![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
God ettermiddag folkens. Har et spørsmål som jeg lurer på om noen kan svaret på. Skal til SYD til høsten og skal enten fly economy class med BA eller CX fra OSL-LHR-(HKG)-SYD. Er medlem av BAs Executive club og kan velge å reise med BA, men CX har mye bedre flytider. Lurer derfor på hvor mange BA miles jeg får for å reise med CX/eller om jeg får flere ved å reise med BA. Takk for svar.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]()
Bruk denne kalkulatoren så finner du svar på det du lurer på
![]() http://www.britishairways.com/travel...?link=main_nav Husk at du ikke kan legge inn f.eks. OSL-SYD, men du må legge inn hver strekning separat (OSL-LHR, LHR-HKG osv). Etter det jeg kan se (sjekket bare LHR-HKG) så får du det samme antall BA Miles uansett om du velger BA eller CX.
![]() |
#3 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
OK. Takk for svar jcnorway. Ser nå at jeg får det samme om jeg velger CX.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Jeg fløy t/r HKG med Cathay sist oktober og fikk 60 tier points og 5979 miles hver vei. Men såvidt jeg forstår bidrar dette ikke til såkalte 'qualifying flights' som du trenger fire av for å komme til sølv. Dette oppnår du visstnok kun på BA metall.
Ellers positiv opplevelse av CX - har Executive Club og ble på returen konsekvent tiltalt med navn av purser selv om jeg var i Economy, og jeg fikk servert mat før de andre ![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Cathay Pacific med malingstabbe | Someone | Småprat | 15 | 20-09-2018 04:19 |
Cathay Pacific med skyer i horisonten | LN-MOW | Flyforum | 1 | 26-10-2016 11:14 |
Cathay Pacific med ny businessclass | Brandal | Flyforum | 13 | 26-09-2012 22:55 |
Cathay Pacific - reist med de? | Glenn | Reiseforum | 6 | 07-09-2009 14:16 |
oneworld med Cathay Pacific | Blubird | Flyforum | 3 | 12-03-2009 06:52 |