![]() |
|
![]() |
#1 |
at your service!
Join Date: Sep 2004
Location: Ørsta, Norway
Posts: 2,586
|
![]()
i følge NRK
Vert spanande å sjå kor lenge det går før nokon gir seg på denne ruta. Det kan då umogleg vere plass til to aktørar på denne ruta?
__________________
Torbjørn ----------------- |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Æsj, dette hadde jeg håpet vi hadde sluppet
![]() Personlig er jeg ingen SAS fan og håper de holder seg langt unna en gjenåpning av EWR. Det fører i lengden bare til lukking og atter lukking av dette tilbudet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
ahhh, skal vi ta den debatten igjen?
Regner med at NRK støtter seg til denne artikkelen av norsk medias kanskje mest innsiktsfylle flyjournalist Trygve Larsen i DN: http://www.dn.no/forsiden/naringsliv/article464832.ece |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Og hadde NRK overvåket dette forumet og ikke bare lest DN, så kunne de ha kommet med nyheten mye tidligere
![]()
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
det er jo en evig føljetong, men ingen offisielle uttalelser fra SAS om det faktisk BLIR ny OSL-EWR rute. Det er jo et ønske tydeligvis
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,342
|
![]()
kjempehyggelig....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]()
Hvis SAS skal sende avgårde tre 330er (eller hva som evt. skaffes av jern fra Boeing) samtidig må man stille visse krav til Port Authority of NJ&NY og TSA. Passasjerkontrollen slik den er nå kommer til å tryne fullstendig ved flere samtidige avganger... :-(
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Asker
Posts: 11,487
|
![]()
regner med at ankomsttidene spres litt slik som tidligere. Da var jo 907 den siste kjærra som gikk over dammen slik at pax som eventuelt ikke kom med fra CPH og STO om det var overbooking eller teknisk kunne rekke med denne. Men, det hjelper vel lite om SK koordinerer sine flights slik at de ikke kommer samtidig om f.eks. El Al kommer med en av sine 747-400 eller BA med en 777 og LH med en A340 på samme tid...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]()
Håper fortsatt på at SAS velger en anna destinasjon enn EWR
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,181
|
![]()
Man må jo velge å fly inn til en parter-hub. Ellers blir det jo bare point-to-point, og vips så er ruta nedlagt igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,156
|
![]()
Tenk å fly OSL - CPH via EWR. Litt av en tur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Drammen
Posts: 5,329
|
![]()
Om det nå blir en 767 (skulle ønske de hadde flaks og snublet over en A332 de kunne slå kloa i
![]()
__________________
"You cannot call yourself a petrolhead until you've owned an Alfa Romeo" - Jeremy Clarkson |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
BA Concorde Sep 1998
Join Date: Sep 2004
Location: Hvalstad, Asker
Posts: 3,332
|
![]()
Ikke noe problem! Gjort det til BKK engang...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ÜberScanFlyer
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,342
|
![]()
Drømmen er helt klart Chicago...( da det nok også er mer trafikk en det Seattle ville vært) Newark blir nok en gang en bra innfallsport for mange medlemmer av Star Alliance som jo ikke har samme gleden av CO sin NY rute.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Feb 2005
Location: Oslo
Posts: 1,305
|
![]()
EWR er vel langt fra like attraktiv som tidligere for Star. United har jo en ganske begrenset trafikk utfra den flyplassen sammenlignet med for noen år siden. I tillegg bruker jo UA en annen terminal enn SAS, noe som kan gjøre transfer til et mareritt.
JFK burde kanskje vurderes av SAS istedet for EWR? |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Oppegård
Posts: 1,729
|
![]()
Pluss at mange nordmenn er vel også medlemmer i Sky Team,som jo er ganske godt representert i Norge+at CO har huben sin på EWR.Så SAS må nok gå for de som bare skal til New York for CO tror jeg kommer til å beholde det meste av transferpassasjerene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,342
|
![]()
De fleste innenrikspassasjerer må bytte terminal på Newark - men det er enkelt med det nye monorail systemet... Fortsatt er det nok mange flere EuroBonusmedlemmer enn det diverse SkyTeamselskap har av medlemmer i Norge...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,660
|
![]() Quote:
EWR er helt greit |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS innstiller ruta mellom København og Luxembourg | FK27 | Flyforum | 7 | 03-11-2017 20:16 |
SAS fra New York 2/9 | bear | Register- og ATC-Forum | 5 | 02-09-2015 20:16 |
SAS Oslo - New York | Convair | Reiseforum | 2 | 13-10-2010 12:54 |
SAS Braathens til New York. | Giama3 | Flyforum | 13 | 01-04-2006 23:22 |
SAS-fly måtte snu da ruta sprakk | Savipix | Flyforum | 3 | 18-02-2006 20:02 |