Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 06-04-2009, 12:05   #1
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
Thumbs down Nok en ulykke i Indonesia

Er nesten å regne som jevnlige hendelser dette Men en F-27 har krasjet i Indonesia med mest sannsynlig 24 omkomne som resultat

http://news.sky.com/skynews/Home/Wor...irport_Hanagar

Quote:
Six crew, an instructor and 17 special forces trainees were on board the Fokker 27, which went down in the city of Bandung in stormy weather.
Indonesisk luftfart klarer nok engang å bevise at landet fra et luftfartssikkerhets perspektiv er pill råttent
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 12:12   #2
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

F27 har forøvrig en etterhvert vel så omfattende ulykkesstatistikk.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 12:14   #3
Bizflyer
FinalCall.travel/no
 
Bizflyer's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,303
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

F27, er ikke det forløperen til F50?

BF
__________________
Siden 010106

There is only one way of flying! In Businessclass Åff kårs!
Bizflyer is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 12:15   #4
Blubird
ScanFlyer Mile High Club
 
Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,261
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

Stemmer. Også kjent som Fokker Friendship.
Blubird is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 13:17   #5
Falcon
ÜberScanFlyer
 
Falcon's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,981
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

I rettferdighetens navn synes jeg det er greit å minne om at Friendship er blitt produsert i 793 eksemplarer (http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_27) og fløyet utrolig mange timer i de årene typen har eksistert; den første i kommersiell drift ble satt i arbeid hos Aer Lingus i 1958 (!). Jeg lurer på hvor mange timer hjemlige Busy Bee/Air Executive fløy med typen, men det kan ikke vært rent få. SAS harforøvrig også operert F.27 på ruter i Norge og Norden.

Hvis man tar en titt på statistikken hos aviation-safety.net er det riktignok avskrevet 162 maskiner, stort sett i litt sydligere strøk. I vårt nærområde har Icelandair mistet én (Vågar, 1970) og Maersk to (Bornholm, 1969 og Vågar, 1975). Burmeserne har forøvrig mistet hele 14 av de 162. Jøje meg.

Det er avskrevet fem F.50 - hvor mange av dem som reelt sett er F.27-050 vet jeg ikke. ;-) Som en kuriositet tar jeg med at hvis man legger sammen antall avskrevne An-24 og An-26 (som er offisielt kjent) kommer man opp i 252, fremdeles ifølge aviation-safety.net.
Falcon is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 14:41   #6
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,570
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Er nesten å regne som jevnlige hendelser dette Men en F-27 har krasjet i Indonesia med mest sannsynlig 24 omkomne som resultat

Indonesisk luftfart klarer nok engang å bevise at landet fra et luftfartssikkerhets perspektiv er pill råttent
E.... jeg er ikke enig at det er pill råttent.
Indonesisk luftfart har riktignok utfordringer å jobbe med når det gjelder sikkerhet , men å gå så langt å påstå at det er pill råttent er ikke en Moderator verdig!
OJB is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 14:48   #7
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,035
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

Med den ulykkesfrekvensen man ser i Indonesia så må noe være fundamentalt galt i flere deler av systemet, og på meg så virker det ganske så rufsete. Mulig jeg tar feil, men da burde man ikke sett alle ulykkene man ser. Muligens "pill råttent" er å ta i litt hardt, men mitt inntrykk er at det er litt for snilt å bare kalle det for "utfordringer". Men jeg støtter meg på EU som nekter alt av indonesiske flyselskaper adgang til EU

Som EU selv sier

Quote:
"European citizens should avoid flying with these carriers," an EU official said. "They are really unsafe."
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006

Last edited by Someone; 06-04-2009 at 14:58.
Someone is offline   Reply With Quote
Old 06-04-2009, 18:06   #8
LN-MEH
ScanFlyer Molded
 
LN-MEH's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Tromsø
Posts: 2,942
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

Quote:
Originally Posted by Falcon View Post
I rettferdighetens navn synes jeg det er greit å minne om at Friendship er blitt produsert i 793 eksemplarer (http://en.wikipedia.org/wiki/Fokker_27) og fløyet utrolig mange timer i de årene typen har eksistert; den første i kommersiell drift ble satt i arbeid hos Aer Lingus i 1958 (!). Jeg lurer på hvor mange timer hjemlige Busy Bee/Air Executive fløy med typen, men det kan ikke vært rent få. SAS harforøvrig også operert F.27 på ruter i Norge og Norden.

Hvis man tar en titt på statistikken hos aviation-safety.net er det riktignok avskrevet 162 maskiner, stort sett i litt sydligere strøk. I vårt nærområde har Icelandair mistet én (Vågar, 1970) og Maersk to (Bornholm, 1969 og Vågar, 1975). Burmeserne har forøvrig mistet hele 14 av de 162. Jøje meg.

Det er avskrevet fem F.50 - hvor mange av dem som reelt sett er F.27-050 vet jeg ikke. ;-) Som en kuriositet tar jeg med at hvis man legger sammen antall avskrevne An-24 og An-26 (som er offisielt kjent) kommer man opp i 252, fremdeles ifølge aviation-safety.net.
Statistikk er ikke lett. Hvis vi også inkluderer Fairchild F-27 (129 produsert og 41 w/o) og FH-227 (78 produsert og 24 w/o) det blir totalt 786 produsert og 227 w/o.
Familien Antonov An-24/26/30 og -32 er vel det turboprop trafikk/transportfly som det er produsert flest av. Det er også lisensprodusert utgaver i Kina (Xian Yunshui Y-7). Total antall produserte og w/o for den del er vel litt usikre. Men hvis vi bruker tallene nettstedet Aviation Safety Network bruker blir det totalt 2858 produserte fly og 254 w/o.
Tragisk ulykke i Indonesia er det uansett.
__________________
Mad dog...
LN-MEH is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2009, 03:27   #9
Tommy777
ScanFlyer Mile High Club
 
Tommy777's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/ar...p?artid=541327

Legg merke til Adam Air 737en i hangaren
Tommy777 is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2009, 04:44   #10
Lennart
ScanFlyer Rusty
 
Lennart's Avatar
 
Join Date: Sep 2004
Location: Røyneberg/Sola
Posts: 6,308
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

Er Garuda også nektet i EU ?
__________________
Mine flybilder på Sola ---> www.facebook.com/SolaAirportPics/
>----------------<
Lennart is offline   Reply With Quote
Old 07-04-2009, 09:09   #11
OJB
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Jul 2005
Posts: 6,570
Default Re: Nok en ulykke i Indonesia

"Ørnen" er nok fortsatt utelukket fra EU ja .
OJB is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Nok en flyulykke i Indonesia (F-27 i Jakarta) Someone Flyforum 1 21-06-2012 13:00
Nok en ulykke i Indonesia (Sriwijaya 737-400) Someone Flyforum 0 01-06-2012 13:57
Nok er nok - bedre passasjerrettigheter i USA Discus Reiseforum 1 26-08-2011 19:49
Nok en ulykke i Congo Blubird Flyforum 0 28-04-2006 17:19
OY-VKI i Indonesia CK Flyforum 7 14-01-2005 20:52


All times are GMT +2. The time now is 05:53.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.