![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
God kveld fra Skøyen i Oslo. Siden 757W, 747F og 777 kommer i morgen(mest sannsynlig etter wind forcast på yr.no på 01R/L (uvesentlig egentlig)) ville jeg en tur på OSL. Ikke fått med 744F lande - bare ta av. Vil da KAC lande på 01R rett foran spotterplassen ved flysamlingen, eller er det mulighet for kjempen å lande på 01R? Må jo være der ei stund før mht at den gjerne kommer 20-40 min før scheduled arr. og da er det greit å sjekke ut litt fotostoff FØR the big moment. Mulig jeg står på gresset på andre sida av rullebanen (ellers god utsikt til de-ice) hvis det blir backlight på 01L. Lurte også på om noen andre skulle dit - kan det være en fordel med stige med tanke på hvor mange andre som skal være der og spotte (på evt 01L)? -Hadde vært hyggelig å slå an en prat med noen av dere flotte medlemmer av Scanair
![]() ![]() cheers -Halvor Tar foressten dette opp nå med det samme, her står det at 2 PIA skal komme samtidig, men med forskjellig fltnr. MEN på OSLs sider står det bare én flt: Flightstats.com : CPH Copenhagen , PK 771 , Pakistan International Airlines , 6:50 PM , 772 CPH Copenhagen , PK 772 , Pakistan International Airlines , 6:50 PM , 772 osl.no : 18:50 København PK772 PIA Pakistan Int.
Canon 5D mark III | Canon 1D mark IV | Canon 1D mark III Last edited by Halvorsn; 05-06-2009 at 20:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
På spørsmålet om PIA; PK771 er flightnummeret på leget fra ISB-CPH-OSL, mens 772 er returen; altså CPH-OSL-ISB. På den måten får PK to flightnumbers fra CPH. Rart, men sånn blir det etter hva jeg skjønner av tabellen. Lurer du på hvilken retning trafikken går, kan det lett sjekkes her: http://www.osl.no/osl/omoss/_forvarenaboer/_status ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
NB! Les NOTAM!
Quote:
https://www.ippc.no/ippc/notambyid.j...d=ENGM-0077/09
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
![]() Last edited by LN-AØR; 05-06-2009 at 21:27. Reason: Det surrer litt i hodet mitt i dag... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
01L er stengt for landing. 19R er ikke stengt, men er uten ILS. Tviler vel på at 747en kommer inn visuelt? Banen er også bare 2750 meter nå.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
ok, tuuusen takk for det! Ser på yr.no at det skal bli delvis skyet pent vær litt småskyer som er flott for foto. men det skal bare bli 1,1 m/s fra sør/sørvest , og da lurer jeg på om KACen vil velge å fly visual på rwy 19R grunnet ca 500m lenger bane. men det skal da veldig mye til at 747ern bruker mer enn 2 kilometer med rullebane?! Veldig viktig for meg. svar vær så snill asap. hva er deres meninger, jeg hakke no scanner heller :/
![]() |
#7 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Så foressten nå at det var 01L/19R som var blitt så kort, beklager det. Men likevel, det står hos osl.no at 4. juni at denne rwyen skulle være stengt, ikke i ettertid... -som jeg kan se
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Den var antagelig HELT stengt den natten, og hvis du leser litt lenger opp (samt NOTAM) ser du at banen ikke er stengt, men har store begrensninger på landing, bl.a. IKKE landinger på 01L inntil videre (estimert september)
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 05-06-2009 at 23:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
ok, takk for oppklarningen... nok en gang! Så da vil jeg nok stå på vollen på 01R i mårra fra ca 11:30
![]()
![]() |
#10 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spotting på OSL | Anders81 | Flyspotting | 2 | 19-04-2013 08:12 |
Spotting på OSL | andreas97sas | Flyspotting | 5 | 27-03-2012 20:36 |
Vollen i sol og gråvær med 744F | putzmeister | Bilder & foto | 13 | 28-02-2011 14:56 |
Ny KLM Cargo 744F på Everett i AF farger! | LN-SEK | Flyforum | 18 | 15-01-2007 15:02 |
Jade Cargo 744F | Blubird | Flyforum | 4 | 15-07-2006 14:55 |