![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Når jeg reiser med DY pleier jeg bare å ha med en printet versjon av kvitteringen/billetten. Men imorgen kan jeg, av ulike årsaker, ikke ha med dette. Men det skulle vel ikke være noe problem når jeg har med referansenummer og kortet reisen er betalt med?
![]()
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,653
|
![]()
Jeg har selv tidligere sjekket inn hos DY, kun ved å vise SMS'en jeg fikk da jeg bestilte, så jeg vil anta at du ikke trenger det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
Det eneste du behøver er id
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
No problem
. Billetter 1.1. Informasjon Alle våre ruter er billettløse. Etter at du har bestilt din billett, skal du, når du kommer til flyplassen, gå rett til innsjekkingsskranken hvor du oppgir ditt navn/bestillingsreferansen og viser gyldig legitimasjon (pass for utland). Hvis du har en gyldig bestilling, vil du bli sjekket inn og få utlevert et boardingkort som du benytter i forbindelse med ombordstigning ved utgangen (gate). Hvis du bestiller din reise via Internett, vil du motta til din e-post adresse en PDF fil som inneholder reisedokumentet med en strekkode. Dette reisedokumentet presenterer du ved innsjekk. Hvis du mister dette, kan du likevel gå direkte til innsjekkskranken, vise gyldige identifikasjonspapirer og fortelle at du har bestilt plass på den planlagte flyruten din. http://www.norwegian.no/sw185.asp#1-3
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Du boer ha en print out av billettene din slik at du har referansenummeret tilgjenglig. Det maa du nemlig ha dersom du skal sjekke inn paa automat.
Jeg trodde det holdt med kredittkortet reisen var kjoept med eller navn og flightnr sist gang jeg floey med DY. Det funka ekstremt daarlig, automatene til DY er utrolig uintelligente og godtok kun referansenr. Saa da var det bare aa stille seg i koeen til billettkontoret sammen med alle andre som ikke hadde referansenr. tilgjengelig. Saa jeg ville nok printa ut billetten eller skrevet ned referansenr. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]()
I automaten må du bruke strekkoden, referansenummeret eller kortet du betalte reisen med.
Har du ingen av delene kan du gå rett til innsjekk eller gate. Jeg vil anslå at rundt 20-30% av kundene på innland gjør det slik. Last edited by MountainDew; 06-04-2009 at 18:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Saa har du bagasje, blir det garantert heftig koestaaing paa deg dersom du ikke har referansenr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]()
Problemet med automatene, er at de ofte ikke kjenner igjen kortet reisen er betalt med, slik at det da er ref# som gjelder. Evt. skrankeinnsjekk. Uten bagasje er det jo bare å møte opp i gaten.
__________________
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
Location: Oslo
Posts: 10,924
|
![]()
Jeg bruker alltid bizzy-koret mitt, jeg, og det har alltid fungert. Da slipper jeg å skrive ned referansenummer eller å skrive ut bestillingsbekreftlsen. Alternativt får man jo referansenummeret per SMS og kan skrive inn dette på automaten.
Når kommer Norwegian i gang med internettinnsjekk? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: Bergen
Posts: 567
|
![]()
Lurt å ha med utskrift i tilfelle alt skulle feile, da... Selv har jeg bokmerket http://m.tripit.com/ på mobilen, så har jeg referansenummeret lett tilgjengelig.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]()
Sist jeg fløy med DY fikk jeg tilsendt en SMS med lenke til e-billett, hvor jeg fikk strekkoden på mobilen. Jeg brukte den strekkoden på maskinen for å sjekke inn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2006
Location: Oslo (Lindern)
Posts: 716
|
![]()
Jeg pleier bare å skrive ned ref. nummeret på en liten lapp som jeg legger i lommeboka.
Å surre med utskrift og A4-ark gidder jeg ikke. Når det er sagt har jeg aldri hatt behov for ref.nr. På automaten bruker jeg kortet jeg betalte reisen med, og på manuell innsjekk har de aldri spurt om annet enn I.D. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 333
|
![]()
Handlet meg en reise med DY i går, og på sms-en var det da et referansenummer......
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,936
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
Posts: 2,369
|
![]()
Takk skal dere ha alle sammen, fint å kunne ty til dere når hodet ikke tenker klart.
![]()
__________________
Neste flyvning: 01.02.2025: OSL-LHR (SK) 04.02.2025: LHR-OSL (SK) 02.03.2025: OSL-AGP (DY) 05.03.2025: AGP-OSL (DY) |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]() Quote:
Gjelder selvfølgelig ikke selskap som benytter feilfrie IT-systemer, som er i godt selskap med bredbåndsleverandører med feilfri kunderservice og levende geirfugl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]() Quote:
Her i USA er det akkurat det samme. NWA, AA, CO, UA og US er de selskapene jeg flyr mest med og de leser av navnet fra uansett kredittkort og finner bookingen uten noe som helst problem Så konklusjonen er at DY har automater som ikke er moderne/smarte nok slik at det er smart å skrive opp bookingnr eller evt få bookingnr. på sms |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo
Posts: 3,330
|
![]()
Thai var heller ikke vanskelige ved innsjekk - passet med navn var det de ville ha. Referansenummeret gadd de ikke se på.
Automatene til Thai har jeg dog ikke prøvd - er for liten kø i gullskranken til det.
__________________
Bare en passasjer... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Dagens: Her trengs det både maling og vask? | Someone | Bilder & foto | 5 | 29-04-2010 16:03 |
Arbeidsuke! -litt hjelp trengs? | enva | Flyforum | 6 | 19-01-2009 02:25 |
OT: Reisehjelp trengs! | ENGM RAMP | Flyforum | 1 | 01-05-2007 01:10 |
Billettpriser trengs! | ENGM RAMP | Flyforum | 5 | 11-01-2007 16:09 |
Hjelp trengs til reiseplanlegging | ENGM RAMP | Flyforum | 3 | 21-08-2006 19:16 |