![]() |
|
![]() |
#1 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Er booket inn på SK365 TRD-OSL som ankommer Gardermoen 16:25 om jeg er heldig. Skal så videre med SK841 OSL-ZRH kl. 17.10.
Er dette for kort tid mellom flygningene? Skal jeg prøve å komme meg på en tidligere avgang fra TRD? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Browncoat
|
![]()
Det burde vel gå bra det. Siden du kommer fra innland og skal utenlands så kan du bare gå fra gate til gate. Og bagasjen har du da sjekket inn hele veien.
Hvis det er gjennomgående så vil du uansett bli re-rutet hvis flyet fra TRD blir forsinket inn.
![]() |
#3 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Det er gjennomgående ja, men jeg skal videre fra Zürich til Asia samme kveld, så det ville vært meget ubeleilig om jeg ikke rakk det (fortsatt gjennomgående). Er lenge siden jeg har hatt en så tight connection, så derfor jeg spør.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Browncoat
|
![]()
Skulle det allerede være klart på OSL at du ikke vil rekke flighten videre til Asia, så blir du re-rutet en annen vei. Men du kan jo høre med dem du kjøpte billetten av, hvor mye det vil koste å bytte til en tidligere flight fra TRD. Men du er jo sikret å komme frem uansett, tvilsomt senere enn et døgn forsinket.
Jeg hadde ikke vært bekymret hvis jeg var deg ![]() Skulle du bli forsinket så får du jo kompensasjon som kan være greit å dra med seg ![]()
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Man får vel ikke kompensasjon om man (bare) blir forsinket? Det er vel bare snakk om denied boarding/kanselleringer som gir kompensasjon. Jeg har vært ute for et par forsinkelser (riktignok kun opp mot 4 timer) som innebar at vi ikke rakk flyet videre, hvor det vi fikk var en matkupong på 150 kroner.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg synes det høres ut som greit med tid all den tid det er snakk om innland-utland - som jo bare er "gate-to-gate" inne på OSL. Du burde klare å gå fra ytterste ytterste på innland til non-schengen på max 10 minutter, og er du på gate 10 min før når du kommer sånn så kommer du da vel med... Det burde gi tid til en 25-30 minutter lang forsinkelse inn...
EDIT: Minimum på OSL er vel halvtimen. Last edited by JoeW; 26-04-2009 at 01:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Browncoat
|
![]() Quote:
http://en.wikipedia.org/wiki/Europea...and_assistance og http://en.wikipedia.org/wiki/Europea...261/2004#Notes Hvis ex_trd blir mer enn 4 timer forsinket til der han skal i Asia (antar at det er lengre enn de 3500km som nevnes) så har han rett på €600. Og det kan komme godt med ![]() Men vi satser på at han kommer med de flightene som orginalt er planlagt ![]()
![]() |
![]() |
#8 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Da har jeg funnet ut at MCT på OSL visstnok er 40 minutter.
Grøsser dog litt over tanken på å bli reroutet fra SQ 77Ws nye business class ZRH-SIN til f.eks. SK CPH-BKK og TG BKK-SIN. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Jeg har vært forsinket over fire timer flere ganger (blandt annet med CO38 - waiting on tarmac for fire timer i EWR f.eks), også uten at det har involvert en mistet connection - og jeg har ikke fått noen "erstatning". Det har jeg heller ikke hørt om tidligere selv heller - utover meals and refreshments såklart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Jeg vurderer å skifte til morgenavgangen til Swiss, både fordi jeg ikke har prøvd de tidligere samt at SAS er et utrolig arrogant og uforskammet flyselskap. Hver gang jeg kontakter SAS med spørsmål er de snerpete om jeg har billetter utstedt av andre medlemmer i Star Alliance.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SAS er da normalt ganske punktlig. Neppe noe problem med den forbindelsen.
![]() |
#13 | ||
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
TOS, det ser ut som kanskje du har blitt lurt da - kompensjon skal utbetales ved alle former for rerutinger. I Artikkel 7 til direktivet sies det hvilken kompensasjon som skal utbetales, men denne kan bli redusert til det halve hvis betingelsene i ledd 2 oppfylles. Quote:
Hele direktivet på engelsk her: http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/...01:0007:EN:PDF
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Men er det rerouting hvis du hopper på si, et senere fly Oslo-Zurich?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() Quote:
Spørsmålet er om hvordan man tolker en forsinkelse som gjør at man ikke er tilstede i tilstrekkelig tid før neste avgang. Det som står om forsinkelser er "When an operating air carrier reasonably expects a flight to be delayed beyond its scheduled time of departure:....", og så noe om lengden på flygningene og forsinkelsens lengde. Jeg vil tro at SAS (i mitt siste tilfelle) ikke forventet at flygningen skulle bli forsinket før de oppdaget at flyet fra CPH til OSL var så til de grader overbooket. Om jeg/vi skulle hatt rett på kompensasjon så er det snakk om 250 EUR per person (eller 1000 EUR totalt, siden vi var 4 stk) siden vi ble drøyt 3.5 timer forsinket hjem til TOS. Forrige gang det skjedde ble vi vel ca 2 timer forsinket pga delay ut fra OSL (på vei til TLS via FRA). Last edited by TOS; 27-04-2009 at 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Ser det er ulike meninger om det, men lar den nok stå som den står, så får det bli SAS sin byrde om de gjør at jeg mister 77W-en.
Vil jo også tro at de kan holde tilbake SK841 noe om de vet at jeg kommer. Last edited by ex_trd; 27-04-2009 at 19:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
SAS mener jo at det skal gå, og min erfaring fra ganske mange TRD-OSL-XXX turer er at det går fint. Problemet er når du skal andre veien med 45-50 min på deg, da kan stressnivået stige til bekymringsfulle høyder. Særlig når jeg skulle rett i en bedre middag, hvor jeg absolutt ikke ville miste forretten.
Du får ha en god tur da! :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL på 1 time | Norge Rundt På 14 Dager | Bilder & foto | 9 | 11-10-2015 22:59 |
Over en time i kø på OSL (SAS-regularitet) | AirbusTrond | Flyforum | 51 | 05-10-2010 20:09 |
Jet Time på OSL i dag | Tom McNikon | Bilder & foto | 6 | 13-08-2009 17:05 |
Connecting flights | VC-10 | Flyforum | 1 | 15-01-2007 08:32 |
All time high på OSL | Hurum | Flyforum | 2 | 06-01-2006 16:39 |