Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 29-03-2005, 09:28   #1
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default SAS Braathens vil raskere inn og ut

SAS Braathens vil utnytte flyflåten enda hardere. Det kan gi biligere billetter, men også flere forsinkelser.

nettavisen
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 09:41   #2
CK
ScanFlyer Mile High Club
 
CK's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

les heller fra oginalkilden: DN.no
__________________
Christian H.F. Kamhaug
Flypodden.no

VOLARE NECESSE EST
CK is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 10:05   #3
Farmer
ScanFlyer Crusty
 
Farmer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Noen som vet hvor mange timer DY utnytter flyene nå ?
__________________
Upcoming flights:

En liten flyoversikt siden 29/7-2006..
Simplicity is the ultimate sophistication, Leonardo Da Vinci

Farmer is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 10:23   #4
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by Farmer
Noen som vet hvor mange timer DY utnytter flyene nå ?
"Vi" Snakker om 7 timer her http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=253 som trolig var fra en Q eller mnd rapport på Norwegian.no/inverstorRelations, som jeg ikke finner i farta....
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 12:48   #5
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING
Quote:
Originally posted by Farmer
Noen som vet hvor mange timer DY utnytter flyene nå ?
"Vi" Snakker om 7 timer her http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=253 som trolig var fra en Q eller mnd rapport på Norwegian.no/inverstorRelations, som jeg ikke finner i farta....
Tallet 7 er vel hentet fra ca 1 år tilbake.....
DY is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 13:37   #6
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Så var er det [tallet] nå ?
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 15:27   #7
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING
Så var er det [tallet] nå ?
Går ut fra at du lurer på hva tallet for Norwegian er nå?? Om så, så er det vel ikke sagt høyt, eller kanskje noen kan regne det ut. Norwegian øker vel også produksjonen endel om sommeren.
DY is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 16:10   #8
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by DY
Quote:
Originally posted by P.A. VIKING
Så var er det [tallet] nå ?
Går ut fra at du lurer på hva tallet for Norwegian er nå?? Om så, så er det vel ikke sagt høyt, eller kanskje noen kan regne det ut. Norwegian øker vel også produksjonen endel om sommeren.

Utilisation of the fleet
An important element in the company’s price
strategy is to focus on a uniform fleet of
Boeing 737-300 aircraft. At the end of 2004
the company had 12 such aircraft, and
additionally one more aircraft will be put into
operation in the spring of 2005. Focus on a
uniform aircraft fleet result in lower costs due
to simpler maintenance, reduced need for
spares, reduced variation in the type of tools
equipment and infrastructure as well as a
simpler administration.
Utilisation of the fleet is significantly
improved as result of the expansion and each
aircraft has for the year as a whole an
average 7.6 hours per day in use (block
hours), compared to 5.4 hours in 2003.

Står det i http://www.norwegian.no/graphics/Investorrelations/Financialreports/Annualreports/Annualreport2004.pdf

sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 16:32   #9
tosfreight
ScanFlyer Silver
 
tosfreight's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
tosfreight is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 17:21   #10
sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
 
sail4fun's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
Pisk & Gulerot

Gulerot, dere får beholde jobben.

Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]

?

/G
sail4fun is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 17:29   #11
DY
ScanFlyer Dusty
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by P.A. VIKING
Quote:
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
Pisk & Gulerot

Gulerot, dere får beholde jobben.

Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]

?

/G
En enkel måte å si det på.....

Bra om SAS klarer å benytte flyene sine bedre selvsagt. Turnaround-tidene til SAS er vel litt lengre enn Norwegian og andre selskaper. Er sikkert noe/litt å hente her.
DY is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 18:09   #12
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,295
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Spennende tanker fra SAS Braathens...
EB is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 18:41   #13
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Tja, vi får jo se da. Det kommer også til å ikke å være reservefly i produksjon. Det er nok SGS som får jobben med å piske de andre rundt, slik det alltid har vært. Crew tror jeg blir en stor utfordring, men de lover bedre planlegging av crew vs fly noe som er alfa og omega. Det har vært forsøk på 25 min t/a i vinter og det er litt basert på erfaringer derfra. Men det kommer til å bli mange metoder som blir forsøkt, så dette kan bli prøv og feil. Og jeg håper at det ikke går for mye ut over produksjonen. For OSL's del så er det bl.a. deboarding med trapp ut på apron. Kun waste-tømming. Osv. osv. osv...

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 19:29   #14
LN-MOW
Flyklapper
 
LN-MOW's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Bra tiltak, og noe som skulle vaert gjennomfoert for lenge siden.

For aa gjennomfoere noe slikt maa imidlertid hele prosedyreopplegget rundt en turn gjennomgaas og modifiseres. Det nytter ikke bare aa si at 'naa skal turnaroundtiden ned' uten aa legge fram en ordentlig prosedyre paa hvordan dette skal gjoeres. Crewet maa ogsaa involveres i dette.

Det KAN gjoeres. Har selv 'snudd' fulle niere paa under tyve minutter. Men som sagt, det krever koordinering og presisjon.

__________________
Andreas Mowinckel
enfb.net
Airliners at Fornebu
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 19:35   #15
Cloudius
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by DY
Quote:
Originally posted by P.A. VIKING
Quote:
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
Pisk & Gulerot

Gulerot, dere får beholde jobben.

Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]

?

/G
En enkel måte å si det på.....


Alle som mener dette er veien å gå for å motivere ansatte samt opparbeide følelser og lojalitet til selskapet trenger et omfattende kurs i bedriftsledelse ettersom de tydeligvis mangler enhver form for logikk og fornuft.
Cloudius is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 19:54   #16
LN-HAT
Guest
 
Posts: n/a
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by EB
Spennende tanker fra SAS Braathens...
Ja, noe må man jo ta med fra BU og dette er sikkert ikke det siste.....
  Reply With Quote
Old 29-03-2005, 20:11   #17
tosfreight
ScanFlyer Silver
 
tosfreight's Avatar
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by Cloudius
Quote:
Originally posted by DY
Quote:
Originally posted by P.A. VIKING
Quote:
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
Pisk & Gulerot

Gulerot, dere får beholde jobben.

Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]

?

/G
En enkel måte å si det på.....


Alle som mener dette er veien å gå for å motivere ansatte samt opparbeide følelser og lojalitet til selskapet trenger et omfattende kurs i bedriftsledelse ettersom de tydeligvis mangler enhver form for logikk og fornuft.
Helt enig. Med det virker som at SAS Braathens har en veldig våken ledelse når det gjelder slike ting, så vi får håpe de kan smitte noe over til SGS, slik at planen blir vellykket...
tosfreight is offline   Reply With Quote
Old 29-03-2005, 23:35   #18
Pooh
ScanFlyer Blue
 
Pooh's Avatar
 
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by Cloudius
Quote:
Originally posted by DY
Quote:
Originally posted by P.A. VIKING
Quote:
Originally posted by tosfreight
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
Pisk & Gulerot
Gulerot, dere får beholde jobben.
Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker]
?
/G
En enkel måte å si det på.....
Alle som mener dette er veien å gå for å motivere ansatte samt opparbeide følelser og lojalitet til selskapet trenger et omfattende kurs i bedriftsledelse ettersom de tydeligvis mangler enhver form for logikk og fornuft.
Det kommer an på hvordan det gjøres. Alle som jober i "konkurranseutsatt sektor" (dette må for øvrig være et heilnorsk uttrykk...) må ta innover seg at om man ikke "leverer", står andre i kø for å overta jobbene. Samtidig er det fullt mulig å lage et opplegg hvor man både er konkurransedyktig og allikevel opprettholder gode betingelser, dyktige og lojale medarbeidere og et godt arbeidsmiljø, selv med et hardere tids- og arbeidspress.

Dette må gjøres på en slik måte at gulrøttene blir det den enkelte medarbeider legger merke til til daglig, og som gjør at man setter pris på arbeidet, mens "pisken" kun ligger i bakgrunnen og lurer...
Pooh is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2005, 06:05   #19
EB
ScanFlyer Inventory
 
EB's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,295
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

JA! Braathens var flinkere til å snu sine 737`ere...så dette er jo beviset på at det nye selskapet bygger påå det beste fra de to tidligere...
EB is offline   Reply With Quote
Old 30-03-2005, 14:41   #20
Superhai
ScanFlyer Rusty
 
Superhai's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
Default Re: SAS Braathens vil raskere inn og ut

Quote:
Originally posted by EB
JA! Braathens var flinkere til å snu sine 737`ere...så dette er jo beviset på at det nye selskapet bygger påå det beste fra de to tidligere...
Just for the record, SK har på OSL hatt 25 minimum snutid i vinter mens BU har hatt 30.

__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.”
Superhai is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Vil gjøre flyboardingen raskere sirpjalle Flyforum 1 12-03-2008 18:30
Vil gjøre flyboardingen raskere - gråte eller le? starwarsfan Flyforum 1 08-03-2008 20:00
Stepper inn ved SAS Braathens-streik Blubird Flyforum 0 05-04-2006 15:34
SAS Braathens vil ekspandere X-BU Flyforum 0 08-11-2005 15:27
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? LTH Flyforum 8 04-04-2005 13:50


All times are GMT +2. The time now is 17:50.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.