![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Hei og hå
Det er en ting jeg syns er underlig med bagasjeutleveringen på OSL. Det kommer nesten alltid en liten pulje med bagasje først. Deretter blir det en pause. Noen ganger så lang at båndet stopper, før resten av bagasjen kommer. En ting er selvfølgelig at det er sinnsykt irriterende når det går opp for meg at bagasjen ikke er med i første pulje. Men først og fremst lurer jeg på hvorfor det er slik på akkurat OSL. Noen som har peiling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
avsluttet
|
![]()
Husker du ikke en liten stripe (pondus?)
der de som laster av bagasjen på bag båndet (bak veggen, før bagen kommer ut) slår all bagasjen med hammer og øks og slegge og alt som er? Det er jo akkurat dèt som foregår. Og når første pulje kommer først, så er det bare rett og slett en liten glipp av staff som har hatt for lang kaffepause... :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvis du ankommer med fly handlet av SGS på utland skjer dette ofte. Det som kommer først inn er transferbagasje, crewbagasje og priority bagasjen. Det er ofte korte tider mellom ankomst og avgang for transferpassasjerne. SGS venter heller aldri på at all bagasje er losset før første bag blir kjørt inn på ankomstkarussellene, derfor har SGS veldig god statistikk på ventetid bagasje på ankomst!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ok. Tenkte at all bagasjen kom samtidig inn fra flyet jeg. Jeg har stort sett priority bagasje og selv om jeg bare bestod statistikk eksamen med et nødskrik, klarer jeg ikke finne noen sannsynlighet for at priority bagasjen kommer først. Men bra dere prøver.
Men takk for besvarelsen. Det forklarer jo hvorfor det kommer oppdelt. Last edited by Fnate; 05-04-2009 at 12:43. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2007
|
![]()
Kan også se for meg at den bagasjen som ligger fremme i flyet ofte kjøres inn før den som ligger bak blir kjørt inn? Gjøres ihvertfall en del på utlandsfly på Sola. Vet ikke om det er samme praksis på OSL.
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Uavhengig av hvor bagasjen er lastet (737/MD80osv) blir utland-innlandstransfer/Crew/pri kjørt først inn. En tralle blir kjørt inn med engang den er full. Så går det i skytteltrafikk til det er tomt.
![]() |
#7 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvor lang tid tar det og kjøre inn bagen? Hvor ligger selve inn og utlandsbåndet? Er det forskjell fra gate til gate med og kjøre inn bagen? Har inntrykk av at på OSL tar det 15-45 min uansett før bagen kommer på båndet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Må huske at vedkommende som kjører gangbroen til flydøren er ofte samme person som losser flyet, så pax er ute av flyet før tømmingen kommer igang. Ankomst utland er i utlandspiren og innland i innlandspiren så det er ganske proposjonalt med gangavstand fra gaten til ankomsthallen. Et annet poeng er jo at veldig ofte er det flere flighter på hvert bånd slik at er det 3 eller fler flighter må man vente på ledig side ved bånd.
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Hvorfor er det ikke GM, GA som dokker flya?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er jeg faktisk litt usikker på. På KL er det faktisk det + enkelte andre selskaper, men på SK/DY/LH etc så er det stuerne som docker..
![]() |
#11 | |
Ute på tur
|
![]() Quote:
-A |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Gjennomgående bagasje LHR-SVG-OSL? | TommyL | Reiseforum | 8 | 22-11-2012 08:58 |
Kaos på OSL, bagasje overalt | laurenz | Flyforum | 9 | 07-05-2009 21:33 |
Bagasje og OSL | matsbg | Flyforum | 9 | 28-05-2008 12:05 |
Ventetid bagasje OSL | apron | Flyforum | 24 | 20-04-2007 00:26 |
Bagasje på OSL | Ace | Flyforum | 15 | 25-12-2004 18:59 |