![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Ikke mye som skal til for å bli satt i isolat nå for tiden. Flyet ankom 07:10 og det var en lege ombord som fikk mistanke om at annen passasjer var syk.
Quote:
Last edited by laurenz; 07-05-2009 at 08:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Vel, det var tross alt en lege som slo alarm, og leger er vel noe bedre i stand til å vurdere slikt enn f.eks. innsjekkings-/kabinpersonalet (og man har vel hatt noen tilfeller hvor folk er nektet ombord fordi de ser ut til å ha en eller enne form for smittsom sykdom).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Og man melder det høyst sannsynlig ikke er H1N1 noen danske medier.
Quote:
Og paxen måtte sitte to timer å vente på lege som satt fast i taxi i rushtrafikken: Quote:
Når får man leger i sikkerhetskontrollen og pålegg om legeattest for å fly?
![]() |
![]() |
#4 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hvofor skulle de ha en lege ut til Kastrup når det allerede var en lege ombord i flyet???
BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Det her med influenza A er efterhånden kommet op i et alt for hysterisk plan....Det viser sig jo , at denne type influenza ikke er så farlig som først antaget...en ordinær influenza slår jo masser af mennesker ihjel hvert år , og here er jo ikke nogen form for isolation
Hilsen ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Svineinfluensaen har definivt blitt et hysteri. Spesielt med tanke på at det dør hundrevis av mennesker i Norge vært år av diverse influensaformer
.....ellers så tar jo VG kaka idag hvor det når står følgene med krigsoverskifter øverst på vg.no: Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
..og så er influenzaalarmen aflyst på CPH. Flot af embedslægen at det tog over 2 timer at komme til CPH. Typisk offentligt... gad vide hvad det koster SAS at det tog så lang tid...
![]() |
#9 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
SAS sender vel regningen videre til Lufthavnen og sundhedsstyrelsen
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]() FIKK FORLATE: De 250 passasjerene på SAS-flyet fikk litt før klokken 10 torsdag gå ut av flyet. Foto: John-Patrick Skaar Stusset litt over at man deboardet på "service-side". Det har jeg aldri sett før... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
N/A
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
N/A
|
![]()
Ja, overgrep fra myndighetene er jo ikke noe nytt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Hvor lenge skal dette maset om tilsynelatende relativt ufarlig influensa påvirke trafikken - og når kan det endelig fastslåes at dette ikke er farligere enn andre influensa-infeksjoner? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Er det endelig fastslått at denne influensaen er mindre farlig enn "vanlig" influensa? Hvis det er fastslått så vil jeg tro at nasjonale helsemyndigheter ville endret sine anbefalinger i forhold til dette. Jeg vil tro det hadde blitt ramaskrik om myndighetene ikke hadde reagert, og det hadde vist seg at det faktisk var temmelig smittsomt og mer dødelig enn ellers. I slike saker tror jeg for det første at føre var prinsippet er greit å følge, samt at jeg har tiltro til at helsemyndighetene faktisk er de som vet hva de driver med (og at det ikke er de fleste av oss her inne som besitter nødvendig medisinsk kompetanse). Vi er vel alle interesserte i luftfart og vil at flyene skal ta av og lande som planlagt, men jeg besitter iallefall ikke medisinsk kompetanse. Last edited by TOS; 07-05-2009 at 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Nei for all del, jeg kjenner ikke til influensaen utover det som har vært broadcasted i mediene - men nå har jo til og med mediene som hauset det opp roet ned og sagt at den er "mild". Vi putter jo ikke normal influensa i isolat, det er min tankegang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Medie: SAS-medarbejdere strejker: Fly holder stille i Kastrup | EvakCPH | Flyforum | 112 | 09-10-2014 07:57 |
SAS-fly evakuert på Kastrup! | kimpe | Flyforum | 0 | 14-01-2014 17:35 |
Oppdateres !! Fly lander med mistanke om og ikke få ut hjulene | oddi | Flyforum | 16 | 21-11-2010 13:59 |
Hva feiler Norwegian? Har de fått influensa?? | LTH | Flyforum | 4 | 08-01-2005 16:35 |
Mistanke om bombe ombord i fly | Farmer | Flyforum | 5 | 27-09-2004 10:41 |