![]() |
|
![]() |
#1 |
Newcomer
Join Date: Apr 2009
Posts: 1
|
![]()
Hei
Jeg er en ivrig flyentusiast, og har mange timer som spotter og foran Pcen med Flight Simulator og Vatsim. Har ganske god kjennskap til hvordan IFR fungerer for fly. Men i det siste har jeg begynt å se litt på helikopterflyging, og i den forbindelse prøver jeg å lage noen missions i FSX. Tenkte å lage en tur fra Stavanger til Sleipner A. Men her skorter det litt på kunnskapene. Er det noen som har god greie på helikopterflygning i Nordsjøen. F. eks: Hvordan er en clearance? Annen kommunikasjon mellom ATC og flygerene? Tar man alltid av fra rullebanen, eller fra helipad? Hvor høyt og hvor fort flyr man (f. eks. med Pumaen)? Hvem har ansvar for innflygningen på plattformen? Thomas |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dårlig butikk å drive med helikoptertrafikk i Nordsjøen | Someone | Flyforum | 0 | 29-03-2016 14:01 |
Helikoptertrafikk på Sola | chrSVGa380 | Bilder & foto | 5 | 01-06-2012 14:43 |
Helikoptertrafikk nord i Oslo | gustavf | Flyforum | 3 | 13-07-2008 23:16 |
Helikoptertrafikk over Oslo | goOSL | Flyforum | 3 | 14-04-2007 18:38 |
Helikopterstyrt i Nordsjøen | Twin Otter | Flyforum | 2 | 25-11-2006 00:42 |