![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Etter oppfordring fra Chicago går jeg nå på leting etter nye hvite - og helst ikke franske viner. På New Zealand fant jeg ukens vintips - som først blir et tips om noe nytt basert på hva nettsidene til Vinmonpolet sier - for så i løpet av uken en test av smak. Ukens vintips finner du i nettbutikken og på butikkene CC Vest, Grønland Basar og på Ski i Akershus.
Sacred Hill Sauvignon Blanc 2007 koster NOK 179,90 og jeg er nok av den oppfatning av at hvite viner bør koste litt mer enn røde...selv om også denne ligger i øvre sjikt for hva jeg liker å betale. Den skal passe godt til fisk og skalldyr - men også til ost. Skal bli spennende å smake... |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Nytt Godt tips
![]() Vin fra New Zealand er generelt uoppdaget her i Norge, selv om vi begynner å få smaken på det Landet har faktisk mye god hvitvin å by på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Og EB skuffer slettes ikke. Mens Frankrike har Sancerre, er New Zealand minst like flink med Sauvignon Blanc.
Fant denne lett i online vinbutikken for 14.95 og bestilte 6 flasker, så vi får vel smakt på denne omtrent samtidig. (FedEx Ground, så det skal ikke ta lang tid) http://www.napacabs.com/Sacred-Hill-...ugh-P2850.aspx Her er hva de sier om denne vinen: Tasting Notes - A lifted medley of aromatics with passionfruit, lychee and gooseberry characters. A rich and mouthfilling palate with abundant tropical fruit flavours of passionfruit, lychee and gooseberry following the aroma. Beautifully balanced with a textural mid-palate and lingering tropical aftertaste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Flasker innkjøpt - skal testes i kveld... Skal bli moror å se hva Tommy mener etter å ha smakt sine.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
![]() Ja ja, man har ihvertfall noe å glede seg til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
I rekken kose seg med viner. Ettersom jeg fikk levert regnskap for noen firma jeg er delaktig i i dag så gikk turen nederst i kjelleren, og opp kom en Cecilia Beretta Amarone della Valpolicella Classico Terre di Cariano 2001. Den har godgjort seg i kjelleren i snart 3 år og smakte helt fantastisk.
Mener bestemt at jeg nevnte for SteinKaptein at om han kom med A340 til Evenes i sommer, så skulle jeg forære han en av flaskene da vi var på treffet, og om jeg glemte det så står tilbudet ved lag ![]() Vinen kan leses mer om her http://www.dn.no/vinguiden/article800853.ece dog en annen årgang men like god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Den første virkelige aha-vinopplevelsen var med en SB fra NZ for ca 15 år siden, et spleiselag med andre vininteresserte studenter i Molde. Ser at de har ukens vin på Grønland Basar, så får stikke innom Are Kalvø-polet og prøve den i løpet av sommeren!
I dag var jeg innom og hentet hjem bl.a. en Leitz Rheingau Riesling som skal gjøre susen, fem stjerner i Vinforum. Og jeg er helt enig! 111 kr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Enig med AirbusTero og Vinforum - leitz Rheingau Riesling smaker veldig godt og til en pris som absolutt kan få den inn under kategorien hverdagsvin...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() Amarone er en absolutt super vin, men det ser ut til at verden har fått øynene opp for den, og dermed stiger prisene raskt. Løp og kjøp!
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Da kom det nettopp en Doug Heffernan innom med min halve kasse med ukens Scanvin.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Scanvin # 7 i 2009 | EB | Flyforum | 0 | 13-02-2009 09:25 |
Scanvin # 4 i 2009 | EB | Flyforum | 2 | 25-01-2009 08:23 |
Scanvin # 3 i 2009 | EB | Flyforum | 0 | 15-01-2009 07:01 |