![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Den 25. april er det slutt for Swiss sine flyvninger mellom Bangkok og Singapore. Årsaken er manglende etterspørsel
Swiss har i nærmere 40 år (først som Swissair) fløyet på Singapore. Ruten har vært en "forlengelse" av ruten til Bangkok (på samme måte som SAS i sin tid). http://www.boarding.no/art.asp?id=36002
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Når la SAS ned denne forbindelsen? Tok frem noen gamle Scanorama-magasiner - og der var det jammen noen interessante interkontinentale strekninger...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
SAS la ned BKK-SIN-BKK 1.April 2006 http://forum.flyprat.no/showpost.php...53&postcount=3
Dyr løsning crewmessig så man her vel her helt avhening av mange der fremme som betaler "helt frem" for å få dette til å lønne seg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
*A Gold/OW Emerald
|
![]()
Ikke så rart iom. at SQ flyr direkte. Vet hva jeg ville valgt i hvert fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
SQ har 2 daglige avganger direkte ZRH-SIN, og jeg vil anta at det er mer attraktivt enn med stoppover i BKK. Og skulle man allikevel velge LX til BKK flyr jo både SQ og TG flere ganger daglig mellom BKK og SIN som skulle gi kundene en like god forbindelse.
Så dette var ikke akkurat overraskende. Jeg vil tro at flere selskaper vil følge etter. LH flyr jo f.eks. via BKK til SGN og KUL. Hvor lenge vil dette fortsette? Andre selskaper har sikkert mer lønnsomme forbindelser mellom BKK og de andre destinasjonene. Det må vel være tungt for europeiske selskaper å skulle markedsføre intra-asiatiske ruter? Hvilke flere slike kombinasjoner har vi? AY flyr vel BKK-HKG og BKK-SIN fortsatt? BF ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
EK flyr en rekke slike:
HKG-BKK, BKK-SYD, SIN-MEL, SIN-BNE, BNE-AKL, MEL-AKL, SYD-AKL, SYD-CHC |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Swiss til Singapore | ute_til_lunsj | Flyforum | 3 | 26-09-2012 19:08 |
Langhelg i Bangkok med Singapore Airlines | Fly med oss | TripReports | 29 | 24-05-2012 22:03 |
Swiss kampanjepriser til Bangkok | TriStar | Reiseforum | 3 | 09-06-2009 11:34 |
Ser ut som jeg dropper Bangkok - hvordan komme hjem fra KL på best mulig måte? | gardkarlsen | Reiseforum | 9 | 02-12-2008 01:08 |