![]() |
|
![]() |
#1 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Vurderer å ta ut en tur på bonuspoeng til Sør-Øst-Asia i januar. Noen som har tips angående hvor vi kan dra?
Tenkte å fly SQ via SIN til KUL 1. januar. Hjemtur fra BKK 15. januar. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Ok, dette landet er topp. Noen dager i KUL, tips får du senere, så har du Penang som et must.
Langkawi kanskje.. Når du kommer nærmere booking, mere tips.. Ikke for å skryte, men ikke alle har en ex ( vel to egentlig ) i dette landet.. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Har faktisk vært i Penang tidligere, fascinerende sted. Er også godt kjent med KUL og BKK, så jeg tar gjerne et par dager i de respektivt. Noe mindre bevandret hva gjelder øyer og strandparadis i Malaysia og Thailand. Vil du f.eks. sette Langkawi foran Koh Lanta/Koh Phi Phi (som jeg ser mange skryter voldsomt av)?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Da har jeg reservert TRD -SK- OSL -SK- ZRH -SQ- SIN -SQ- KUL for to i biz den 1. januar. Lar returen stå åpen inntil videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Vel, tør ikke sammenligne Thailandøyer med Malaysia-Langkawi..
Hadde selv valgt Thailand. Malaysia har blitt altfor muslimsk siden jeg herjet der for 25 + år siden. Dropp Langkawi hvis du ønsker litt liv. Dropp Thaiøyer hvis du vil bare slappe av... Langkawi har noen flotte hotell... |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Hvor muslimsk Malaysia er avhenger til stor del hvor du reiser. Hva som er negativt med at det er muslimsk ligger jo "in the eye of the beholder", men om det er tilgang på alkohol man er redd for, så er det mest et teoretisk problem. Står det ikke på menyen, hvilket det ikke alltid gjør i nordøstdelen av fastlandet, så er det oftest bare å spørre betjeningen. I andre deler av landet er det ikke noe problem.
Langkawi har som SQ777 sier noen flotte hotell, men som han også sier så er det ganske laid-back. Drar du til Penang så har du Georgetown, der har du mer action. Skal man til Malaysia stopper man som oftest i KUL et par dager, og der har man fullt storbyutbud med alt det medfører. Jeg synes kanskje du bør dra til Borneo, der har du noen nydelige resorts til gode priser både i Sarawak og Sabah. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei. Jeg har vært en del i Kuala Lumpur på jobb og på ferie. Kanskje du kan finne noe nyttig info i mitt reisebrev med bilder http://gardkarlsen.com/malaysia_kuala_lumpur.htm . På denne turen var vi også innom Perhentian Islands og Langkawi :-)
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
2014-ferien. Thailand + Malaysia. Tips/erfaringar? | sexten | Reiseforum | 3 | 27-07-2013 09:57 |
LN-RKG over Malaysia | HS-TGA | Register- og ATC-Forum | 6 | 17-12-2011 13:19 |
Museum i Malaysia | LN-KEH | Flyhistorisk forum | 1 | 02-02-2009 16:27 |
Moro i Malaysia | CK | Flyforum | 2 | 19-06-2008 03:21 |
Malaysia Airlines | MD11 | Flyforum | 29 | 06-03-2006 11:33 |