![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
SAS Braathens vil utnytte flyflåten enda hardere. Det kan gi biligere billetter, men også flere forsinkelser.
nettavisen |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 3,619
|
![]()
Noen som vet hvor mange timer DY utnytter flyene nå ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Så var er det [tallet] nå ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Utilisation of the fleet An important element in the company’s price strategy is to focus on a uniform fleet of Boeing 737-300 aircraft. At the end of 2004 the company had 12 such aircraft, and additionally one more aircraft will be put into operation in the spring of 2005. Focus on a uniform aircraft fleet result in lower costs due to simpler maintenance, reduced need for spares, reduced variation in the type of tools equipment and infrastructure as well as a simpler administration. Utilisation of the fleet is significantly improved as result of the expansion and each aircraft has for the year as a whole an average 7.6 hours per day in use (block hours), compared to 5.4 hours in 2003. Står det i http://www.norwegian.no/graphics/Investorrelations/Financialreports/Annualreports/Annualreport2004.pdf |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]()
En utfordring SAS Braathens nå står ovenfor er jo hvordan de skal motivere SGS til raskere bakkehåndtering....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]() Quote:
Gulerot, dere får beholde jobben. Pisk; Alternativt WF overtar , eller vi selger SGS til noen andre [med større pisker] ? /G |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Bra om SAS klarer å benytte flyene sine bedre selvsagt. Turnaround-tidene til SAS er vel litt lengre enn Norwegian og andre selskaper. Er sikkert noe/litt å hente her. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,295
|
![]()
Spennende tanker fra SAS Braathens...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]()
Tja, vi får jo se da. Det kommer også til å ikke å være reservefly i produksjon. Det er nok SGS som får jobben med å piske de andre rundt, slik det alltid har vært. Crew tror jeg blir en stor utfordring, men de lover bedre planlegging av crew vs fly noe som er alfa og omega. Det har vært forsøk på 25 min t/a i vinter og det er litt basert på erfaringer derfra. Men det kommer til å bli mange metoder som blir forsøkt, så dette kan bli prøv og feil. Og jeg håper at det ikke går for mye ut over produksjonen. For OSL's del så er det bl.a. deboarding med trapp ut på apron. Kun waste-tømming. Osv. osv. osv...
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,375
|
![]()
Bra tiltak, og noe som skulle vaert gjennomfoert for lenge siden.
For aa gjennomfoere noe slikt maa imidlertid hele prosedyreopplegget rundt en turn gjennomgaas og modifiseres. Det nytter ikke bare aa si at 'naa skal turnaroundtiden ned' uten aa legge fram en ordentlig prosedyre paa hvordan dette skal gjoeres. Crewet maa ogsaa involveres i dette. Det KAN gjoeres. Har selv 'snudd' fulle niere paa under tyve minutter. Men som sagt, det krever koordinering og presisjon. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
ScanFlyer Silver
Join Date: Feb 2005
Location: Norge
Posts: 993
|
![]() Quote:
Alle som mener dette er veien å gå for å motivere ansatte samt opparbeide følelser og lojalitet til selskapet trenger et omfattende kurs i bedriftsledelse ettersom de tydeligvis mangler enhver form for logikk og fornuft. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
Posts: n/a
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#17 | ||||
ScanFlyer Silver
Join Date: Oct 2004
Posts: 628
|
![]() Quote:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | ||||
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 73
|
![]() Quote:
Dette må gjøres på en slik måte at gulrøttene blir det den enkelte medarbeider legger merke til til daglig, og som gjør at man setter pris på arbeidet, mens "pisken" kun ligger i bakgrunnen og lurer... |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,295
|
![]()
JA! Braathens var flinkere til å snu sine 737`ere...så dette er jo beviset på at det nye selskapet bygger påå det beste fra de to tidligere...
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 5,483
|
![]() Quote:
__________________
“I always wonder why birds stay in the same place when they can fly anywhere on earth. Then I ask myself the same question.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Vil gjøre flyboardingen raskere | sirpjalle | Flyforum | 1 | 12-03-2008 18:30 |
Vil gjøre flyboardingen raskere - gråte eller le? | starwarsfan | Flyforum | 1 | 08-03-2008 20:00 |
Stepper inn ved SAS Braathens-streik | Blubird | Flyforum | 0 | 05-04-2006 15:34 |
SAS Braathens vil ekspandere | X-BU | Flyforum | 0 | 08-11-2005 15:27 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |