![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 381
|
![]()
Kjos sier at snart er en andre daglig avgang til rygge om morgenen klar i tillegg til en ny rute til salzburg fra SVG. Et fjerde fly, en Boeing 737-800 skal også få fast base i SVG
Fra aftenbladet: http://www.aftenbladet.no/lokalt/sol..._paa_Sola.html Quote:
Hyggelige nyheter ![]() Last edited by Martin; 12-05-2009 at 21:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,185
|
![]()
Nå må det i all beskjedenhet sies at SAS allerede har hatt de "nye og miljøvennlige" 737-800 (og -600 og -700) i ti års tid
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Hyggelig at Norwegian satser videre på flyplasser utover Oslo. Salzburg var et forutsigbart valg ettersom destinasjonen er betjent både fra Bergen og Trondheim, i tillegg til Oslo. Etter hvert som en rekke ruter til Sør-Europa stenges for vinteren, er det viktig å bygge ut et ordentlig vintertilbud også. Norwegian har hatt et fint samarbeid med STS Alpereiser på Salzburg-ruten - og selskapet tjener bra med penger når de skal ha 400 kr. t/r per skipose.
Vil SAS gjenåpne sine Alpe-ruter?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Hyggelig dette her. Har ligget litt i kortene dette med et 4. fly på nattstopp og morgenavgang til RYG. Men det er jo sånt som blir snakket om internt på SVG blant NPH og DY. Nå er det litt mer offentlig. Gratulerer til alle involverte. Selv om jeg ikke syns noe om Salzburg.
![]()
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Ups, ser foreløpig ut til at Norwegian dropper Trondheim-Salzburg neste år. Ikke lagt inn i tidtabellen slik som Bergen og Oslo er. Den er blitt fløyet lørdager i januar til mars siden 2006.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
For håpe Avinor ikke finner på å korte ned lengden på rullebanen på Sola sånn at masse ski blir stående igjen i Salzburg pga. vektbegrensinger til Norges 3. største lufthavn.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]() Quote:
Til sammen vil det gjøre at forbruket per km og passasjer hos DY vil ligge 10%, 20% og sågar 30% lavere enn hos SAS og ditto det samme for CO2-utslippet når en sammenligner 800er. 600ene bør vi ikke snakke om i det hele tatt, da er vi nesten oppe på 500ens forbruksnivå.
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
|
![]()
Hvorfor ikke noe Italia , eller Dusseldorf ? Hmm......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2009
Location: I nærheten av Stavanger
Posts: 1,755
|
![]()
Flott regnskap! Men stemmer SA sine tall når det gjelder fly?
Har de bare 5 738? Lennart: Du hadde vel likt Dusseldorf ja? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Norwegian er med glad i Sør-Spania og Polen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Norwegian har 12 Boeing 737-800.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2008
Location: Stavanger
Posts: 381
|
![]()
du skal ikke se vekk ifra at det kommer noe mer snart leorim
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Spennende tider. Skal bli intressant å se hva de kommer med. For håpe de sprer det litt slikt at alt ikke går om morningen og helgene.
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
Location: SVG
Posts: 4,707
|
![]()
Så klart. Ingen fly skal være like hos DY. Har dere ikke fått det med dere enda?
__________________
Det finnes tre sider av en sak, min, din og den korrekte Click Here to view my aircraft photos at JetPhotos.Net! |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eurobonus Diamond
Join Date: Jun 2007
Location: Stavanger
Posts: 1,111
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Kiev og Dnipro
Posts: 8,547
|
![]()
Søren, jeg bommet med tre seter på et par DYer - det var riktig stor strek i regninga
![]() Når det gjelder SASNO 737-800er med winglets, så er det: SAS-mod nr. 73V LN-RLL (176 seter) SAS-mod nr. 73H LN-RRE, LN-RRF og LN-RRG (180 seter) I tillegg er følgende 737-700 med winglets: SAS-mod nr. 73W LN-TUJ, LN-TUK, LN-TUL og LN-TUM (141 seter) SAS-mod nr. 73K LN-RRA og LN-RRB (141 seter)
__________________
Kurt Vi flyr LOT |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Da DY begynte å fly gammelt, brukt rask, hadde SAS flydd denne miljøvennlige revolusjonen i over 5 år Nå og i lang tid fremover vil SAS Norge ha en mye mer moderne flåte enn det DY har, slik er det bare. Når det gjelder de andre "argumentene" dine, blir det bare vissvass. Kabinfaktor varierer fra rute til rute og fra år til år. Når det gjelder sektorer, blir jo Norwegian sine sektorer bare kortere og kortere nå som de reduserer på utland og satser mer innenriks. Last edited by Tommy777; 12-05-2009 at 23:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian satser videre på Rygge? | Geiraage | Flyforum | 13 | 21-09-2010 17:26 |
Norwegian satser videre på Rygge | Mugnas | Flyforum | 35 | 19-02-2010 13:31 |
Norwegian satser på SVG | Dag-Yngve | Flyforum | 18 | 28-02-2007 20:00 |
Boeing satser videre på Linux | Jack | Flyforum | 8 | 01-08-2006 20:25 |