via Twitter.

----------

But the problem for Airbus is that Kutcher has has 2,546,626 "followers" on Twitter, as of the time that I'm writing this. That means that every time Kutcher says something, potentially 2,546,626 people are reading it and forming opinions.
http://blog.seattlepi.com/aerospace/archives/172789.asp
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2009, 11:16   #2
Molinari
ScanFlyer Silver

Molinari's Avatar

Default Re: Airbus med PR-problemer

Faen, jeg må begynne å Twittre jeg også.....
Molinari is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2009, 13:59   #3
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Flott, da er det 6 765 935 890 som ikke er "followers" - med andre ord utgjør bare Kutchers etterdiltere 0,038% av jordens befolkning. Da kan vel Airbus puste ut lettet når 99,962% slipper å se et følelsesladet innlegg ikke hentet fra virkeligheten. Lurer også på om den som har flydd i 30 år bare har flydd Boeing? Oi, men er'ke 787 bare plast da?
Old 02-07-2009, 14:00   #4
laurenz
ScanFlyer Molded

Jeg vet ikke om det er riktig å si at det er Airbus som har et PR-problem, det er vel kanskje det. Men dette er enda et bevis på at media mer og mer blir skandalepreget og at ikke klarer å se forbi det.
Jeg har snakket med flere som vegrer seg for å sette seg ombord i en Airbus nå "for det er jo så mye feil med de".
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2009, 14:09   #5
Stian
ScanFlyer Gold

Hjelpe meg...
Dette blir for dumt.
Hvor mange ulykkker har ikke Boeing hatt?
B737 er vel den mest ulykkes-befengte flytypen. Har ikke hørt noen som har advart mot å sette seg i et Boeing-fly av den grunn.
Dette viker som et utslag av den vanlige amerikanske mistenksomheten mot alt "utenlandsk".
Stian is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2009, 14:24   #6
laurenz
ScanFlyer Molded

Quote:
Originally Posted by Stian View Post
Hjelpe meg...
Dette blir for dumt.
B737 er vel den mest ulykkes-befengte flytypen. Har ikke hørt noen som har advart mot å sette seg i et Boeing-fly av den grunn.
Dette viker som et utslag av den vanlige amerikanske mistenksomheten mot alt "utenlandsk".
Neida, svigermor til LN-MOW er vel norsk hun, det er også de bekjente jeg har snakket med. Det er et problem i hele den vestlige verden nå og har ikke noe med amerikansk mistenksomhet å gjøre.
laurenz is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2009, 14:46   #7
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisann!

Ja der ser du! Selv skuespillere tror de er eksperter paa fly om dagen. Dette er vel en av det mest idiotiske utsagn som har kommet ut i de siste 24 timene...

Hvis det er den AA 300-600 han refererer til saa kan han lese rapporten og det ligger ikke noe grunnlag for slike utsagn. Dette med AF 330'en er ren spekulasjon og hvis man leser de mest troverdige "antagelsene" som har kommet fram i dag ligger det heller ikke noe grunnlag for slike utsagn.

Hva som har hendt med den A310'en vil man nok raskt finne ut av og jeg tviler paa at dette har noe med flytypen aa gjoere... selvfoelgelig ren spekulasjon fra min side...

Dag
Old 02-07-2009, 14:55   #8
Utflyttet
Ute på tur

Jeg har ikke twitter, men gidder noen å skrike ut av vinduene i byggene de befinner seg nå at jeg skal ut å fly med en enmotors Cessna om noen dager. Det har fallt ned langt flere sånne en A330'er, så da må det jo være farlig?

Og folk synes jeg er grinete på hva media bruker energi på?

-A
Utflyttet is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2009, 18:53   #9
brendas
ScanFlyer Silver

Quote:
B737 er vel den mest ulykkes-befengte flytypen.
Tviler sterkt på det, i alle fall om en ser det i forhold til antallet maskiner som er produsert eller antallet flytimer el.

Quote:
Originally Posted by Dag Johnsen View Post
Hvis det er den AA 300-600 han refererer til <...>
Regner med at det er ulykken i NY det tenkes på ja.
brendas is offline   Reply With Quote
Old 02-07-2009, 19:08   #10
Dag Johnsen
ScanFlyer Gold

Dag Johnsen's Avatar

Heisann (Michael) brendas...

Ja, jeg regnet ogsaa med det var NY ulykken de rettet til!

Stian og KGL... Naa maa dere ikke ta et slikt idiotisk utsagn fra en totalt uvitende skuespiller aa lage en A vs. B debatt her...

Dag
Old 02-07-2009, 21:02   #11
LN-KGL
ScanFlyer Mile High Club

LN-KGL's Avatar

Quote:
KGL... Naa maa du ikke ta et slikt idiotisk utsagn fra en totalt uvitende skuespiller aa lage en A vs. B debatt her...
Unnskyld Dag, hadde bare utrolig lyst på å være usaklig og la følelsene løpe løpsk litt - en kjempegod følelse var det
Old 04-07-2009, 10:35   #12
Polaris
Free Luigi

Quote:
Hjelpe meg...
Dette blir for dumt.
Men det kommer vel av at det er veldig mange flyselskaper som bruker 737'en - spesielt i deler av verden hvor flysikkerhet ikke er like "liv og død" som f.eks i Vest-Europa. Kan like gjerne si; "merkelig at det er så få ulykker, med tanke på hvor mange 737'er det er der ute".

Jo flere som bruker en flytype, jo større er sjangsen for at det skjer en ulykke. Enkel sannsynlighetsregning
Old 05-07-2009, 13:58   #13
Flaps40
ScanFlyer Blue

Quote:
Heisann!

.....................
Hvis det er den AA 300-600 han refererer til saa kan han lese rapporten og det ligger ikke noe grunnlag for slike utsagn. ...........

Dag
Hei Dag,

Som du sikkert vet jobber jeg 737, ikke på Airbus. Jeg har ikke lest sluttrapportene fra ovennevnte ulykke. Har bare 'bruddstykker' fra fagpressen. Men var ikke Rudder / Vert. Stab. composite et tema i denne casen? Ble det ikke i ettertid introdusert et strengere oppfølgingsregime med NDT prosedyrer etc?
Flaps40 is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules