![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
http://www.boarding.no/art.asp?id=15785
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
Mer - mer - mer... La oss håpe at også noen på denne siden av kjølen verdsetter kvalitet...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Enig - få mat, aviser og service tilbake i lufta og på bakken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
SAS har desverre bare lyttet til hva publikum vil ha...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
Noen som skriker høyest og som alltid har media på sin side...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Ja - men ikke alltid at den som skriker høyest har rett.
Trodde man hadde innsett det for lenge siden..... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]()
Problemet til SAS er at de gaper over mer enn de kan tygge. Istedet for å la LCC'ene ta seg av "snylterne" (de fritidsreisende) og konsentrere seg om "de virkelige kundene" (biznissene) skal de på død og liv prøve å appellere til alle. Resultatet blir som vi ser farlig nær en LCC, og folk flest ser ikke store forskjellen. Men det ligger vel i en ex-monopolists natur at man nekter å akseptere at konkurrenter kan finne sin nisje, men tviholder på alle kundene for enhver pris. The sofa-CEO has spoken
![]()
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
Og hadde de satset kun på c-klasse segmentet så hadde media med Dagbladet i spissen gitt de nok pepper til å tømme alle SAS-fly i årevis. Opinionen i Norge liker ikke forskjellsbehandling...ei heler at noen (les: bedrifter) kan betale for at sine ansatte flyr bedre enn alle andre... Ikke ulikt mange på dette forumet...
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
Var heller ikke mitt poeng...men nå er det jo nesten slik at ikke en viss del av kabinen kan være bedre enn resten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Nå har det vel kun vært Braathens BACK/BEST som har fått pryl i media. SAS fjerna jo skille i Skandinavia og har fått endel kommentarer på det. Jeg synes dte var litt av stasen med å fly utenlands...at det var flere klasser...så kunne jeg sitte der og se på heldiggrisene som fikk sitte foran gardinen, men siden det dengang alltid var servering BAK gardinen gikk det helt fint. Nå er skille enda større siden man får nada bak gardinen....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stavanger
Posts: 3,778
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: TRD-OSL |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
Ikke helt sikker... Det har blitt nesten forbudt å reise dyrere enn det aller billigste... Man må virkelig forsvare valget av en dyrere løsning - i motsetning til tidligere år. Fokuset har endret seg hos bedriftene, i media, på reisebyråene (som belønnes for å selge minste mulig!!!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
Derfor har jo ikke alle LCC`ene her i Skandinavia så bra resultater heller...(...alle må få prisene opp igjen - også LCC`ene!!!)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
Men at det kommer en bølge framover som går i retning av mer fullservice tror jeg er ganske sikkert. Er bare begynnelsen vi har sett så langt. Tror en bør tenke nytt og ikke bli sittende i LCC-fella. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,357
|
![]()
Enig... Prisene opp og så et fokus igjen på hva som skiller og at det faktisk er lov til å betale for en forskjell.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS for forretningsreisende anno 1983 | SK384 | Flyhistorisk forum | 16 | 22-02-2012 21:44 |
De unge foretrekker Norwegian | AirbusTrond | Småprat | 2 | 07-01-2012 20:46 |
Færre forretningsreisende | AirbusTrond | Flyforum | 0 | 27-11-2009 20:13 |
Hva foretrekker DU???????? | poles | Flyforum | 2 | 05-03-2005 10:19 |
Forretningsreisende svikter Norwegian | Farmer | Flyforum | 5 | 06-10-2004 09:05 |