![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Ute på tur
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen, Norway
Posts: 10,012
|
![]()
Dette fenomenet er da både DY og SK like skyldig i. Prisene på OSL-KRS og BGO-TRD har jo igjennom tidene variert med om det har vært en eller to av de som har flydd strekningen, og det har vært markante prisøkninger (og sekninger) avhengig av situasjonen.
-A |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,845
|
![]()
Dette er da strengt tatt en agurk, og som Skjeldam selv sier
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2007
Posts: 244
|
![]()
Utover at det er rasende festlig å se DY som "dyre monopolister", viser jo dette bare de helt enkle mekanismene i flybransjen, men som er veldig vanskelig for folk å skjønne. Når DY har monopol på ruten kan de trimme tilbudet til å matche etterspørsel = fulle fly og høyere yield.
Men DY har jo rett i at de ikke har andre priser fra BDU enn fra TOS, dermed oppleves det litt urettferdig med kritikken (bortsett fra at SAS hadde langt mer kapasitet fra BDU). Man blir litt oppgitt noen ganger over helt marginale markeder som roper etter flere fly, mer kapasitet og økt konkurranse når de bør være happy for å ha flyforbindelse i det hele tatt. Gjelder mange av knøtteflyplassene i Norge... ph-ndr nevner KRS. OK prisene har kanskje gått noe ned, men all trafikk (både rød og blå) til KRS går nok med griserøde tall. Hvor lenge...? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 2,250
|
![]()
Dette rokker vel ved oppfatningen om at DY er "billige". Skjeldam ser da heller ingen grunn til å komme med noen bortforklaringer.
Agurknytt ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2008
Location: Gardermoen
Posts: 342
|
![]()
Greit med avisomtale så folk får vite at et lavprisselskap ikke nødvendigvis betyr lave priser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Jeg kjøpte billett med DY T/R OSL-BDU i begynnelsen av neste uke, og betalte 2.000kr for denne. Synes vel egentlig ikke dette er ran på åpen gate på noen som helst måte godt under en uke før avgang på en monopolistrute.
Sjekket for moro skyld BGO-KRS T/R, som er i samme situasjon, på samme tider og samme dager nå, og da kommer prisen på kr. 3.200. Jeg synes derfor ikke at folk skal være alt for misfornøyd med DY på denne ruten. Problemet er nok heller at folk har hatt forventninger om flybilletter til 299,- siden det er DY som driver ruten. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hercules med grønne lys "over alt"? | Wiggo Hovde | Flyforum | 1 | 19-01-2014 19:25 |
DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner) | FlyHi | Flyforum | 380 | 08-11-2012 17:48 |
Ikke bare pax som "Unruly" | krølle | Flyforum | 0 | 07-12-2010 20:14 |
SAS er ikke eneste selskap som er "dum" | LN-AFG | Flyforum | 7 | 25-01-2010 13:27 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |