![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
..sang Bryan Adams på låta "Room Service", fra albumet med samme navn, utgitt i 2004. Hve vet; kanskje spilte han inn akkurat den linjen på hotellrommet sitt i byen jeg var i forrige helg?
Begge to er (kanskje?) like sannsynlige som mitt neste reisemål, som jeg reiser til i morgen.. To uker ferie ble godkjent, siden jeg trengte en ekstra dag å komme meg hjem fra Bergen på. Og siden jeg ikke gadd å sitte hjemme i to uker, måtte jeg finne på noe annet. Filosofien bak turen, var "så billig som mulig", og det tror jeg at jeg fikk til ![]() Man er for lengst sjekket inn, og først flyr man en forholdsvis kort grisetur herfra, før man flyr videre med både en flytype og et selskap som er nye for meg, og med et annet antall motorer enn grisen. Ender til slutt opp i en by jeg aldri har vært i før. Rad 3 er sikret på begge flightene, og et par nye lounger blir det vel også tid til ![]() Last edited by Martin; 04-06-2009 at 18:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Hm... først en kort tur i en gris, og deretter på en flytype med et annet antall motorer enn grisen... Jeg får vel finne fram et kart og titte litt...
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel fremme på den lokale flyplassen, også kalt OSL. Tok bussen ned, da jeg vil reservere meg muligheten til litt kjØLig drikke på returen..
Bussturen var vel egentlig som forventet. Knyttnevetesten strøk som vanlig med glans, og jeg måtte sitte forholdsvis bredbent for å sitte behagelig. Kom fram til OSL omtrent på rute, 11:25. Vel inne i avgangshallen, var det å finne seg slik ein automat, og et stykk Eurobonuskort forsvant inn i denne, og jeg fikk lov til å fortelle automaten hvor mange kolli jeg ville sjekke inn. Og siden jeg vet forskjell på kolli og kilo, klarte jeg å velge "1" ![]() Selskapet jeg skal fly med, har diverse skranker man kan stille seg i kø til, og jeg fant ut at akkurat den skranken var for sånne som hadde printet ut bagasjelappen selv, og reiste i den klassen jeg gjør, så jeg stilte meg opp noen meter foran den. Jeg så tydeligvis ikke ut som en som reiser ofte i den klassen, eller så var han som snek seg forbi meg mye viktigere enn meg. Eller kanskje det var fordi jeg plutselig ble litt opptatt med å svare på en henvendelse fra en søt jente som lurte på hvordan det var med alle disse forskjellige skrankene? Hun skulle visst til Bergen.. Speedbird? Ble min tur, og jeg fikk lagt kofferten på båndet, og den hyggelige damen scannet tag'en.. Hun bad også om ID, selv om jeg trodde det ville holdt med fingeren.. Nuvel, Martin har alltid et boardingpass klart, så vi tar det på gamlemåten. Fant så veien gjennom Fast Track, hvor det så ut som det var pensjonistklubben som var på jobb., Gikk dog effektivt, og for en gangs skyld var det behagelig å kunne stå der, og finne fram tingene man skulle legge fra seg, uten at det var kø bak seg (normalt gjør jeg sånt i køen, men nå hadde jeg jo ikke stått i noen kø). Kjapt gjennom, til tross for litt piping. Prøvde så uten klokken, og da pep det ikke. Rart, for jeg gikk igjennom med klokken på søndag, uten at det pep. Nuvel. Jeg kom meg gjennom, og fant veien til et sted som så sånn ut: ![]() Her sitter jeg nå, og koser meg med litt sånn: ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Martin flyr SAS? Hva skjer? Trodde det var BA som gjelder..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Må jo prøve noe annet innimellom
![]() Foreløpig inponert over hva de tilbyr sine biz-passasjerer av bakketjenester på OSL. De har f.eks. fast-track, det har ikke BA. Loungen er trivelig, og førsteinntrykket av matutvalget, er omtrent det samme som OSL-loungen. Av alkoholholdige drikker, øl, rød og hvit vin, samt noen flasker med Munkholm, for de som ønsker det. Tror ikke jeg har sett alkoholfritt øl i naboloungen før. SAS vinner også definitivt på brusutvalget; De har Coca cola, OSL-loungen har Pepsi ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Vi som liker BA er (heldigvis) ikke så fordomsfulle at vi ikke kan reise med andre selskaper og allianser
![]() ![]() Godt å høre at du er i gang, Martin! Jeg slår følge i morgen, men da i den andre loungen og med BA.
Upcoming flights: None Last edited by jcnorway; 05-06-2009 at 12:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS skal også ha for at de sender deg SMS (noe de ikke gjorde i går, men..). Har enda ikke sett på en eneste infotavle, men vet allikevel hvor flighten min går fra
![]() Ja, jeg må nesten si at SAS er ganske bra.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
oversheriffmester
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2006
|
![]()
Vel, da her undertegnede snakket med Martin og han er i god form på en annen flyplass i et naboland....
God tur videre ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Martin har kommet seg vel fram, og han "harlanda" (<-- hint, hint) i et naboland. Sitter nå ved en gate og venter, på et fly som har mer enn to motorer ;-).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ingen loungebesøk der du sitter nå?
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Da tipper jeg at du skal videre til LCY med SAS, eller til Beijing med Air China
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) Last edited by Discus; 05-06-2009 at 17:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Airbus 340-300?? :P Tipper det er Blue 1, ja. Men er det i Extra har han jo ikke loungetilgang...
Last edited by Tommy777; 05-06-2009 at 17:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Med mindre det er internett ombord på flighten han tok, så er han nede på landjorda igjen. Ser han er online i skrivende stund
![]() ![]()
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Ja, det skjer jo rett som det er når du er på tur, så man skal ikke helt avskrive den muligheten. Da regner jeg i så fall med at du har hatt tid til grundig dokumentasjon av loungen i nabolandet
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
I serien LCC fra "Legacy"/"Nettverks"-selskaper - denne gang LH | Superhai | Flyforum | 14 | 26-09-2012 09:42 |
Boeing 737 LN-RPH lander - video (Et "spin-off" produkt av en "fotojobb") | LN-DAG | Bilder & foto | 4 | 28-06-2010 23:00 |
"Operasjon V for Vanvidd" - noen som kjenner til denne norske "flyfilmen"? | Falcon | Flyhistorisk forum | 6 | 27-12-2009 20:28 |