Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Thread Tools Display Modes
Prev Previous Post   Next Post Next
Old 03-06-2009, 19:50   #1
Aleksander Maaland
ScanFlyer Silver

Aleksander Maaland's Avatar

OBB 19 SVG-OSL-SVG med NAX og SK

Søndag 24 mai var dagen jeg og Cno324 reiste til OSL for å spotte for så å fly hjem igjen på kvelden. Denne dagen var planlagt og tilrettelagt 2 måneder før rotate.

Petter (Cno324) kom ned til meg her i SVG på Lørdags formiddag og vi tok oss en tur til byen for å utføre diverse gjøremål i solen

Dette er ikke en strekning som har å fortelle så mye men dere har ikke noe vondt av å få lese litt Domestic også

LEG1
NAX571
SVG-OSL
737-300 LN-KKF
Duration: 00h:55M

Dagen startet klokken 5 for min del da jeg fikk lite søvn denne natten.
Da øynene mine lukket seg opp sto jeg loddret sirka 3 sekund etter på, jeg var rett å slett lys våken å mine første skritt denne morgenen gikk inn til rommet mitt der Petter fortsatt lå å sov. Jeg tøyset litt med han å sa at klokka var 8, tok av han dyna å diverse morgens akrobater.

Uansett, etter hvert som vi kom oss opp bar det ut til SVG. Vi kom fram to timer før avgang.

Vi måtte jo ha frokost å dette ble en pølse for meg på innlands kafeen og smakte greit nok(og litt rart med tanke på PØLSE om morgenen:S).

Klokken tikket og boarding startet 5 minutter forsinket() og man kom seg ombord på LN-KKF på gate 17 og fant setene våre som var 16E for meg og 16F for Pettern.
Helt greie seter og fly, men personlig liker jeg ikke at de reklamerer på håndbagasje lukene med pizzabakeren osv. Men det var ikke så mange loger som Ryanair har så det gjorde ikke noe
Man tok push og start og jeg måtte of course (as a Fjortiss) filme når flaps ble satt, det er nærmest en høytid i en 300(400 og 500, skikkelige lyder). Hvorfor? jeg vet ikke selv.
Bare følte for det, hvis du er interessert kan du da se
http://www.youtube.com/watch?v=tmNt01JnlEY

Jeg sleit litt i første omgang men når petter sa " Ann e jo bestått, det e bare du som har så sjokke hånd" så klarte jeg det

Er det ikke cabinavmiddelaldreneflyshot dette kalles? Neida, veldig pent og renslig i NAX sine fly

Man må være på den sikre siden
En video av takeoff er alltid hyggelig:
http://www.youtube.com/watch?v=m8JkPPyS45E

http://www.youtube.com/watch?v=XogZspDSslU

Etter takeoff var vi klar til å kjøpe en kanelbolle og en cola men vogna kom aldri så drømmen vår ble aldri realisert. Klokka var 0900 da vi tok av, man skal få kjøpt frokost fram til det, må man klikke på service knappen?

Vi kom oss etter hvert oppover:

Etter en stund til CRZ

Last edited by Aleksander Maaland; 03-06-2009 at 21:46.
Aleksander Maaland is offline   Reply With Quote

Posting Rules