![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
SAS Braathens med egen AOC
Luftfartsmyndighetene har meddelt SAS Braathens at søknaden om egen AOC er godkjent. Dermed er det bare å gjøre seg klar til 1. april, da driftstillatelsen trer i kraft. - Vi har nådd en ny milepæl, slår Operativ direktør Timmy Breen Nilsen fast. Etter en grundig gjennomgang av den flyoperative organisasjonen i SAS Braathens har Luftfartstilsynet meddelt at selskapet får sin egen driftstillatelse. Denne trer i kraft 1. april. Dokumentet bekrefter SAS Braathens’ status som et fullt operativt flyselskap, og er en forutsetning for at SAS Braathens kan drive flyvirksomhet i egen regi. Hittil har SAS Braathens tilbudt flytjenester basert på driftstillatelsen til Braathens og den fellesskandinaviske AOC’en som Scandinavian Airlines i Norge har fløyet på. Pilotprosjekt i april Allerede i april gjennomføres det første prosjektet som skal teste overføring av flygende personell til et nytt system. Da blir to SAS-fly overført til SAS Braathens AOC. Hvert av SAS Braathens 737er trenger 12 piloter og en kabinbesetning på ca 18-25 hoder når de er i produksjon. Testprosjektet i april innebærer dermed at 24 piloter og inntil 50 kabinansatte blir overført og opplært i et nytt system. De to flyene og mannskaper skal være operative fra 15. og 25 april. Overførte mannskaper kommer da til å operere på hele flåten til SAS Braathens på lik linje med resten av flygerne/kabin i SAS Braathens. Fremtidige prosedyrer En gruppe ledet av Morten Ydalus - Manager Flight Standards, har allerede startet et prosjekt som skal beskrive SAS Braathens framtidige flyoperative prosedyrer for både piloter og kabin. Representanter fra begge selskaper og alle kategorier er representert i delprosjektet. Prosedyrene vil bli basert på Boeings standardprosedyrer i langt større grad enn både SAS og Braathens’ prosedyrer er i dag. Med AOCen i havn, er enda en forutsetning på plass for at SAS Braathens skal bli et offensivt flyselskap som ikke bare tar en lederrolle i norsk, men i europeisk luftfart. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 1970
Posts: 1,245
|
![]() Quote:
![]() For Hr og Fr Joe Public er dette inderligt ligegyldigt i bedste fald - og i værste fald skaber det blot endnu mere forvirring om SAS i forvejen udflydende brand! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
Men det blir det beste SAS selskapet
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
... Det er nemlig vi som skaper flyglede !!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
Mer
http://www.luftfartstilsynet.no/applications/system/publish/view/showobject.asp?infoobjectid=1003188 og http://www.luftfartstilsynet.no/applications/system/publish/view/showobject.asp?infoobjectid=1003187 ,men i http://www.luftfartstilsynet.no/Internettarkiv/tilsynsobjekter/operatoerer/Norske_luftfartselskaper_010405.pdf , hvor har det blitt av 737-800 ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Posts: 547
|
![]()
De er ikke registrert hos SAS Braathens enda. Men til høsten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: NO
Posts: 10,014
|
![]()
... stusset litt på at de [-800] heller ikke stod oppført under SAS Norge AS.
/G |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS vurderer AOC utenfor Scandinavia | Trdfly | Flyforum | 47 | 02-03-2017 16:21 |
SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 31 | 01-12-2005 11:10 |
F50 på SAS Braathens AOC | CK | Flyforum | 1 | 04-10-2005 15:57 |
Første SAS-737 til SAS Braathens AOC | CK | Flyforum | 2 | 18-04-2005 12:33 |
Hvilke SAS fly har nå kommet inn under SAS Braathens AOC? | LTH | Flyforum | 8 | 04-04-2005 13:50 |