![]() |
|
![]() |
#1 |
www.lch78.net
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Vurderer å dra en tur til London i sommer og i den forbindelse så lurte jeg på om det var noen av dere som hadde noen anbefalinger til hotell. Fortrinnsvis i nærheten av LHR, har bodd på Renaissance London Heathrow Hotel.
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Kan ikke noe for det, men føler Travelodge gir en glimrende value for money på slike turer. Det finnes også en Travelodge på LHR. www.travelodge.com
PS! Finner du £19 eller £29 rom tilgjengelig, så må du booke hver natt for seg for å få de over lengre tid. Du får samme romme hele tiden uansett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Sheraton Heathrow (det er to) er helt ok og billig ved LHR, flott utsikt over rullebanene. Betalte 39 pund natta da jeg var der sist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
evig optimist
|
![]()
Hei, jeg og tenker på å ta meg en langhelg e.l i london i sommer, i juni da i tilfelle :-) tommy, dette hotellet hørtes interesant ut, med utsikt til rullebane og det hele.. Hvor langt er det fra hotellet og inn til sentrum, og transport inn? Sorry dumme spørsmål, men har aldri vært i london før :-)
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Det går t-bane fra LHR til sentrum. Alt etter hvor i sentrum du har tenkt deg, så tar det 30-45 minutter med t-banen. London er svær, så noe planlegging kan være smart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
pteru26 - ulempen med å bo på flyplasshotellene og "pendle" til sentrum er at det også tar en del tid å komme seg fra hotellet til t-banen så det er ikke å anbefale dersom du skal inn til sentrum fler eganger pr. dag eller mange dager på rad. Enten må man finne en av rutebussene som går i området, evt. bruke hotell-flyplass-shuttle (£ 4) for å komme fra hotellet til T-banen.
Bruk Oyster-card på tuben - da koster det £2.20 fra LHR til sentrum, $1.60 i sentrum, vanlig billett koster £4 uansett avstand (etter kl. 09:30)
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Skal du være mye i London sentrum, ville jeg funnet et sted innen London underground sone 1 og 2 da det vil bli kostbart, tidkrevende og upraktisk å bo på Heathrow. Selv har jeg flere ganger lagt inn en natt på Heathrow natten før avgang/natten etter ankomst for å få med meg litt flyaction. For et rimelig opphold og god kvalitet, anbefaler jeg Express by Holiday Inn-hotellene. Likt interiør på alle hoteller, frokost inkludert - og totalt sett god standard. Mange hoteller å velge mellom over hele byen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Det er en del billige Hilton hoteller i London sentrum som er av rimelig grei standard. Ha vært på Hilton Olympia et par ganger for rundt 70 £. Det er helt ok. God frokost og relativt greit å komme seg rundt. Og så får du bonuspoeng.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Akkurat hjemme fra Best Western Burns - et steinkast fra Earls Court Tube og med tre puber og et par håndfuller restauranter innenfor samme steinkasteavstand. £65 pr. natt for enkeltrom (de har også rimelig pris på hverdager). Relativt små rom (som alltid i London), men et helt greit sted. Ligger i en stille sidegate så det er ikke nattestøy. Gir også EB-poeng.
![]() |
#10 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg støtter de som anbefaler et sentrumshotell om du har tenkt å tilbringe en del tid inne i byen. Personlig så bruker jeg ofte lastminute.com for å booke hotell, hvor de har en del Top Secret deals som ofte gir god valuta for pengene (man vet ikke hvilket hotell det er, men det er beskrivelser av hotellet. Bruker man så Google for å søke på strategiske beskrivelser så finner man ofte ut hvilket hotell det er).
Jeg har en hang mot litt gode hoteller, så jeg leter ofte etter gode priser på 5 stjernes hoteller. Da kan man få gode priser på gode hoteller til rundt 120 pund per natt. Alternativt, så kan man gå ned på 4 stjerners hoteller og kan nok ofte finne priser betydelig under dette nivået (selv skal jeg og RH på forumet til London om en drøy uke, og da booket vi et 4 stjerners Top Secret hotell som viste seg å være Radisson Grafton. 3 av nettene var til kun 70 pund per natt, inkl VAT). Selv skal jeg også bo på Hyatt Regency The Churchill i to netter, før RH ankommer, til ca 120 pund/natt (også dette Top Secret deal). Har ikke prøvd det før, men det ser veldig bra ut. Vil du ha virkelig gode hoteller så anbefaler jeg følgende (ikke i rangert rekkefølge): 1. The Metropolitan. Dyrt, men bra. Let etter Top Secret deal. Har en fabelaktig bar... Ligger i Old Park Lane. 2. The Mayfair. Super lokalisering (rett ved Green Park underground). Et av mine favoritter. 3. The Athenaeum. Min kanskje absolutte favoritt. Litt mer intimt enn de store forretningshotellene, og dørmannen husker til og med navnet mitt.... (sikkert med jukselapp for hvem som skal sjekke inn, men likevel... Sånt liker en enkel sjel som undertegnede). Like ved Green Park. 4. Swissotel The Howard. Like ved Temple underground, og noen rom gir deg utsikt ut mot Themsen. Gangavstand til Covent Garden. Litt rimeligere hoteller som kan anbefales: 5. Twenty Nevern Square (ligger ved Earls Court, så litt mer avhengig av transport enn de 4 ovennevnte hotellene). Små rom, men veldig trivelig. Er det ledig så kan du også ofte finne gode priser (starter vel på drøye 70 pund per natt, inkl frokost og VAT) 6. Hilton Green Park. Litt ymse kvalitet på rommene, men lokaliseringen er fabelaktig. Rett ved GReen Park. Ofte mulig å finne rabatterte priser. 7. Hilton Paddington. Supert i forhold til transport til/fra LHR. Enda litt rimeligere: 8. The Strand. Like ved Covent Garden. Ikke air condition, så ikke noe jeg foretrekker om det er reiser på sommerstid... Litt ymse kvalitet & størrelse på rommene, men jeg har hatt noen flotte Club rom der. 9. St Giles (det ligger et St Giles ved Heathrow, men det er et annet hotell...). Like ved Tottenham Court Road underground & gangavstand til Covent Garden & Soho. Har bare bodd der en gang, og har vel sjelden hatt mindre rom noensinne, men mine kollegaer hadde mye større rom enn meg (jeg vet ikke hva jeg gjorde feil den gangen....). Lokaliseringen er bra, men kanskje ikke så mye mer. Stort sett rimelig. Så kommer jeg ikke på mer. God tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei
Jeg bodde på Sheraton Skyline ifm tur til Asia nettopp og det var fint det. Hvis du får et rom på Club level får du tilgang til den lille loungen i 3(?) etasje og derfra er det veldig fin utsikt til en av rullebanene :-)
![]() |
#12 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]()
Tenkte å prøve et av Sheraton hotellene i morgen kveld. Hvilket er best om en kommer fra Terminal 5 (siste fly fra Oslo). Noen som har noen tips for litt rabatt på disse hotellene. Har bare rabattkoder for tre eller seks netter for øyeblikket (z3r og z6r).
Hadde to netter på Hilton Metropole fra lørdag til i dag. Var helt ok til prisen vi hadde (ca 90 pund for executive incl forkost buffe og avgifter), men ville følt meg snytt om jeg betalte "vanlig" pris. Kan ellers anbefale The Trafalger (Hilton Hotell som ikke blir markedsført som det dersom du finner en god pris) Radisson Edwardian hotellene (to stk) på Leicester Square er også bra. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Bumper denne tråden litt. Skal til London i høstferien(08.oktober til 11.oktober) og ser nå på hoteller. Vil gjerne bo litt sentralt og er ikke ute etter det aller billigste, men ei heller det dyreste som finnes. Har som de fleste andre her fikset meg Gullkort på Hilton, samt fått status på Radisson/Park Inn, Intercontinental og Accor Club. Så om jeg får testet noen av kortene hadde det selvsagt vært å foretrekke! Etter litt søking på blant annet Hilton finner jeg at de fleste i den perioden starter på 5000kr (totalt) om man ikke vil bo i Kensington området som jeg syns kanskje er litt vel langt borte. Har funnet Doubletree Victoria som ser ok ut, men er det noen andre som har noen gode forslag? Er dette noe det kan komme salg på feks fra Hilton?
Vil helst ikke bruke veldig mye mer enn 4500ish for hotellet da vi omtrent ikke skal være der. Det er fruens første tur til London, så her må vi nok innom alle turistfellene. Takker på forhånd for gode svar ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Tips til hotell i San Francisco søkes | hellbilly | Reiseforum | 25 | 08-07-2018 12:46 |
Tips til Hotell Koh Samui? | TriStar | Reiseforum | 0 | 26-10-2011 19:10 |
Tips til hotell i Budapest? | TOS | Reiseforum | 1 | 25-09-2008 23:01 |
Trenger tips til hotell i Barcelona | LN-AØR | Reiseforum | 3 | 16-06-2008 15:20 |
Tips til hotell i Reykjavik...? | TOS | Flyforum | 4 | 19-05-2007 23:21 |