![]() |
|
![]() |
#1 |
Superflyer
|
![]()
Har et håp om å kunne reise til Portoroz i Slovenia.Lurer på om noen har erfaringer med å reise i Slovenia. Portoroz(POW) ligger på nordenden av Istria-halvøye nesten helt oppe ved grensen til Italia. Det er egen flyplass der, men ikke noe trafikk som har conn. til Europa å snakke om.
Nærmeste flyplass vil være Trieste(TRS) i Italia,dernest enten Pula(PUY) eller Ljubliana(LJU) ( usikker hvilken som er nærmest) Jeg vet at Norwegian flyr til Pula, fant også noen usannsynlig billige billetter med Czech. til Ljubliana.Reisen skal være i beg.av september. Noen som kan anbefale reisemåte. Er leiebil greit,eller er buss bedre.Hvordan vil det være med leiebil fra Trieste-må da krysse grensen til Slovenia.Noe spesielt som gjelder der...?? Takknemlig for alle svar ![]() Last edited by LN-FHU; 01-07-2009 at 11:31. Reason: Adding IATA-codes |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Jeg fant denne hos min venn Google. Kanskje den er til nytte?
http://www2.arnes.si/~ssljsksg1/Transportation.htm |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Uansett vil jeg anbefale en stop i LJU.. Meget koselig by....
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superflyer
|
![]()
Er det noen som har erfaring med leie av bil i Italia, og kjøre over grensa til Slovenia og bruke bilen i det landet ? Finnes det regler om dette.... Jeg veit ikke, har aldri leid bil før....
For interesserte er dette hotellet jeg tenker på-... : http://www.h-bernardin.si/en/grand_hotel_bernardin Portoroz er en perle, flott beliggenhet,nydelig mat og hyggelige folk. Har vært der en gang før ( 1985 ) men har tilbakemeldinger fra kjente som har vært der etter dette, og kan fortelle det jeg minnes fra besøket mitt : fantastisk plass ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Superflyer
|
![]()
Tillater meg å løfte denne.....i håp om noen tips
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg vil anbefale Bled. http://www.bled.si/en/
En liten by ved en sjø omkranset av klassiske bygninger og borger, et av de vakreste steder jeg har vært. Å leie bil i Italia vet jeg ikke noe om, men da vi var der, fløy vi til Klagenfurt i Østerrike og leide bil der og kjørte over noen fine fjellpass for å komme inn i Slovenia. Det var ihvertfall helt uproblematisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips for Ljubljana og Slovenia? | robertaas | Reiseforum | 7 | 22-02-2014 17:30 |
Nord-Italia/Slovenia | roger | Reiseforum | 3 | 16-04-2012 14:59 |
Hurra nå er det barre 19 dager til jeg skal reise til MAN | oddi | Reiseforum | 35 | 10-02-2009 11:33 |
Fra kvernberget til Slovenia i sommer | Sager | Flyforum | 3 | 05-01-2008 11:28 |
Finnair til Slovenia | CK | Flyforum | 0 | 05-07-2006 11:10 |