Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 07-06-2009, 17:49   #1
OEH
ScanFlyer Gold

Ryanair Siste fra O'Leary: Vil kaste ut toalettene fra flyene for å få plass til ekstra seter

Hva skal vi med toaletter ombord? Folk kan gå på toalettet før flyturen sier O'Leary.
http://www.aftenposten.no/reise/article3110530.ece
OEH is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 17:53   #2
imm
ScanFlyer Crusty

Default Re: Siste fra O'Leary: Vil kaste ut toalettene fra flyene for å få plass til ekstra s

Quote:
Originally Posted by OEH View Post
Hva skal vi med toaletter ombord? Folk kan gå på toalettet før flyturen sier O'Leary.
http://www.aftenposten.no/reise/article3110530.ece
Igjen kommer han ut med uttalelser som han vet gir publisitet, og med en sak som han vet ikke kommer til å skje. PR triks, og det virker!
Old 07-06-2009, 17:55   #3
pendler
ScanFlyer Blue

Default Re: Siste fra O'Leary: Vil kaste ut toalettene fra flyene for å få plass til ekstra s

Nok en gang ett dumt påfunn fra denne mannen for å få gratis PR!! Vet han ikke om kravene med antall toaletter til ett visst antall seter instalert ombord?? En slutter aldri å forbause seg over hva han finner på bare for å få oppmerksomhet!!
pendler is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 17:58   #4
FlightDeck
ScanFlyer Mile High Club

FlightDeck's Avatar

Dersom O'Leary vil fjerne toalettene, er det litt rart at han samtidig vil ta betalt for toalettbesøk.

Quote:
Men O'Leary sier at han nå vil ta opp med Boeing-fabrikken om det er mulig å sette kredittkortleser på toalettdøren. Det er meningen at toalettbesøket skal koste 1 pund
Old 07-06-2009, 18:00   #5
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Det stod vel i artikkelen at han vil fjerne 2 av de 3 toalettene de har i flyene sine. Det er vel det ene toalettet de da har som det skal koste penger å bruke...
Brandal is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 18:04   #6
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Planen hans er rett og slett å ta vekk to av de tre toalettene som fins på selskapets Boeing 737-800 fly, og i stedet sette inn seks flystoler til.
Dette er uansett ikke mulig, ettersom han allerede har 189 seter i maskinene. Maskinene er ikke sertifisert for mer enn dette ... Nok en avisand fra MoL.
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 18:08   #7
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Jeg skjønner ikke hensikten med dette utspillet. All PR er ikke god PR, og personlig så gir ikke slike utspill meg mer lyst til å reise med Ryanair (og jeg har i utgangspunktet ikke veldig kraftige aversjoner mot selskapet).
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 18:27   #8
imm
ScanFlyer Crusty

Mulig at du ikke synes all PR er god PR, men det synes MOL. Og han får det som han vil.... med et utspill som han vet ikke lar seg gjennomføre (sertifisering av flyet).
Old 07-06-2009, 18:33   #9
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Det er jo "godag-mann-øksesaft" å skrive dette innlegget... Men jeg er så lei av han fyren, og jeg håper virkelig man en dag kan slutte å skrive noe om alt pølsevevet han sier.
Som TOS skriver er jeg så lei av alle disse "liksom-ideene" for å få PR at jeg virkelig aldri skal sette et ben i et Ryanair fly. For meg blir det som Benetton i gamle dager da reklamen deres var store bilder av sprøytenarkomane og AIDS syke. Det var så avskyelig at de siste 15 årene har hverken jeg eller veninnen min vært i en slik butikk.
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 18:36   #10
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Nesten rart at han enda ikke har kommet med forslag om å kaste ut setene og innføre kun ståplasser.
Men det kommer vel det også...
Old 07-06-2009, 18:40   #11
TOS
ScanFlyer Mile High Club

TOS's Avatar

Quote:
Originally Posted by imm View Post
Mulig at du ikke synes all PR er god PR, men det synes MOL. Og han får det som han vil.... med et utspill som han vet ikke lar seg gjennomføre (sertifisering av flyet).
Det MOL får meg (& sikkert en del andre) til å huske er at han vil fjerne toalettene. Min umiddelbare tanke vil være at folk som ikke følger så nøye med på luftfart vil henge seg opp i dette og tenke: "Nei, Ryanair vil jeg ikke fly med. De har jo ikke toaletter ombord." Men MOL har jo bygget opp en stor bedrift og det har ikke jeg, så hva vet vel jeg.
TOS is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 18:41   #12
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Brandal View Post
Nesten rart at han enda ikke har kommet med forslag om å kaste ut setene og innføre kun ståplasser.
Men det kommer vel det også...
http://forum.flyprat.no/showthread.p...t=st%E5plasser

Prikk prikk prikk .........
Radar Station KGRV3
Old 07-06-2009, 18:44   #13
Brandal
ScanFlyer Blue

Brandal's Avatar

Hjelpe meg, det illustrasjonene var direkte skremmende.
Old 07-06-2009, 19:17   #14
LN-CMN
ScanFlyer Silver

Som hos Norwegian må vi vel hos Ryanair også tisse på pose

Kommende flyvninger:

Instagram: flapsandspoilers
LN-CMN is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 19:19   #15
Extra230
ScanFlyer Blue

Om dette er PR-stunt eller reelle planer interesserer meg ikke. Jeg er ferdig med dette selskapet uansett....
Extra230 is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 19:19   #16
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by TOS View Post
Men MOL har jo bygget opp en stor bedrift og det har ikke jeg, så hva vet vel jeg.
Akkurat! Man kan mene hva man vil om hans utspill og bøllete væremåte. Men han får det til, og det er til syvende og sist det som teller. Alle oss andre som "vet best" hadde nok ikke klart å få et flyselskap fra nesten null til 60 millioner passasjerer i løpet av noen få år. I tilleg at det i alle disse årene har tjent gode penger. Så helt idiot er han nok ikke... selv om vi (som vet bedre) synes det.
Old 07-06-2009, 19:22   #17
LN-KRF
ScanFlyer Molded

Dette er helt absurd fra MoL! Ren forbanna idioti, ennda en MEGET god grunn til å IKKE fly Ryanair! Håper det selskapet ryker noe så inni ******* ut, å mister alt de har!

Blir rettere sagt lynforbanna av dette der!

Men om han får det som han vil, så ser jeg ikke bort i fra at det kommer flere selskaper som synes dette er smart.
Hopp i havet å synk til bunns, å aldri kom opp igjen spør du meg!
LN-KRF is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 19:36   #18
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Ikke uenig i det Imm skriver. Det er helt klart at han får det til og er superflink til å drive flyselskapet sitt.

Det som irriterer meg er at det er vi, "idiotene", som gjør at han lykkes. Hver gang han sier noe teit (hvilket skjer ganske ofte) går vi helt amok og diskuterer det opp og ned og i mente.

Pressen gjør det samme. Ganske enkelt fordi vi elsker å kjøpe aviser for å kunne lese om MOL og alle de rare utsagnene hans, for deretter å skrive om hvor sure vi er på internett.

Akkurat så dumme er vi. Selv har jeg utifra hva hva jeg kan lese i posten hvert så dum nøyaktig to ganger (inkludert denne gangen). Jeg skal forsøke å skjerpe meg.

Last edited by Fnate; 07-06-2009 at 19:39. Reason: Sikkert fint å ikke banne på forum :)
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 07-06-2009, 19:59   #19
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Akkurat så dumme er vi.
...... og MoL ler hele veien til banken. Mission accomplished!
Radar Station KGRV3
Old 07-06-2009, 20:02   #20
imm
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Ikke uenig i det Imm skriver. Det er helt klart at han får det til og er superflink til å drive flyselskapet sitt.

Det som irriterer meg er at det er vi, "idiotene", som gjør at han lykkes. Hver gang han sier noe teit (hvilket skjer ganske ofte) går vi helt amok og diskuterer det opp og ned og i mente.

Pressen gjør det samme. Ganske enkelt fordi vi elsker å kjøpe aviser for å kunne lese om MOL og alle de rare utsagnene hans, for deretter å skrive om hvor sure vi er på internett.

Akkurat så dumme er vi. Selv har jeg utifra hva hva jeg kan lese i posten hvert så dum nøyaktig to ganger (inkludert denne gangen). Jeg skal forsøke å skjerpe meg.
Hehe, helt rett. Jeg la ut en tråd om passasjertallene for mai for noen dager siden. Det er null kommentarer, selv om de (etter min mening) absolutt er verdt å kommentere. Ryanair kommer neste måned garantert til å passere 60 millioner passasjerer på ett år, og det er utrolig i seg selv, særlig i disse tider med finanskrise i hele Europa, hvor vi i Norge er ett av de landene som har klart seg best.

Null kommentarer til det. Mens en tullete uttalelse fra MOL, som alle her vet er skapt for PR, skaper storm med en gang. Et par timer etter tråden er startet er det 18 svar.... det sier vel sitt.

Posting Rules