![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Har hørt snakk om at Thomas Cook har planer om å flytte alle Torp flygninger over fjorden til Rygge.. Er det noen som veit noe mer? og Er dette klokt
? Riktignok ett rykte det ikke er stort hold i , men personlig syntes jeg det virker logisk med all plassen som er på rygge , litt nærmere oslo, og charter glade østfoldinger:P kjør debatt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
De flytta ihvertfall ett fly fra Torp til Rygge i dag. En ferry-flight for å hente østfollingær til Rhodos.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
OYVKS (fylle på tekst)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Har ikke noe info. som tyder på at Torp-trafikken skal flyttes til Rygge. Tvert i mot, det legges vel heller opp til en noe øket trafikk på Torp av selskapet.
Så vidt jeg erindrer har Thomas Cook lagt opp til kun en ukentlig avgang fra Rygge i sommer, til å starte med. Oy-VKS er en A-320. A320 går normalt ellers fra MMX eller BLL, de andre basene er satt opp med A321, samt A330. Tally-Ho |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Quote:
![]() Mange her inne som har ment at RYG vil bli en slags charter flyplass slik som Gardermoen var da Fornebu eksisterte... I sommer har RYG 7 ukentlige charter avganger, jeg begynner å se konturene av at charter spådommene er korrekte.. Etter hva jeg veit så er alt smekkfullt også... Jeg tror det vil skje noe ganske drastisk på RYG i året som kommer. Har en følelse av at Charter vil øke enda mer og at Norwegian blir nødt til å finne seg i en konkurent ala EasyJet eller Ryanair ( Hvis de ikke setter inn flere basefly da ) Tror fortsatt det er mange som ikke veit hva Rygge har å tilby, og for charter er det en genial flyplass rett og slett ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Torp har vel ikke vært noen base for noen av Thomas Cook sine fly, men Rhodos flighten har vel vært en del av ett W mønster for å benytte kapasiteten, med crewbytte på Torp med dansk crew på/av.
Ser forøvrig at for Vinterprogramet så er flighten til LPA som har hatt stopp på KRS på vei til TRF flyttet til RYG (Iberworld). Og at man har satt opp LPA flighten med Thomas Cook A321. Noe som er gledlig da man slipper den ekstra reisetiden på returen da man gjerne vil komme seg hjem. Og at Spanair har TFS flighten fra Rygge i stedet for fra TRF som det har vært tidligere. Den skal til vinteren opereres av AirEuropa.
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
IWD skal fly RYG-LPA-KRS-RYG ser det ut som mens Thomas Cook skal fly TRF-LPA med A321 på vinterprogrammet. Eller har de begynt med flygninger direktte fra KRS? Trodde banen var noe kort for A320/B738 direkte til LPA der jeg? Mulig man tar feil. ![]()
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
IWD skal nok ha flere fly fra RYG en bare den du skriver om. I fjor hadde Ving og Apollo et fly på deling, IWD6238. Nå er ikke lenger Ving på denne, men har en annen avgang med IWD samme dagen. Den du skriver om. Nå mener jeg å huske at det også i fjor gikk 2 IWD fra RYG samme dagen men det er jeg ikke 100% sikker på. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thomas Cook Scandinavia - Charter til TLV? | Airbus 330 | Småprat | 2 | 26-08-2016 17:06 |
Thomas Cook Scandinavia til Saint Martin | Tally-Ho | Flyforum | 8 | 20-11-2013 13:29 |
En ekstra A330-200 til Thomas Cook Scandinavia | Tally-Ho | Flyforum | 9 | 24-05-2011 21:07 |
Thomas Cook Scandinavia til Phuket | grindstein | Reiseforum | 2 | 01-03-2011 07:48 |
Thomas Cook Scandinavia OY-VKA Til OSL Nå. | Airbus 330 | Flyforum | 18 | 12-03-2008 11:05 |